Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en väninna som ska köpa trikåsjal. Jag har inga erfarenheter av dessa. Hon vill ha en sval sjal och då är väl Pikku-Ruu och Hug-A-bub svalast?

Hug-A-Bub är ju lite smalare... vad är fördelen/nackdelen med det?
Berätta gärna mer positivt eller negativt om de bägge sjalarna...

Kram
Senast redigerad av April den tis okt 25, 2005 21:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag har bara erfarenhet av Hubban.
Den har avsmalnande ändar och är ca 15 cm i änden på slutet( uppsakattat, har ej mätt).
Ska bara användas på magen ej på ryggen.
Fickan används till förvaring när sjalen inte används. (Fickan vänds ut och in och man pular ner sjalen i den.)

Eftersom det totalt inte är så mycket tyg så är den sval i förhållande till tex. Baby Bundler.

En trevlig snygg sjal.
Användarens profilbild
Av AnKa
Ultimate Baby Wrap är också smal men lite billigare än Hubben :D UBW har ju ringar som man fäster sjalen med istället för att knyta. Jag kan tänka mig att det kan vara ganska bra. Det blir nog lättare att reglera sjalen när man fått på den. Men jag har dock ingen egen erfarenhet av UBW.

När ska din vännina ha barn? Min tös är född mitt i sommaren och jag hade BaBu och tycker faktiskt att det gick gaska bra, fast det är klart att det var varmt.
Bara behå under sjalen :D 8) funkar de supervarma dagarna.
Användarens profilbild
Av April
Tack, så jättemycket!

SQ: Vad tycker du om din Hug-A-bub?

Gärna fler kommentarer ;-) :-D

Kram
Användarens profilbild
Av April
Fler med åsikter? :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Anso
Både för och nackdelar med en smal sjal. En bredare sjal kan räcker ju för att dra upp över nacke/huvud även på ett lite större barn.

En till lite smalare och tunnare sjal är ju Cuddly Wrap och jag tyckte nog inte att den rullade sig något i kanterna. Som alla (?) andra trikåsjalar så tööööjer den sig ju en del efter användning. :D

En lite kortare trikåsjal vore inte så dumt än den standard kring 5 meter + som är på de flesta. Minimundus ena variant är väl lite kortare plus att de har två olika bredder. Snacka om som gjort för beslutsångest...... :D
Användarens profilbild
Av April
Man blir ju HELT yr i huvudet :roll: :-D Hur ska man kunna välja? Jag vill ju gärna kunna råda min kära arbetskollega till det bästa valet ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av mammahappy
April skrev:Man blir ju HELT yr i huvudet :roll: :-D Hur ska man kunna välja? Jag vill ju gärna kunna råda min kära arbetskollega till det bästa valet ;-)

Kram
Säg åt henne att köpa båda två! :twisted:
Behövs ju alltid fler än EN sjal. Den ena blir nerkräkt å är i tvätten osv :wink:
Användarens profilbild
Av April
Säg åt henne att köpa båda två!
:lol: :lol: :lol: Jo, det är sant... Men jag tror faktiskt att hon får börja med 1, hon är inte lika tokig som vi andra ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av norkmedoo
hmm... har precis fått hem en ny trikåsjal, pikku-ruu böljor,
som verkar superskön!

Började min sjalsamling med en mobywrap men fick aldrig
till det med den, tyckte det var oerhört svårt att knyta...
men, jag gick vidare till de vävda sjalarna via en majawrap sling
och har sedan dess tyckt att en trikåsjal varit onödig.

Har nu beställt och fått hem en pikku-ru efter att ha känt ett litet
smygande behov av en sån... jag har på nåt sätt ändå förstått :roll:
att det borde vara supermysig att bära i trikå (mobyn är utlånad).
Har provat den lite snabbt ikväll med "lillkillen", på över 9 kg och
70 cm lång, och den är superskön :D !

Den Pikku-ruun jag nu köpt ska vara lite kraftigare och "vintrigare"
än de andra och har typ ribbor i strukturen. Jag upplever, med mitt
goda minne, ändå att den är tunnare än mobyn (?). Den känndes
i a f gosig och tajt och stabil och fin blå färg har den och på extrapris
är den också :lol:
...men jag kan kanske få kommentera den igen, om nån dag, när jag
hunnit bära lite mer.
Av Annsofi
En trikåsjal är underbart och jag är övertygad om att alla trikåsjalar på svenska marknaden är av mycket hög kvalitet. Det viktiga, tror jag, för att din kollega ska bli nöjd, är nog mer att hon får hjälp med att komma igång och använda den. Har man ingen erfarenhet av trikåsjalar så tror jag att man blir supernöjd med vilken som.
Har man lite erfarenhet att jämföra med så är det klart att det är skillnad på olika tyger och man kanske väljer på ett annat sätt men upplevelsen av att bära sitt nyfödda barn i en trikåsjal är så stark att det överskuggar allt annat När man köper sin andra trikåsjal så kanske man väljer på ett annat sätt men vad man fastnar för då är ju högst individuellt för som sagt så tror jag att alla trikåsjalarna är mycket bra.
Färgen har ju däremot betydelse för om man tycker om sjalen även för förstagångssjalaren. Att den inte rullar sig är också viktigt i mitt tycke och det är därför en hel del mycket snygga trikåsjalar inte tagits hem av oss för det finns inget som retar mig mer än att kanten rullar sig
Avsmalnande ändar och mittmarkering tycker jag också är viktigt.
Användarens profilbild
Av April
Tack, för alla svar!

Norkmedoo: Rullar sig kanterna på Pikku-Ruu?

Eller om någon annan med Pikku-Ruu vet ;-) ?

Kram
Användarens profilbild
Av norkmedoo
April skrev:Norkmedoo: Rullar sig kanterna på Pikku-Ruu?
nu har jag ju bara haft den en dag...
...men jag märker inga tendenser än :D
Användarens profilbild
Av April
Tack! ;-) Återkom gärna! :-D

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?