Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
zandrama skrev:
zandrama skrev:Jag har ett problem.

Jag har två nystan Katia Samba som är ett fantastiskt vackert bomullsgarn, men jag vet inte vad jag ska sticka i det. Drömmen hade varit en fin bebiskofta, men det är för lite garn för det. Totalt 230 meter, stickfasthet 22 m och på stickor 3,5 (enligt banderollen, jag har inte testat själv). Jag behöver alltså tips på vad jag ska sticka av det.
Jag frågar igen. 8)
En hjälmmössa till kanske? Eller någon slags tossor? Jag har också en del garn som inte räcker till nåt. Funderar på att sticka dockkläder... :hmm:
Användarens profilbild
Av Elsa
zandrama skrev:

Jag har två nystan Katia Samba som är ett fantastiskt vackert bomullsgarn, men jag vet inte vad jag ska sticka i det. Drömmen hade varit en fin bebiskofta, men det är för lite garn för det. Totalt 230 meter, stickfasthet 22 m och på stickor 3,5 (enligt banderollen, jag har inte testat själv). Jag behöver alltså tips på vad jag ska sticka av det.
Jag frågar igen. 8)
Men du får ju bebis mitt i sommaren! :D En kortärmad jumper/linne eller kortbyxor/shorts skulle det väl räcka till? Eller benvärmare (ultimata bebisplagget)?
Har precis gett mig in på att sticka en åkpåse till bebis med ett mönster från -75. Enligt mönstret ska det vara dragkedja men jag tänkte göra med öglor och knappar istället tror jag.
Visst borde det bli några kyliga dagar och kvällar i maj, juni så man kan ha nyttan av en stickad åkpåse?
Maddemoa skrev:Har precis gett mig in på att sticka en åkpåse till bebis med ett mönster från -75. Enligt mönstret ska det vara dragkedja men jag tänkte göra med öglor och knappar istället tror jag.
Visst borde det bli några kyliga dagar och kvällar i maj, juni så man kan ha nyttan av en stickad åkpåse?
Absolut, midsommar brukar ju ha en benägenhet att vara ganska kyliga... i alla fall för ca 7-8 år sen, vi hade hela 12 grader den dan.
Elsa skrev:
zandrama skrev:

Jag frågar igen. 8)
Men du får ju bebis mitt i sommaren! :D En kortärmad jumper/linne eller kortbyxor/shorts skulle det väl räcka till? Eller benvärmare (ultimata bebisplagget)?
Ah! Det vore ju nåt! :app: :vågen:

Mössor har jag redan typ 100 stycken, så jag känner att det börjar räcka. Även för mig som är beroende av mössor... :lol:
Maddemoa skrev:Har precis gett mig in på att sticka en åkpåse till bebis med ett mönster från -75. Enligt mönstret ska det vara dragkedja men jag tänkte göra med öglor och knappar istället tror jag.
Visst har man det. Speciellt om man ska ut på kvällen eller så. Riktigt varma kvällar är det ju inte förrän i juli/augusti. Dessutom finns det ju somrar som inte är så varma. :roll: :hide:
Jag kom på att jag har ju shortsmönster från 70/80-talet liggande här hemma så jag kollade upp de. Stickfasthet på 30-40 maskor/10 cm. :shock:
Så det blir till att räkna om, för de är ju snygga.

Alla mönster ligger förövrigt runt den stickfastheten och plaggen ser ut att vara stickade på maskin. Helt galet. Jag är imponerad! Själv har jag knappt tålamod att sticka 20-25 maskor/10 cm om det ska vara ett lite större plagg än typ hjälmmössa eller babysockor.
Av Ponyo
glis skrev:Jag gör långsamma framsteg med min tant-kofta-som-blev-en-tunika, har precis stickat färdigt kroppen och börjat på ena ärmen. Jag stickar i två olika Kani-garn. Eller: ett Kauni och ett annat likadant med ett annat namn. Blå-lila och röd-vinröd-brun.

Min Gothic revival i Jitterbug är en höjdare. Det är ett kul mönster och både garnet och färgen är fantastiska. Det har blivit mycket stickat i påsk för kisen har haft spysjuka och maken har eldat skräp. Nu är kisen frisk men maken sjuk. Han kräver dock inte samma passning så nu blir nog stickandet lidande.
Spännande att få se båda projekten sedan! :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har äntligen tagit tag i min spetssjal igen efter flera månaders uppehåll och nu funderar jag på två saker: Hur stor ska jag göra den? Och hur ska jag avsluta den? Jag tycker att avslutningen som är på mönstret är skitful, men hur ska jag tänka om jag ska försöka göra en annan kant på den? Jag vill ha någon slags enkel uddkant på den.

Här är länk till mönstret: http://entill.typepad.com/ah/AUSTRALISK%20VINTER.pdf

Bild på sjalen: Bild
Nu håller jag på att experimenterar med karamellfärg och alpackagarn. :shock:

Kaffemoster: Jättefin! :vågen:

Kvarnvik: Snygg! Hoppas du hittar nån bra avslutning!
glis - ser fram emot att få se bilder sen! :tumup:

kaffemoster - kanonfin - och den ser väldigt dansvänlig ut! :loving:

kvarnvik - förstår att du vill hitta en annan avslutning.... :|
Kan en avslutning typ Laminaria funka?

Här är jag tillsist klar med min volangiga, Flamenco goes Helylle-sjal! :vågen:

Bild

ca 200g Evilla 8/2, stickad på 5½ mm rundsticka och på de sista varven var det drygt 1200 maskor/varv... :tumup:
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 289

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?