Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kaffemoster skrev:Karins klänning påbörjad: Bild
Färgen på bilden är tokfel, jag stickar lila. (Jag fick dispans att köpa lila garn om jag inte hittade någon fin nyans på rosa!)
Åh, va snygg! Men det ser svårt ut... :?
Ketronya skrev:
Kaffemoster skrev:Karins klänning påbörjad:
Färgen på bilden är tokfel, jag stickar lila. (Jag fick dispans att köpa lila garn om jag inte hittade någon fin nyans på rosa!)
Åh, va snygg! Men det ser svårt ut... :?
Lite pyssligt, visst. Men egentligen inte så komplicerat. Tar man det lugnt och metodiskt så får man det rätt. Men jag hade nog inte fått det så jämnt och snyggt (som jag faktiskt tänker stå för att jag tycker det är ;-) ) om jag inte stickat något liknande förut och visste att det är bra att försöka sticka ganska hårt (i alla fall med mina mått mätt) i ett sånt mönster.
Fryle skrev:Jag behöver garnhjälp. En kompis ska ha sitt andra barn snart och jag tänker virka (eller sticka) en filt. Till hennes första virkade jag i garnet clown, men detta finns inte längre och jag har letat efter bra ersättning. Nu söker jag ett liknande garn: Blandning ull/bomull 50/50, melerat eller på annat sätt flerfärgat i pastellnyanser. Passande ca stickor 3. Nån som vet ett lämpligt garn?
Nu kanske du inte vill handla från tradera men jag hittade det här av en slump och kom till att tänka på dig :D

http://www.tradera.com/search/result.as ... tid=181906
Kaffemoster skrev:Karins klänning påbörjad: Bild
Coolt! Jag har inget konto så jag kunde inte se hela modellen men det blir kanske en bild när det är klart? :wink:

zandrama: Stickade också tossor i något eskimåliknande här om dagen. En film tog det (och jag han äta lite popcorn också :mums: ). Det är kul när det blir klart så fort.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:Jag packar projekt inför stickfesten!! :vågen: :vågen:

kaffemoster: Å så fint du har stickat!! Mönstret är jättevackert.
Är det nu? Ha det så jättebra! Hoppas det blir så bra som det lät i julas! (Säg till om du inte är trött på stickning sedan, jag är på Trandared de flesta måndagar och har inget annat för mig än att äta sushi, och inte ens jag kan få en portion att räcka hela kvällen)
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:

Är det nu? Ha det så jättebra! Hoppas det blir så bra som det lät i julas! (Säg till om du inte är trött på stickning sedan, jag är på Trandared de flesta måndagar och har inget annat för mig än att äta sushi, och inte ens jag kan få en portion att räcka hela kvällen)
Jag hoppas det med. Det blir "so you think you can knit" och brickbandsvävning, och mycket garnspanande :loving: Om vi hinner mellan pratstunderna :mrgreen:

Det vore jätteskoj att ses igen! Jag håller förresten på och provväver ett gubbatäcke med hundar på nu, har planer på att sätta upp en stor väv när jag bara har hunnit köpa material. Om du får lust att väv vill säga.
Användarens profilbild
Av Edith
puppan skrev:En fråga till Edith

Du tipsade mig om en affär där de hade Eskimå-garn till att virka OSmössan.
Jag har fortfarande inte fått något garn så jag tror jag behöver ringa o fråga vart det har tagit vägen.
(Jag har betalat det.)
Men. Jag kommer inte ihåg vad affären hette. :wink:
Här är jag!

Ja, det blev ju lite pinsamt det här. :oops: Garnet kom nämligen aldrig som utlovat, utan var slut hos leverantören. Nu vet jag att det är skickat (eller åtminstone packat) av leverantören och på väg till butiken. Jag kan garantera att hon inte har glömt dig, men det kommer förmodligen inte förrän nästa vecka sådär. www.nystvindan.se är det om du ändå vill ringa och prata med henne!
Användarens profilbild
Av MuuM

Stickfest?

Mönstret är underbart. Hur köper man saker på Ravelry? Funderar på om inte den där skulle bli jättefin i blått på R. Han ville ha den, sa han igår. :-)
MuuM skrev:

Stickfest?

Mönstret är underbart. Hur köper man saker på Ravelry? Funderar på om inte den där skulle bli jättefin i blått på R. Han ville ha den, sa han igår. :-)
Många har paypal-konton, och då är det väldigt smidigt (farligt smidigt....) har jag upptäckt. Så jag har köpt ett par mönster på senaste tiden faktiskt.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:

Stickfest?

Många har paypal-konton, och då är det väldigt smidigt (farligt smidigt....) har jag upptäckt. Så jag har köpt ett par mönster på senaste tiden faktiskt.
Och då måste man ha eget paypalkonto?
Jag kan inte få kopiera ditt?
Jag vill sticka en tunn sommarsjal till mig själv och funderar på vad jag ska ha för garn, ull känns inte så aktuellt och det får absolut inte var stickigt, kan silke vara en idé? Jag vill helst ha svart... Några tips?
Ketronya skrev:Jag vill sticka en tunn sommarsjal till mig själv och funderar på vad jag ska ha för garn, ull känns inte så aktuellt och det får absolut inte var stickigt, kan silke vara en idé? Jag vill helst ha svart... Några tips?
Jag har stickat flera sjalar i lingarn och gillar det verkligen. Silke har jag bara provet men den ligger påbörjad och lär aldrig bli klar för jag tyckte inte om att sticka i det.
Jag har använt mig av överblivna vävgarner till mina lingarnsjalar och då är det tvåtrådigt lingarn, inte lintow (luddigt och entrådigt och går sönder lätt) jag använt.
linafelicia skrev:
Ketronya skrev:Jag vill sticka en tunn sommarsjal till mig själv och funderar på vad jag ska ha för garn, ull känns inte så aktuellt och det får absolut inte var stickigt, kan silke vara en idé? Jag vill helst ha svart... Några tips?
Jag har stickat flera sjalar i lingarn och gillar det verkligen. Silke har jag bara provet men den ligger påbörjad och lär aldrig bli klar för jag tyckte inte om att sticka i det.
Jag har använt mig av överblivna vävgarner till mina lingarnsjalar och då är det tvåtrådigt lingarn, inte lintow (luddigt och entrådigt och går sönder lätt) jag använt.
Men blir det inte lite hårt med lingarn, jag vill gärna att det blir en mjuk sjal som är skön att ha runt halsen.

Varför ogillade du att sticka i silke?
Senast redigerad av Ketronya den fre mar 26, 2010 18:18, redigerad totalt 2 gång.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?