Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Jag saknar att det inte står hur stort barn man kan bära. Det står att man kan bära på ryggen men det finns inga bilder på det.

Tycker den ser för komplicerad ut, dvs ta för lång tid att få på sig men jag tycker ju även babybjörn tar för lång tid att få på sig.
Av Enid
thanisa skrev:Jag saknar att det inte står hur stort barn man kan bära. Det står att man kan bära på ryggen men det finns inga bilder på det.

Tycker den ser för komplicerad ut, dvs ta för lång tid att få på sig men jag tycker ju även babybjörn tar för lång tid att få på sig.
Och jag fattar inte hur man ska få upp barnet själv på ryggen :hmm: eller det kanske man inte ska :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Enid skrev:
thanisa skrev:Jag saknar att det inte står hur stort barn man kan bära. Det står att man kan bära på ryggen men det finns inga bilder på det.

Och jag fattar inte hur man ska få upp barnet själv på ryggen :hmm: eller det kanske man inte ska :roll:
Jag förstår det inte heller och därför hade jag velat se hur deras ryggbärande är tänkt att ske. De skriver ju i texten att man ska kunna bära på ryggen också. Har för mig att i draknästet så skulle man även kunna bära framåt vänt. Men det kanske kommer, just ryggen är jag intresserad utav då en del av selarna har att man i ryggläget kan bära barnet med ansiktet utåt vilket för mig känns helt horribelt.
Av joannaoj
Jag tycker den är rolig, jag! Det där med "ergonomisk" handlade visst inte om barnets, utan om bärarens ergonomi. Så presenterades det i Draknästet i alla fall. Eftersom absolut ingen vikt hamnar på axlarna, och det kan ju vara trevligt. Men, hänger inte ungen i selen precis som på en babybjörn? I grenen? Med risk för höftluxplux och sånt?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
joannaoj skrev:Jag tycker den är rolig, jag! Det där med "ergonomisk" handlade visst inte om barnets, utan om bärarens ergonomi. Så presenterades det i Draknästet i alla fall. Eftersom absolut ingen vikt hamnar på axlarna, och det kan ju vara trevligt. Men, hänger inte ungen i selen precis som på en babybjörn? I grenen? Med risk för höftluxplux och sånt?
Men den ser ju nästan mer ergonomisk ut för barnet än för bäraren - visst, det finns höftavbärarbälte men bebisen hänger ju långt ner på magen, det måste ju bli tungt!

Babysitterfunktionen lät säkert smart på pappret men den ser ju allvarligt talat både obekväm och livsfarligt instabil ut...

Fult tyg, dessutom.
Av sjalgalen
För första gången kan man nu även amma i en sele hörde jag att han sade? Jaha, tänkte jag, då har jag väl aldrig ammat i min älskade Manduca då? Gåndes på travbanan.....e

Jag blev bara sur när jag såg reklamen, dels är selen FUUUUL, dels är funktionerna galna. Ta det där hakbandet tex, mina kids hade fått tokryck om jag ens andats om att binda fast dem så där! Och en hel massa åsikter till har jag, men de är kryddade med lite för fula ord, så de får vara tills jag lugnat nerverna!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
! :siishah: :Hahaa:

det ser inte alls bekvämt ut, inte för bäraren och absolut inte för barnet!
att det finns några färdiga funktioner betyder väl inte att något är flexibelt?

den där draken gick nog på en nit. men med rätt marknadsföring så... nä, jag tror inte det blir nån succé.

nån här som känner minsta sug att prova?
vi, galna barnbärare, som alltid vill testa det senaste nya :bryn: :fnissa:
Av Blivix
Hmm, de stod på baby-barn mässan och försökte sälja in den.. Med en jättemonter!!
Såg ingen som köpte när vi var där, däremot ganska många som köpte beco & ergo och även en hel del manduca..
Av sjaltokan
norkmedoo skrev: nån här som känner minsta sug att prova?
Nääääääää faktiskt inte, inte ens trots att jag snart har en spädis. :mrgreen:
Av joannaoj
norkmedoo skrev: nån här som känner minsta sug att prova?
Nej, nej, nej, nej, nej.
1. Jag är alldeles för hjärntvättad av uttrycket "grodposition".
2. Jag vill verkligen inte att folk på stan ska tro att mitt barn har någon skada, vilket det ser ut att ha i en sån här sele.
3. Jag vill visserligen vara lite uppseendeväckande med att bära mitt barn i ett märkligt tygstycke, men jag vill inte väcka uppmärksamhet genom något som ser ut att vara ett försök till att uppfylla ledorden "teknologisk" eller "modern".
4. När barnet är så litet behöver jag inte ha något bärhjälpmedel (förutom för ha barnet riktigt nära, riktigt ofta - och det ser inte ut som att barnet kommer så nära med den där nackmojängen), och när barnet är större kan jag inte ha det där som bärhjälpmedel, för jag tror inte att barnet ryms!
Av joannaoj
...men nu ska jag inte klaga för mycket. Sist och slutligen är allt som inte skadar någon, och som hjälper föräldrar att kunna ha sitt barn hos sig, bra grejor. Får det en mamma eller pappa att känna att livet blir enklare och trevligare och mysigare med en babyviking - bra!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
joannaoj skrev:...men nu ska jag inte klaga för mycket. Sist och slutligen är allt som inte skadar någon, och som hjälper föräldrar att kunna ha sitt barn hos sig, bra grejor. Får det en mamma eller pappa att känna att livet blir enklare och trevligare och mysigare med en babyviking - bra!
så sant.
men jag är lite sugen på en recension av en som har erfarenhet av olika bärdon...
av väldigt många olika bärdon :D - kom igen nu! :eld:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?