Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanna81
Jag och Agnes (drygt 4 månader) är inte riktigt överens om var hon ska ha armarna i sjalen. Jag tycker att det varit bra med armarna inuti smokingbältet när man knyter omslutet, hon får gärna lägga dem runt mig så man känner små krafsande händer i sidan :loving: .

De senaste dagarna tycker hon dock att man ska sätta handflatorna mot min bröstkorg och sträcka ut minst en arm när jag knyter, samtidigt som man lutar sig utåt åt ena sidan (då blir det löst och snett :roll: ) och sedan krafsa upp mot min hals i stället när jag bär (så de bara händerna kommer upp ur bärjackan, samtidigt som ena foten sticker ut i nederkant eftersom det blir så löst och knasigt :roll: ).

:help:
Användarens profilbild
Av Fina
Sanna81 skrev:
De senaste dagarna tycker hon dock att man ska sätta handflatorna mot min bröstkorg och sträcka ut minst en arm när jag knyter, samtidigt som man lutar sig utåt åt ena sidan (då blir det löst och snett :roll: ) och sedan krafsa upp mot min hals i stället när jag bär (så de bara händerna kommer upp ur bärjackan, samtidigt som ena foten sticker ut i nederkant eftersom det blir så löst och knasigt :roll: ).
:love: :loving: :app: :loving: Dom är så söta och fina dom där!
Nä, ingen hjälp finnes här heller...
Användarens profilbild
Av zink
Sanna81 skrev::notes: vantar...

Ni var inte till så mycket hjälp hörrni :lol: . Kan ni inte säga att det går över om en par dagar?
Det går över om ett par dagar.

(Det är ju närmare 3 å rsedan jag bar ett liiiiiiiiiiiiitet skrott så jag minns helt enkelt inte. :hmm:
Men nog spretades det hit å dit. En bra grej med trikå ändå, att man kunde dra till allteftersom...)

Och så här tre år senare så är det daglig styrkepillret för oss som föräldrar just citatet "Det är en period han är inne i nu..." ;-) Oh yeah.

PS Det är lite kul förresten. Sonen sover i sjal på oss även när han inte bärs i sjal... Och det märks just på armarna! Han för ihop dem som i ett simtag (fast jag tror att det är med handryggarna mot varandra) och dyker ner dem på/mellan brösten/-t liksom. När vi reste nu över påsk så sov han så på mig i närmare 2 timmar då vi åkte tåg. Hur praktiskt som helst! Det var folk överallt och bökigt men när jag fått en plats kurade han ihop sig och somnade bums. Så himla praktiskt sjalbärandet varit och är - även utan sjal med ett småbarn! Men jag tror att han började med just detta när han var större, då armarna är längre.
Av linamh
linamh skrev:
Sanna81 skrev::notes: vantar...

Ni var inte till så mycket hjälp hörrni :lol: . Kan ni inte säga att det går över om en par dagar?
Det går över om några månader :twisted:
Nä, nu var jag taskig... Jag tror det går över fortare. Fast vi har haft andra faser som inte gått över på några månader (vill inte ha vantar men måste ha händerna utanför sjal och jacka fast det är vinter och kallt).
Av Enid
Jag slutade knyta in armarna ganska tidigt, när de kunde hålla överkroppen någorlunda stadigt typ. Knöt istället så smokingbältet bara gick över rumpan och så krysset väl utbrett över ryggen och rumpan men inte axlarna och armarna. Är det begripligt? Inte alls optimal bärarkomfort men det vägde ljudkomforten upp för eftersom A iltjöööt om man försökte "stänga in" honom. Han är ju vårbarn så bärjacka använde jag aldrig till honom.

Det gick iaf att knyta bra så, med höga knän och symetriskt tight :tumup: . När han somnade gick det bra att peta in både armar och axlar och huvud i sjalen.
Användarens profilbild
Av Sanna81
Enid skrev:Jag slutade knyta in armarna ganska tidigt, när de kunde hålla överkroppen någorlunda stadigt typ. Knöt istället så smokingbältet bara gick över rumpan och så krysset väl utbrett över ryggen och rumpan men inte axlarna och armarna. Är det begripligt? Inte alls optimal bärarkomfort men det vägde ljudkomforten upp för eftersom A iltjöööt om man försökte "stänga in" honom. Han är ju vårbarn så bärjacka använde jag aldrig till honom.

Det gick iaf att knyta bra så, med höga knän och symetriskt tight :tumup: . När han somnade gick det bra att peta in både armar och axlar och huvud i sjalen.
Det ska testas i eftermiddag :tumup:
Användarens profilbild
Av Sanna81
Tack Enid!

Det blev nog bättre med armarna helt utanför faktiskt, tightare och mindre snett. Även om det hade nackdelen att hon ju får tag i allt man går förbi (eller som råkar hänga i närheten, tex kamerasnören :fnissa:). Gick bra att lägga in dem när hon somnat sen också :tumup:

Bild

Men det känns fortfarande som om hon måste bli kall om man är utomhus och ska sträcka sig upp ur jackan.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Med ett barn som sträcker sig och krånglar när man knyter tycker jag att det brukar funka bra att "hoppa till" knytningen när man kommit iväg, dvs knyta upp knuten och dra i ändarna medan man hoppar lite för att få till det hela. Ofta blir bebisen sur om man krånglar och fixar för mycket innan man går iväg, men när man väl kommit ut är det mindre kinkigt enligt min erfarenhet.
Användarens profilbild
Av Sanna81
Din mamma skrev:Med ett barn som sträcker sig och krånglar när man knyter tycker jag att det brukar funka bra att "hoppa till" knytningen när man kommit iväg, dvs knyta upp knuten och dra i ändarna medan man hoppar lite för att få till det hela. Ofta blir bebisen sur om man krånglar och fixar för mycket innan man går iväg, men när man väl kommit ut är det mindre kinkigt enligt min erfarenhet.
Fast det funkar väl bara på sommaren? Eller också är jag onödigt rädd för att öppna jackan, själv fryser jag ju inte direkt om den öppnas i 30 sekunder när jag tänker efter.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Sanna81 skrev:
Din mamma skrev:Med ett barn som sträcker sig och krånglar när man knyter tycker jag att det brukar funka bra att "hoppa till" knytningen när man kommit iväg, dvs knyta upp knuten och dra i ändarna medan man hoppar lite för att få till det hela. Ofta blir bebisen sur om man krånglar och fixar för mycket innan man går iväg, men när man väl kommit ut är det mindre kinkigt enligt min erfarenhet.
Fast det funkar väl bara på sommaren? Eller också är jag onödigt rädd för att öppna jackan, själv fryser jag ju inte direkt om den öppnas i 30 sekunder när jag tänker efter.
Nej, det är ju ganska varmt ute nu :wink:
Användarens profilbild
Av mimpen
Sanna81 skrev:Tack Enid!

Det blev nog bättre med armarna helt utanför faktiskt, tightare och mindre snett. Även om det hade nackdelen att hon ju får tag i allt man går förbi (eller som råkar hänga i närheten, tex kamerasnören :fnissa:). Gick bra att lägga in dem när hon somnat sen också :tumup:

Bild

Men det känns fortfarande som om hon måste bli kall om man är utomhus och ska sträcka sig upp ur jackan.
Fleecekofta då? och vantar?

Och :heart: Agnes!
Användarens profilbild
Av mimpen
Sanna81 skrev:
Idag bar jag Hjalmar utan att stänga jackan från parkeringen in till sjukhuset, han hade fleecejacka, mössa och tjocksockar bara. Det var ju inte så långt då, men eftersom vi gick i Elsa-tempo så tog det väl en 5 minuter. Och han frös inte ihjäl alls. Det var väl en fem grader ute eller nåt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?