Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
melon skrev:Ska man verkligen acceptera att det skiljer så mycket på kauni effektgarn? På deras egen websida är färgen EL marin/lila/turkos. Jag beställde ett nystan från 3stickor.se och märker nu, efter att jag virkat upp halva nystanet och därmed inte får byta det, att det är bara lila och marin och inte en gnytta turkos finns i garnet :cry: Jag har skickat mejl till kauni för att höra vad de säger men jag vill höra med er också.
Jag mailade garnkorgen och klagade på kauni när det var knut mitt i så att färgskiftet blev abrupt (precis som för willywonka) och fick svaret att "Ja, det får man acceptera för ett garn som inte kostar mer än så". Så nu nystar jag alltid om kauni de gånger jag köper.
:evil:
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:Ska man verkligen acceptera att det skiljer så mycket på kauni effektgarn? På deras egen websida är färgen EL marin/lila/turkos. Jag beställde ett nystan från 3stickor.se och märker nu, efter att jag virkat upp halva nystanet och därmed inte får byta det, att det är bara lila och marin och inte en gnytta turkos finns i garnet :cry: Jag har skickat mejl till kauni för att höra vad de säger men jag vill höra med er också.
Jag mailade garnkorgen och klagade på kauni när det var knut mitt i så att färgskiftet blev abrupt (precis som för willywonka) och fick svaret att "Ja, det får man acceptera för ett garn som inte kostar mer än så". Så nu nystar jag alltid om kauni de gånger jag köper.
Det är ju jättedåligt!! :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
Trist :evil:
Jag hade väl jättetur med mitt regnbågsnystan, för det innehöll alla färger och satt ihop i ett stycke
melon skrev:
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
Extremt! :evil:

Men jag måste fråga, om man nystar om ett nystan, får man byta det då om man upptäcker fel på det? För nystanet blir ju inte likadant om man handnystar det som det blir när det är maskinnystat från fabriken.
Jag måste också :evil: DÅLIGT!
Har aldrig stickat med kauni och inte får jag någon lust heller efter vad ni skriver. :twisted:
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev: Jag mailade garnkorgen och klagade på kauni när det var knut mitt i så att färgskiftet blev abrupt (precis som för willywonka) och fick svaret att "Ja, det får man acceptera för ett garn som inte kostar mer än så". Så nu nystar jag alltid om kauni de gånger jag köper.
Då ska det stå i produktbeskrivningen att sånt kan förekomma. Och att det är andrasortering, för annars ska det väl inte vara så. Då skulle man veta vad man köper.
Användarens profilbild
Av ellla
Kauni :evil:

Jag håller helt med alla föregående talare! Så jäkla bökigt kan det väl inte vara att få till ett helt nystan? Jag skulle hellre köpa det på kilopris och utan knutar. Alså i olika stora härvor UTAN knutar.
Användarens profilbild
Av ellla
Orkar inte skriva ner alla projekt jag håller på med, de ligger spridda överallt... men det jag aktivt stickar på just precis nu är ett par blöjbyxor i freedom spirit, grönt, åt Arvid.

Vi åker till sthlm på måndag och jag vill helst inte ha med en hel hop projekt så jag försöker sticka klart de här och blunda för resten av sakerna :D
Användarens profilbild
Av tweed
Nu blockar jag mina Swirling Gauntlets i Yakull från lienes, ska bli kul att se hur garnet beter sig när det är tvättat, det ska ju "blomma" efter tvätt :D
Bild
Mina är bruna och har rejält längre skaft :D

Nu har jag bara ett projekt påbörjat, det är min spetssjal "australisk vinter" och den har legat ett par månader, ser ju inte precis fram emot att sätta igång med den igen, men den måste bara bli klar, jag har kommit för långt på den för att repa upp. Det tråkigaste är att den är i samma garn som jag just har stickat halvvantarna i, lite tråkigt att inte få någon omväxling på garnfronten :roll:
Jag har två stickprojekt igång, en tant kofta-kofta och ett par lovikka-vantar. Vantarna går fort att sticka. Vroom så var första vanten klar (utom tummen). Nästa gång vi åker till svärföräldrarna får jag ta med andra nystanet och göra vante två.
Med världens långsammaste upppkoppling orkar jag inte leta mera!
Det finns en bild på en sjal någonstans i tråden, jag tror den är grön och ligger på en sten. Vad är det för sjal? Mönster?
Jag har två 50g-nystan med "Frost" (ca 200 m /nystan) räcker det till en sjal tro? Fick dem av mamsn tillsammans med ett mönster på en rätstickad sjal, men vill göra någonting mer avancerat.

Sen undrar jag, Eskimå, hur tjockt är det? Om man kan jämföra med något av Järbo's garner?
Användarens profilbild
Av tweed
MittNyaJag skrev:Med världens långsammaste upppkoppling orkar jag inte leta mera!
Det finns en bild på en sjal någonstans i tråden, jag tror den är grön och ligger på en sten. Vad är det för sjal? Mönster?
Jag har två 50g-nystan med "Frost" (ca 200 m /nystan) räcker det till en sjal tro? Fick dem av mamsn tillsammans med ett mönster på en rätstickad sjal, men vill göra någonting mer avancerat.

Sen undrar jag, Eskimå, hur tjockt är det? Om man kan jämföra med något av Järbo's garner?
Laminaria?
Bild
Mönstret finns här: http://www.knitty.com/ISSUEspring08/PATTlaminaria.html
kvarnvik skrev:
MittNyaJag skrev:Med världens långsammaste upppkoppling orkar jag inte leta mera!

Laminaria?
Bild
Mönstret finns här: http://www.knitty.com/ISSUEspring08/PATTlaminaria.html

Tack!! Precis just den!
Synd bara att jag verkligen inte fixar att läsa mönstret! Det var nog lite fööööör avancerat. :)
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?