Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av exiteme
I USA varnas för selar där små barn bärs som i en vagga mot kroppen. Sju barn har dött i dem.

I amerikanska regeringen finns oro för att bruket av selarna ökar och en mäktig konsumentorganisation instämmer. Det uppger Berlingske Tidende. Enligt rapporter ifrågasätts säkerheten. På elva år har sju dödsfall rapporterats. Dessutom har 37 allvarliga olyckor inträffat när barn har trillat ut ur selarna.

En teori till dödsfallen är att barnen ligger så ihopkrupna att huvudet böjs för långt ner mot bröstet. Bebisarna skulle därmed inte få tillräckligt med luft. Kvävningsrisken är störst för de allra minsta barnen. För de lite större ligger faran i att de lätt kan falla ut.

Både privata och offentliga användareorganisationer i USA förespråkar de selar där barnen hålls mer uppresta och har ansiktet mot bärarens mage eller bröst.

http://sydsvenskan.se/sverige/article63 ... selar.html
Användarens profilbild
Av April
Är det den där konstiga selen som barnet sitter nästan på höften i då eller? Som påminner om BabyBjörn? Jag vet inte vad den heter - är det någon som vet?

kram
Användarens profilbild
Av UWO
Kan jag iofs tänka mig just på pyttebebisar. Jag tyckte det var svårt att knyta till bra i början iaf, tänker man inte på det så...
Sen är väl USA lite så att man gärna rapporterar, trots att man inte är bergsäker på att just det var orsaken. Inbillar jag mig iaf.
Användarens profilbild
Av mammagumman
exiteme skrev:Det handlar om en typ av ringsjalar. Trist och otroligt tragiskt!

Bild
Jag har för mig att någon som bodde i USA och till de där "selarna" och de är tydligen polstrade så att det blir väldigt varmt därinne. Min länk går till en sida på FB där detta tas upp.
Användarens profilbild
Av exiteme
mammagumman skrev:
exiteme skrev:Det handlar om en typ av ringsjalar. Trist och otroligt tragiskt!

Bild
Jag har för mig att någon som bodde i USA och till de där "selarna" och de är tydligen polstrade så att det blir väldigt varmt därinne. Min länk går till en sida på FB där detta tas upp.
Stackars föräldrar. Vilja göra rätt, men så blir det så fel... :(
Användarens profilbild
Av zink
April skrev:Är det den där konstiga selen som barnet sitter nästan på höften i då eller? Som påminner om BabyBjörn? Jag vet inte vad den heter - är det någon som vet?

kram
Jag tänkte på den där cyber-go nå't men detta var ngt helt annat.

Huvva...

Undras vilka effekter det han kan ha för missuppfattaningar om vettiga selar! Hoppas inte...
Av lex
Facebook-länken ovan var jättebra! Iallafall om man läste vidare i länkarna i länken..

"This happens when babies are poorly positioned in all types of products: car seats, baby chairs & yes, baby carriers. When babies chins are touching their chests, their airway is compressed."

Artiklarna är från sjal- o selbärare som vill varna o lära ut säkert bärande.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
JennyB73 skrev:http://www.facebook.com/?ref=home#!/Bab ... ety?ref=ts

Denna sidan är jag med på
Oj vad mycket pyttisar som bärs på ryggen. Typ den här http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 5554_n.jpg
Är det normalt att bära en-veckas-bäbisar på ryggen? *uppriktig undran*

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?