Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maja Mollberg
Hej. Maja heter jag och är ny medlem här. Har burit min dotter, som nu är drygt två månader, i trikåsjal från minimundus (hon tycker oftast inte om att åka vagn, så då får hon åka sjal istället.) Än så länge är det inte för tungt, men tänker mig att det blir det så smånigom. Skulle vara glad för tips om bra vävd sjal. (För det är väl det bästa alternativet då dom blir större) Känner mig helt ny i sjalvärlden, men har varit/är så nöjd med att bära min dotter i trikåsjalen, så jag vill gärna fortsätta bära när hon blir större.

Min dotter kommer ju vara ett halvår till jul, bär man bäst inanför jackan till vintern eller klär man barnet ordentligt med ytterkläder mm.

Hur länge brukar man bära i trikåsjalen. Känner att det går bra än så länge.

maja
Användarens profilbild
Av Elin G
Man kan väl bära med trikå så länge man tycker det känns okej. Maken gick över till den vävda efter fyra månader och jag efter en, men många bär nog i trikå alla fall i ett halvår. Barn som inte vill ner på marken tycker jag man enklast bär innanför jackan.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Man kan bära i trikåsjal så länge det inte känns för tungt och svajigt. Jag började med vävd när min doter var ca2½-3månader.

Och när det gäller hur man bär när det är kallt, så är det absolut enklaste att bära innanför sin egen jacka! Då slipper man också bekymret med att klä av/på bylsiga ytterkläder på bebben :wink: :tumsup: Tänk bara på att huvud och fötter behöver kläs på ordentligt.
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
brukar bli lite ostadigt kring tre fyra månader. En vävd tror jag du kan skaffa även om det känns för tidigt. Du kommer ju ändå använda den längre fram.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
kajsa kavat skrev:Och när det gäller hur man bär när det är kallt, så är det absolut enklaste att bära innanför sin egen jacka!
Hm, och vi som mest äger figursydda jackor och kappor...? ;)
Användarens profilbild
Av Foxan
Håller med andra - man kan bära i trikå så länge man trivs med den. Jag köpt en vävd sjal mest under "påtryckningen" från forumet med tanken att det skulle vara mycket bättre, men helt arligt jag märkte knappt skillnaden (och jag är en sån "militant" sjalare som börjat att använda vagnen bara när barnet blev 15 månader - jag menar att jag burit mycket, ofta och länge). Visst, trikåsjalar blir lite svajigare när barnet blir tyngre, men de funkar fortfarande bra. Känn efter, liksom. Om du och barnet trivs med trikå - kör på det. Om du tycker att det börjar bli tungt eller obekvämt - byt till en lång vävd. Du kan få låna någons lång vävd, provbära i några dagar, jamföra dina och barnets reaktioner och fatta ditt beslut efteråt :) Inte lätta att välja rätt, va?

Apropå figursydda jackor - det finns ju också bärskydd och/eller bärjackor :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?