Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
MuuM skrev:Vilken skoj tråd! Jag har massor av stickor, se det här dokumentet

Virknålarna och flätstickorna vill jag ha kvar, samt en av varje i storlek 2,0 och 2,5 i längd 80. Om det är någon som är sugen på de vanliga stickorna så finns det nog fler storlekar än de som står där, dem har jag inte gått igenom ordentligt än.

Jag tar gärna ullgarner, lingarner och andra trevliga garner i utbyte. Helst i varma färger, grönt, orange, rött etc men även blå och svart så länge de inte är "för kalla". Blöjbyxegarner är ju extra välkomna.
Jag är nog lite trög... Strecken står för antal, eller hur? Antal uppsättningar måste det ju vara då... :hmm: Men vad betyder X? Om jag läser dokumentet rätt så har ju du strumpstickor i de stl jag behöver. Och även jumperstickor nr 10 kanske? :D Lite klurigt att dina favoritfärger även verkar vara mina! :Hahaa: Men jag kan kolla garngömman när mannen vaknar i eftermiddag. Jag har en del ullgarner, men jag tycker nog att de flesta är för stickiga till ullbyxor...
Användarens profilbild
Av MuuM
Elsa skrev:
MuuM skrev:Vilken skoj tråd! Jag har massor av stickor, se det här dokumentet

Virknålarna och flätstickorna vill jag ha kvar, samt en av varje i storlek 2,0 och 2,5 i längd 80. Om det är någon som är sugen på de vanliga stickorna så finns det nog fler storlekar än de som står där, dem har jag inte gått igenom ordentligt än.

Jag tar gärna ullgarner, lingarner och andra trevliga garner i utbyte. Helst i varma färger, grönt, orange, rött etc men även blå och svart så länge de inte är "för kalla". Blöjbyxegarner är ju extra välkomna.
Jag är nog lite trög... Strecken står för antal, eller hur? Antal uppsättningar måste det ju vara då... :hmm: Men vad betyder X? Om jag läser dokumentet rätt så har ju du strumpstickor i de stl jag behöver. Och även jumperstickor nr 10 kanske? :D Lite klurigt att dina favoritfärger även verkar vara mina! :Hahaa: Men jag kan kolla garngömman när mannen vaknar i eftermiddag. Jag har en del ullgarner, men jag tycker nog att de flesta är för stickiga till ullbyxor...
Strecken står för antal, just det. Xen står också för att jag har ett par. Tyvärr vill jag behålla just 10 och 12 i jumperstickor eftersom de inte finns som KnitPro vad jag vet. Har raderat dem. Men resten är till salu.

Strumpstickorna kan vara inkompletta men jag hittade en hög till häromdagen, så jag kan kolla när du bestämt dig för vilken storlek du vill ha.

Stickiga ullgarner har jag en del själv. ;-)
Av corona
Önskas: virknål stl 7, 8, 9 (en eller alla, spelar ingen roll)

Finnes: lite stuvbitar-tyg, stickor samt en hel del scrapprylar
Användarens profilbild
Av Elsa
Jag lägger upp bilder på sånt jag kan byta bort. Orkar inte mäta eller skriva beskrivningar på allt nu, men gör det naturligtvis vid intresse! :D

Bild
Övre raden samt de 5 nystanen nere i höger hörn är bomull. Nr 11 är vad som blev över när jag stickade dotterns kofta (se blogg). Nr 13 är superwaschull i två lila nyanser. Nr 8 och 9 finns det många fler nystan av. Vissa av dem kan ha färgskiftningar (växtfärgat).

Bild
NR 2, 3 OCH 10 är mindre, fållade bitar (typ dukar). Resten är lite större. Bättre bilder kan nog fixas.

Bild
Bättre bilder kan fixas. Detta är taget utan blixt, för med blixten försvann färgerna helt, tyvärr. :shock:

Det kan finnas mer/annat också. Som sagt, fråga! :D :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
:help: Jag behöver lite Drops Alpacka mörk lime nr 2916. Jag har ca 20 varv kvar på ärmen på koftan och nu tog garnet slut. :cry: Är det någon som har? Känns fånigt att köpa ett helt nystan nytt...
Användarens profilbild
Av Lojse
är det någon som har överblivna lovikagarns bitar så vill jag gärna ha dem, färg spelar ingen roll..
och virknålar i stlk 5 och uppåt

har tyvärr inte jätte mycket till bytes metallstickor i stl 3 en del tyger och garner (ska fixa bild)
har ett par rundstickor i gömmorna ochså, måste rota fram.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Dammar av den här gamla tråden! :D

Har insett att jag inte använder mina knit pro flätstickor (3,25mm, 4mm och 5,5mm) så jag skulle gärna vilja byta dem mot ett set med 2½mm strumstickor helst knit pro eller några andra fina och bra av trä.

Har även en hel drös av 2mm stumstickor av metall, både kortare och längre som gärna byts mot 2½mm (VARFÖR lyckas jag alltid köpa fel storlek?!) Dessa är helt ok att byta bort mot andra av metall, även om jag helst vill ha trä eller bambu! :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Finnes:
Blöjbyxgarn, regnbågsfärgat (blå-orange typ) samt grönt (ljust och mörkt)

Önskas:
Bomullsgarn för att virka amigurumi/leksaksmat, passande virknålar 3,5-4 typ (inte jättetunt)
Användarens profilbild
Av Elsa
jazoo skrev:Finnes:

Önskas:
Bomullsgarn för att virka amigurumi/leksaksmat, passande virknålar 3,5-4 typ (inte jättetunt)
Önskemål om färger?
Användarens profilbild
Av binaem

Önskas:
Intresserad.
Användarens profilbild
Av MuuM

Önskas:
Mycket intresserad av det gröna regnbågade. Har åtminstone vitt så tjockt bomullsgarn och en hel massa olika färger men tunnare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?