Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Ja... som alltid va? Jag är verkligen inte bra på att sticka efter mönster. Jag stickar en spetssjal efter diagram. En av beskrivningarna verkar jag inte förstå, eller så är jag bara så slarvig att det bara inte går att få rätt.

"Lyft en maska, sticka ihop de 2 följande i främre maskbågen, ta den lyfta maskan över de 2 ihopstickade maskorna"

Jag antar att det menas att jag endast ska sticka ihop just 2 maskor. Men det skulle lika gärna kunna vara över 4 maskor, som blivit ihopstickade till 2. Eller? I alla fall blir det alltid fel i slutändan när denna anvisning är med i diagramraden. :roll:

Jag har redan rivit upp ett par gånger...
Användarens profilbild
Av MuuM
Abunai skrev: "Lyft en maska, sticka ihop de 2 följande i främre maskbågen, ta den lyfta maskan över de 2 ihopstickade maskorna"
Ja, du ska sticka ihop två maskor. Vad gör du för fel?

Först lyfta en maska till höger sticka.
Sticka ihop de två följande till en.
Dra den första maskan över den som blev när du stickade ihop två.
Tre maskor blev en. :-)
Användarens profilbild
Av tweed
Abunai skrev:Ja... som alltid va? Jag är verkligen inte bra på att sticka efter mönster. Jag stickar en spetssjal efter diagram. En av beskrivningarna verkar jag inte förstå, eller så är jag bara så slarvig att det bara inte går att få rätt.

"Lyft en maska, sticka ihop de 2 följande i främre maskbågen, ta den lyfta maskan över de 2 ihopstickade maskorna"

Jag antar att det menas att jag endast ska sticka ihop just 2 maskor. Men det skulle lika gärna kunna vara över 4 maskor, som blivit ihopstickade till 2. Eller? I alla fall blir det alltid fel i slutändan när denna anvisning är med i diagramraden. :roll:

Jag har redan rivit upp ett par gånger...
Jag tolkar det som att du först tar en maska och lyfter över den på andra stickan, sen stickar du ihop två maskor och sen tar du den lyfta maskan och lyfter den över den maska som blev av de två du stickade ihop. av tre maskor från början ska det alltså bli en.
Av Abunai
MuuM skrev:
Abunai skrev: "Lyft en maska, sticka ihop de 2 följande i främre maskbågen, ta den lyfta maskan över de 2 ihopstickade maskorna"
Ja, du ska sticka ihop två maskor. Vad gör du för fel?

Först lyfta en maska till höger sticka.
Sticka ihop de två följande till en.
Dra den första maskan över den som blev när du stickade ihop två.
Tre maskor blev en. :-)
Vad jag gör för fel undrar jag också. :lol: :roll: Men det är så jag gör. Det är bara jag som är slarvig då. Jag har börjat för fjärde gången på mönstret nu, och än så länge stämmer allt. :vågen:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Fast jag tycker det blir snyggare, ifall hoptagningen liksom ska vara "mitten" i någon mönsterrapport att man lyfter två maskor först, som om man skulle sticka ihop dem, och sen stickar en maska och sen drar de två lyfta över.
Användarens profilbild
Av visslan
Kaffemoster skrev:Fast jag tycker det blir snyggare, ifall hoptagningen liksom ska vara "mitten" i någon mönsterrapport att man lyfter två maskor först, som om man skulle sticka ihop dem, och sen stickar en maska och sen drar de två lyfta över.
Det beror lite på, säger då genast vän av ordning... :wink: Om man gör som du skriver blir det visserligen en fin rak "rand", men det är inte alltid det passar i mönstret. Här borde jag givetvis illustrera med en bild eller två, för jag har nämligen experimenterat med detta i två versioner av samma sjalmönster.

Bild
version med lyft en, sticka ihop 2, för lyfta maskan över
Mönstret blir jämnare eller hur man nu ska beskriva det.

Bild
version med lyft två, sticka 1, för över de två första maskorna
Mönstret får en markerad randighet, en slags sträng som löper genom bladen.

Bild

Ser ni skillnaden? Hm, jag får kanske ta en ny bild på den mörkare sjalen för att det ska synas tydligt. :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?