Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Argh! :whut: Alltså det är årets i-lands problem men jag skulle ändå vilja ha lite hjälp med spånande.
För tre år sedan såg jag en solhatt på en flygplats som jag förälskade mig i. Jag vare sig provade eller köpte den, men sedan dess har jag jagat den där hatten utan att finna den eller liknande. Grejen är också den att när jag väl hittar solhattar är det sällan de passar eftersom jag är tjockskallig som få och har en huvudomkrets på 61 cm...

MEN igår sprang/surfade jag på det här mönstret:
Bild

Det ser i modellen väldigt mycket ut som min drömhatt. Frågan är dock:kommer jag verkligen att använda hatten??? Vad tycker ni? Hur ser den ut.
Saken är nämligen den att jag är snål som få och bara mönstret kostar 150 kr (exkl porto från utlandet :roll: ) så det blir ju liksom ingen billig grej om jag nu kommer på att detta ej är min stil...
Vinterhumlan skrev:Äh, det var bra att skriva av sig här. Nu hör jag själv hur extremt snål jag låter (är),,, Så nu köper jag det och sen får det bära eller brista :lol:
Och sen får du sy en till mig också och sälja till mig så tjänar du in lite av mönsterkostnaden 8)
Jemmah skrev:
Vinterhumlan skrev:Äh, det var bra att skriva av sig här. Nu hör jag själv hur extremt snål jag låter (är),,, Så nu köper jag det och sen får det bära eller brista :lol:
Och sen får du sy en till mig också och sälja till mig så tjänar du in lite av mönsterkostnaden 8)
Bra idé! Men jag har tyvärr för höga krav på mig själv för att våga sy till andra :rodna:
Jag tolkar dock ditt svar som att du skulle kunna tänka dig en sån här mössa?
Vinterhumlan skrev:
Jemmah skrev:
Bra idé! Men jag har tyvärr för höga krav på mig själv för att våga sy till andra :rodna:
japp :love:
Anna skrev:Jag har ett mönster på en väldigt lik den, men lite smalare brätte. Men det går att öka på bara. Det är väldigt enkelt faktiskt, jag tror inte du behöver beställa.
Hmm jag undrar om jag inte fick det av dig en gång, var det det från Ikea? Jag kom inte riktigt överens med det, så jag hoppas på bättre tur denna gången :D
Jemmah skrev:
Vinterhumlan skrev:
Jemmah skrev:
Hoppas att jag känner samma när den är klar 8)
Jaha, är det därifrån jag fått det. Det kan stämma. Men nu när jag tittade så insåg jag att ikeahatten inte var så lik ändå utan det var dem som jag köpt på Åhlens som liknar den på bilden. Beställ du mönstret, det ökar ju på oddsen att du får den där drömmahatten trots allt :D
Vinterhumlan skrev:
Jemmah skrev:
Vinterhumlan skrev:
Jemmah skrev:
Hoppas att jag känner samma när den är klar 8)
Annars vet du vem du ska skicka den till :wink:
Jemmah skrev:
Och till mig med! :D Jag är också tjockskallig och kan nästan aldrig ha hattar/mössor/kepsar som finns att köpa....
Jenny med Emiliten skrev:Har du köpt den ännu? Jag tycker den såg dyr ut även för ett Amy Butler-mönster.
Japp, men inte fått den ännu. Insåg att jag nog kunde fått den billigare om jag beställt den från USA, men jag är lite harig när jag inte känner till butiken...
Finns det någonstans i Sverige där man kan köpa detta?
Enda stället jag känner till som säljer Amy Butler är Broarne.se men jag vet inte om hon har just hatten. Jag trodde du hade beställt från USA men såg att du beställt från utlandet, det kan ju vara Danmark eller Finland eller vad som helst :-)

Jag såg det på Fabric.com, jag har beställt tyger därifrån och det funkar bra, snabb leverans och bra grejer. Man kan köpa Amy Butler-mönster på etsy.se också.

:-)
Annika E skrev:
Jemmah skrev:
Och till mig med! :D Jag är också tjockskallig och kan nästan aldrig ha hattar/mössor/kepsar som finns att köpa....
Och vill du, får du sy en till mig med! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?