Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Jag impulsköpte en packe lappteknikremsor på Ohlsons igår. De var lika strategiskt placerade som godiset i snabbköpet... :oops:

Men vad ska jag göra nu då? 40 remsor, 2½" x 44", i grön-lila toner.

Förslag? :help:
Användarens profilbild
Av Stream
:Hahaa: Jag vet precis vad du menar! Jag tittade också på de där :D

Hmm, jaa.. ett lapptäcke av något slag? Kanske ett stort kuddfodral till soffan/golvet?
Användarens profilbild
Av solängel
Jenny med Emiliten skrev:Kasse? Kudde?
De är för fina för att bli kasse... Kudde, ja, kanske.

Mest är jag intresserad av vilken teknik jag ska använda för att få det snyggt. Jag har mest sytt olika former av blockhusrutor innan.
Användarens profilbild
Av He.ma
Bild
sån här har jag sytt av jeans spillbitar (remsorna sitter fast i varandra så att små barnfingrar inte ska sitta o pilla emellan :roll: ) jag har alltså "flätat" remsorna och på baksidan är det lite omlott
Användarens profilbild
Av solängel
Stream skrev: :Hahaa: Jag vet precis vad du menar! Jag tittade också på de där :D

Hmm, jaa.. ett lapptäcke av något slag? Kanske ett stort kuddfodral till soffan/golvet?
Vill du komma och klappa lite på mina lappar imorgon kväll? Pysselkväll, du och jag?
Stream skrev:http://www.sysidan.se/albums/listpic.ht ... =lp&skip=0

Det här var läckert:
Bild
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.ht ... 611&set=lp

Men det ska ju helst bli klart också :roll: :tumup:
Jättefint! Men jag tror inte lapparna räcker. Och så var det ju det där med att bli klar... :roll:
Användarens profilbild
Av Stream
solängel skrev:Vill du komma och klappa lite på mina lappar imorgon kväll? Pysselkväll, du och jag?
Du har pm 8)
solängel skrev:Jättefint! Men jag tror inte lapparna räcker. Och så var det ju det där med att bli klar... :roll:
Du behöver ju inte göra lika stort (så kanske det blir klart också). Det var mest mönstret jag tänkte på.
Användarens profilbild
Av Stream
solängel skrev:Kanske ska man våga sig på en double wedding ring? Enligt den här beskrivningen verkar det ju rätt enkelt...
Om det var jag som skulle sy ett lapptäcke skulle jag inte ge mig på något med kurvor, då skulle jag aldrig bli klar :lol: Men prova en sån där fyrkant till att börja med, så kan det ju alltid bli ena sidan på en kudde :tumup:
Användarens profilbild
Av solängel
Stream skrev:
solängel skrev:Kanske ska man våga sig på en double wedding ring? Enligt den här beskrivningen verkar det ju rätt enkelt...
Om det var jag som skulle sy ett lapptäcke skulle jag inte ge mig på något med kurvor, då skulle jag aldrig bli klar :lol: Men prova en sån där fyrkant till att börja med, så kan det ju alltid bli ena sidan på en kudde :tumup:
Det var ju just att man liksom slipper kurvorna med det där mönstret eftersom man syr bågarna för sig och applicerar dem på bakgrunden. Lite fusk, kanske? :lol:
Användarens profilbild
Av Stream
solängel skrev:Det var ju just att man liksom slipper kurvorna med det där mönstret eftersom man syr bågarna för sig och applicerar dem på bakgrunden. Lite fusk, kanske? :lol:
Nej, inte alls fusk, men du ska ju ändå klippa till och sy ihop alla de där småbitarna så att det blir bågar.
Användarens profilbild
Av solängel
Stream skrev:Nej, inte alls fusk, men du ska ju ändå klippa till och sy ihop alla de där småbitarna så att det blir bågar.
Sant. Men klippandet/skärandet hör ju liksom ihop med lappteknik. Det kommer jag inte ifrån.
Användarens profilbild
Av Stream
solängel skrev:
Stream skrev:Nej, inte alls fusk, men du ska ju ändå klippa till och sy ihop alla de där småbitarna så att det blir bågar.
Sant. Men klippandet/skärandet hör ju liksom ihop med lappteknik. Det kommer jag inte ifrån.
Då tycker jag att du ska prova!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?