Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag är grymt sugen på att virka en matta. Jag har massor med avlagda jeans och andra grövre byxor med typ hål på knäna liggandes som jag tänkte använda.

Någon annan som har virkat mattor? Hur breda remsor ska man klippa? Hur står nål behöver man? Strl 20 är den största jag har hittat. Räcker det? Virka med trästock! :vågen: :lol:
Användarens profilbild
Av Lojse
du kan ju smidigt anpassa bredden på remsorna efter den nålen du har, beroende på vilket utseende du vill ha på mattan.. testa dig fram säger jag!
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag vet inget om att virka mattor men skulle också gärna vilja göra det så jag tassar :D
Användarens profilbild
Av Fryle
För länge sedan har jag virat med mattrasor, det var rätt trögt vill jag minnas... varning för träningsvärk.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag tror det blir vääääldigt trögt med jeans men prova! Det enklaste kanske är att fingervirka bara?

Annars är ett tips att virka i fleece! Det blir riktigt snygga mattor! :tumup:
Användarens profilbild
Av zandrama
McMorrigan skrev:Jag tror det blir vääääldigt trögt med jeans men prova! Det enklaste kanske är att fingervirka bara?

Fingervirka långa remsor som man syr ihop sen då? Eller kan man fingervirka runt?

Grejen är ju den att det ärr jeans jag har massor av, jag vill inte hålla på att köpa saker för att klippa remsor av. Jag kanske får klippa smala remsor och använda grov nål så kanske det blir mindre trögt. :hmm:
Användarens profilbild
Av brisea
Jag har inte testat med jeans, men jag tror på din ide att klippa smala remsor och använda grov nål. Jag har testat med lite tunnare tyg och då fick man klippa bredare remsor för det snor ihop sig när man virkar. Jag fick också träningsvärk och kramp i handflatorna :whut: det gick ganska trögt.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
zandrama skrev:
McMorrigan skrev:Jag tror det blir vääääldigt trögt med jeans men prova! Det enklaste kanske är att fingervirka bara?

Fingervirka långa remsor som man syr ihop sen då? Eller kan man fingervirka runt?

Grejen är ju den att det ärr jeans jag har massor av, jag vill inte hålla på att köpa saker för att klippa remsor av. Jag kanske får klippa smala remsor och använda grov nål så kanske det blir mindre trögt. :hmm:
Det var en variant jag inte hade provat! :lol:
Men nej, jag har provat att virka med tjockt tyg och använt fingrarna som krokar. Det funkar men tar lite längre tid.... :tumup:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har virkat runda mattor med en jättestor virknål i plast. Jag vet inte vad den har för storlek men den är tjockare än min tumme :D
Jag virkade mina med trikåtrasor men jeanstrasor borde också funka, det blir nog grymt jobbigt för händerna bara.
Jag hade klippt trasorna ca 2 cm.
bild på en av mattorna, den är ca 120 cm i diameter. Jag har för mig att jag virkade mina mattor med dubbla trasor. :hmm:
Bild
Användarens profilbild
Av bani
Gud vad snyggt! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?