Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rödsammet
Har börjat knyta höftkryss med långsjalen och tycker att det är 100 g bättre än när jag provat bära på höften m ringsjal o kortsjal.
Men sjaldelarna som går längs barnets rygg glider liksom ned hela tiden, så till slut så faller han nästan ur om jag inte drar upp dem. Nån som vet vad jag menar och har nåt tips? Eller tips på annan knytning på höft med långsjal?
Användarens profilbild
Av Kristina
Provat tighta till längs kanterna som går över ryggen? Har burit massor i höftkryss och tror inte jag haft det problemet, eller så har jag förträngt det.. 8)
Användarens profilbild
Av camsch
Nu börjar mitt sjalbarn bli stor, men jag gjorde ofta vanligt omslutet kryss (som på magen) fast när jag knöt så höll jag henne på höften i stället. Det tyckte jag funkade jättebra!
Av joannaoj
Jag skulle vilja tipsa om "Robins höftknytning". Jag hittade knytningen via Kokobellos sida, men den länkar till Ellevill.com, så den ska ju gå att hitta där också. Eller googla "Robin's hip carry". För det första så hamnar tyget två gånger över axel och rygg, så den avlastar jättebra.

Till ditt problem... Se instruktionerna till knytningen jag nämnde, och strunta i att knyta den första knuten som ska hamna under barnets rumpa. Korsa bara tyget och för över och knyt på samma sida som du har axeltyget på. Ha sjalen relativt löst. Lyft upp det tyg som bildar en påse (där barnet "egentligen" borde ha suttit) exempelvis på din axel, och lägg i barnet i krysset under, som på ett vanligt höftkryss. Lägg sedan "påsen" över ryggen, men under armarna, på barnet. Du behöver inte dra ner det över rumpan.

Kanonknytning! Ungen sitter så stabilt att du inte behöver stöda det minsta med din arm, och om du inte dragit ner tyget över rumpan på barnet är det inte så många lager tyg över ungen att det blir svettigt.

Det ska räcka med en sjal som är en meter kortare än den längd du brukar ha på de mer avancerade knytningarna.
Användarens profilbild
Av rödsammet
joannaoj skrev:Jag skulle vilja tipsa om "Robins höftknytning". Jag hittade knytningen via Kokobellos sida, men den länkar till Ellevill.com, så den ska ju gå att hitta där också. Eller googla "Robin's hip carry". För det första så hamnar tyget två gånger över axel och rygg, så den avlastar jättebra.

Till ditt problem... Se instruktionerna till knytningen jag nämnde, och strunta i att knyta den första knuten som ska hamna under barnets rumpa. Korsa bara tyget och för över och knyt på samma sida som du har axeltyget på. Ha sjalen relativt löst. Lyft upp det tyg som bildar en påse (där barnet "egentligen" borde ha suttit) exempelvis på din axel, och lägg i barnet i krysset under, som på ett vanligt höftkryss. Lägg sedan "påsen" över ryggen, men under armarna, på barnet. Du behöver inte dra ner det över rumpan.

Kanonknytning! Ungen sitter så stabilt att du inte behöver stöda det minsta med din arm, och om du inte dragit ner tyget över rumpan på barnet är det inte så många lager tyg över ungen att det blir svettigt.

Det ska räcka med en sjal som är en meter kortare än den längd du brukar ha på de mer avancerade knytningarna.
Tack! Hittade bra instruktioner på youtube. Ska prova imorgon!
Användarens profilbild
Av trollmamma
Så smart ! Jag ska prova på kompis barn mina åker ju inte nu mer ... Dock är det så mysigt !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?