Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buj
Tror ni det funkar att fodra en stickad tröja/kofta? Eller blir den konflikt mellan den töjbara stickningen och det stumma fodret? :help:

Jag tänkte mig vanligt tunt glatt fodertyg till en figursvängd kofta i ganska kraftigt garn, dubbel mosstickning. Koftan är alltså inte stickad än, så frågan är hypotetisk... Men den KUNDE bli en ganska nice nästan-jacka till våren. 8)

Den här skulle det vara.
Av majo0322
Det fungerar alldeles utmärkt. Att fodra har också den fördelen att du hänger upp tröjan i fodret, så den håller formen mycket bättre. Alldeles särskilt bra ar det till till exempel tunga bomullströjor, som gärna hänger ut sig i fållen annars.
Användarens profilbild
Av puppan
Jag har inte provat själv, men när jag var liten stickade min mamma en tröja till mig som hon fodrade ärmarna på, så jag skulle ha den stickade tröjan under en väst.

Den enda jag kommer ihåg som var negativt var att hon tråcklade fast lite dåligt upptill, så det blev svårt att sätta in armen i ärmen ibland.
Annars funkade det jättebra.
Användarens profilbild
Av Jennelii
ta ett glansigt foder! (alla foder kanske är glansiga förresten...) Linus har en (köpt) stickad tröja som är suverän, den bara glider på hur lätt som helst.
Användarens profilbild
Av teres
Har kvar (från tidigare jobb) en tjock stickad kofta med glansigt foder i som är helt vindtät, funkar hur bra som helst.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Det är en dam som brukar gå på stickkafe med mig på Vetekatten som tar sin mans avlagda skjortor och fodrar med.

Jag tycker att det är ett sympatiskt koncept - att fodra med en blus eller så, så att man slipper sy ett foder. :D
Användarens profilbild
Av Buj
Leta upp gammal avlagd glansig blus och tråckla fast den ordentligt. :notes:
Det här blir jättebra, tack för alla fina tips! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?