Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en beställning på 10 st bindor och ett helt gäng till mig själv men jag lyckas verkligen inte. Allt är tillklippt och jag har fäst ihop delarna med GEM, men jag lyckas inte på overlocken, hela tiden hamnar sömmen halvvägs utanför tyget. janome 644D är maskinen. förut har jag lyckats 10 gånger bättre än de här, så ny får jag sprätta 6 av 10 trosskydd. VARFÖR lyckas jag inte, det är främst i svängarna det blir problem.

tips tips tips. när man kollar runt på bloggar med andra hemsydda tygbindor så är sömmarna så himla fina. :cry:
sarah* skrev: när man kollar runt på bloggar med andra hemsydda tygbindor så är sömmarna så himla fina. :cry:
Jag tror att de först har gjort hundratals sneda, vinda och oanvändbara som de inte visar upp...

Jag har gått en tretimmars overlockkurs där man bland annat fick tips om svängar och annat klurigt, kunde kanske vara något?
Vissa dagar går det troll i tillverkningen, finns en anledning till att jag har gott om bindor :lol: Svängar är klurigt, speciellt när man har pul som är glatt och ex bambuvelour som inte är det och man inte kan nåla fritt.

Fryle; var har du gått overlockkurs? tänk om man kunde fått gå en sådan när man skaffade overlocken istället för att ägna massa tid för att komma på hur den funkar *avundsjuk*
teres skrev: Fryle; var har du gått overlockkurs? tänk om man kunde fått gå en sådan när man skaffade overlocken istället för att ägna massa tid för att komma på hur den funkar *avundsjuk*
Hos Greger i syaffären på N Skolgatan i Malmö. Den var rätt bra tycker jag, och återkommer med jämna mellanrum.
Mitt första tips för att få till det om du använder PUL som spärrskikt är:
spraylim!
Jag syr ihop mina flanelldelar med en stickning sedan sprayar jag lim på PUL:et och trycker dit de ihopsydda flanelldelarna. Inga tyger som åker fram och tillbaka. Börjar sedan oftast mitt på en vinge, när man kommer till en sväng gäller det att sträcka, sträcka sträcka så det blir så rakt som möjligt. (det gäller en innerkurva) de yttre böjarna är det bara att sy långsamt i.
Marine78 skrev:Mitt första tips för att få till det om du använder PUL som spärrskikt är:
spraylim!
Jag syr ihop mina flanelldelar med en stickning sedan sprayar jag lim på PUL:et och trycker dit de ihopsydda flanelldelarna. Inga tyger som åker fram och tillbaka. Börjar sedan oftast mitt på en vinge, när man kommer till en sväng gäller det att sträcka, sträcka sträcka så det blir så rakt som möjligt. (det gäller en innerkurva) de yttre böjarna är det bara att sy långsamt i.
Spraylim? var hittar man det?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?