Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:Ska man verkligen acceptera att det skiljer så mycket på kauni effektgarn? På deras egen websida är färgen EL marin/lila/turkos. Jag beställde ett nystan från 3stickor.se och märker nu, efter att jag virkat upp halva nystanet och därmed inte får byta det, att det är bara lila och marin och inte en gnytta turkos finns i garnet :cry: Jag har skickat mejl till kauni för att höra vad de säger men jag vill höra med er också.
Jag mailade garnkorgen och klagade på kauni när det var knut mitt i så att färgskiftet blev abrupt (precis som för willywonka) och fick svaret att "Ja, det får man acceptera för ett garn som inte kostar mer än så". Så nu nystar jag alltid om kauni de gånger jag köper.
:evil:
Det är ju jättedåligt!! :roll:
Trist :evil:
Jag hade väl jättetur med mitt regnbågsnystan, för det innehöll alla färger och satt ihop i ett stycke
Jag inbillar mig att de är noggrannare med just regnbågsgarnet... Jag tror att jag hade knut i ett av de nystan jag köpte häromnyssens - men att den var så att färgerna stämde.
Mitt bottennapp var ett nystan i EP som jag tror hade en tre, fyra knutar. På något ställe så var det inte bara färskifte, utan att färgväxlingarna bytte håll :evil:
Kaffemoster skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:Ska man verkligen acceptera att det skiljer så mycket på kauni effektgarn? På deras egen websida är färgen EL marin/lila/turkos. Jag beställde ett nystan från 3stickor.se och märker nu, efter att jag virkat upp halva nystanet och därmed inte får byta det, att det är bara lila och marin och inte en gnytta turkos finns i garnet :cry: Jag har skickat mejl till kauni för att höra vad de säger men jag vill höra med er också.
Jag mailade garnkorgen och klagade på kauni när det var knut mitt i så att färgskiftet blev abrupt (precis som för willywonka) och fick svaret att "Ja, det får man acceptera för ett garn som inte kostar mer än så". Så nu nystar jag alltid om kauni de gånger jag köper.
:evil:
Det är ju jättedåligt!! :roll:
Trist :evil:
Jag hade väl jättetur med mitt regnbågsnystan, för det innehöll alla färger och satt ihop i ett stycke
Jag inbillar mig att de är noggrannare med just regnbågsgarnet... Jag tror att jag hade knut i ett av de nystan jag köpte häromnyssens - men att den var så att färgerna stämde.
Mitt bottennapp var ett nystan i EP som jag tror hade en tre, fyra knutar. På något ställe så var det inte bara färskifte, utan att färgväxlingarna bytte håll :evil:
Jag hade reklamerat. Ska det enligt beskrivning vara tre färger och bara är två tycker jag att det är fel på garnet.
Användarens profilbild
Av SaraLj
kvarnvik skrev:Nu blockar jag mina Swirling Gauntlets i Yakull från lienes, ska bli kul att se hur garnet beter sig när det är tvättat, det ska ju "blomma" efter tvätt :D
Bild
Mina är bruna och har rejält längre skaft :D

Nu har jag bara ett projekt påbörjat, det är min spetssjal "australisk vinter" och den har legat ett par månader, ser ju inte precis fram emot att sätta igång med den igen, men den måste bara bli klar, jag har kommit för långt på den för att repa upp. Det tråkigaste är att den är i samma garn som jag just har stickat halvvantarna i, lite tråkigt att inte få någon omväxling på garnfronten :roll:
Fina! :tumup: :love:
Jag älskar att sticka pulsvärmare, det går fort och är perfekt att testa nya tekniker på (och så är det bra presenter)
Bubbi skrev:Blä! Jag knäckte nyss min fjärde knitpro-trea :(
Tror att jag får gå över till stål på treorna
:( Dumma stickor....
Någon som kan hjälpa mig att hitta en sak? Det är en sida med en jättebra beskrivning på hur man blockar en sjal med hjälp av en tråd som man på nåt sätt drar igenom i sjalen på den raka delen? Någon som är med på vad jag menar? Jag har letat och letat men hittar den inte igen...:hmm:
Jag har just köpt ett mönster! £3 för http://www.ravelry.com/projects/ewelina ... ower-dress (ravelry-länk).

Jag tyckte att den var fantastisk! Jag hittade den nog iofs för att någon här hade lagt den bland sina favoriter. Vad tror ni om Drops Muskat till den? Det har rätt löplängd och sticknummer till den. Originalmönstret är stickat i 75% bomull 15% viskos, och borde väl kanske vara lite lättare än rent bomull, eller tänker jag knasigt nu?
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har nu för andra gången rivit upp hela min tant kofta-kofta efter att ha stickat hela oket. Tredje gången gillt...

Nu ökar jag varje rätt varv!
Användarens profilbild
Av SaraLj
melon skrev:Jag måste ge Kauni väldigt mycket cred för de säger att det måste varit fel på mitt nystan och skickar mig ett nytt helt gratis :vågen: :vågen:
:heart: :app:
Användarens profilbild
Av tweed
Sitter och drar mig för att sätta igång med min spetssjal som har legat halvfärdig i flera månader. :roll: Det är något som är fel som jag måste reda upp innan jag kan komma igång :|
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:Sitter och drar mig för att sätta igång med min spetssjal som har legat halvfärdig i flera månader. :roll: Det är något som är fel som jag måste reda upp innan jag kan komma igång :|
:hopmad: Nu när jag hade samlat lite ork så kan jag inte hitta den :evil:
Nu när alla kalas är avklarade och tentan skriven och inskickad och jag är ledig ( :vågen: ) så är jag sugen på att sätta igång med en spetshalsduk, men jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska sticka.

Alternativ 1: Travelling Fern Lace Scarf
Bild

eller

Alternativ 2: Easy Lace Scarf
Bild

Jag kommer sticka i Drops Cotton Viscose och fördelen med båda är att man helt enkelt fortsätter tills garnet tar slut eller man tröttnar. Den första kan man dessutom göra så smal eller bred man känner för (maskantal delbart på 16).
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?