Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Såg häromdagen att minsann även sjalar kan ser rejält obekväma ut för både bärare och barn. Relativt stor bebis (10 mån?) framåtvänd i trikåsjal som var knuten så att tyget var som tjocka "remmar" över axlarna på bäraren och mellan benen på barnet och runt barnets mage. Det såg exakt ut som när ett barn bärs framåt i Babybjörn. Barnet verkligen hängde ut framåt med benen rakt ner.

Så synd, tycker jag, att missförstå ett redskap så gravt. Det är ju så mycket bekvämare med mer avlastning... :hmm:

Hade jag varit en modig utåtmänniska hade jag kanske vågat säga något eller erbjudit tips. Eller? Gör man det? FÅR man?
Användarens profilbild
Av Siania
Aj då, låter inte så bekvämt. :(

Jaag hade nog försökt inleda ett samtal, t ex fråga om han/hon har använt sjal länge, om de brukar vara inne på sjalbarn.se och liknande. Tipsa om sidan och att det finns bilder på olika sätt att knyta.
Användarens profilbild
Av Bello
Svår fråga :hmm:
Man vet ju aldrig hur man skulle bli bemött förrän efteråt.
Kanske skulle tipsen verkligen uppskattas, eller också känner sig personen bara kränkt och just påhoppad. :roll:

Det är klart att det är ju alltid lättare att börja prata om man själv bär samtidigt, då har man något gemensamt, sen kan man lätt spinna vidare.

Visst borde man kunna få ge tips till folk, men man bör nog passa sig lite hur man gör det....eller.....äsch jag ver inte, vad svårt, man vill ju gärna.............. :whut:
Användarens profilbild
Av Monique29
Skulle inte vågat.
:hide:
Användarens profilbild
Av Marion
Jag tycker att man ska ingripa när man ser knasigt bärande. Stackars barn som har det obekvämt resonerar jag, och vad är min rädsla för sura främlingar jämfört med barnets obehag?
Man kan alltid inleda ett samtal med "Du, jag har en likadan hemma och jag tycket att det är bekvämare att bära så, har du testat det?" Man kan även hoppa på folk som har satt på sig en "vanlig" sele alldeles knasigt tycker jag, typ bär barnet vid sina knän, med den inledningen. Det värsta som kan hända är att folk säger att de faktist gillar att bära så :shock: :hmm: :lol:.
Jag har märkt att jag tror ofta att folk vill bära på ett visst sätt och när jag lite försiktigt har frågat om de känner till att det blir bekvämare när de gör si eller så har de blivit jätteglada för att någon kommer och lär dem nya tricks :). Vanliga människor är ofta rätt ointresserade av att hänga på sjalforum och plöja igenom hemsida efter hemsida med nya fiffiga knytinstruktioner :roll:.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Marion skrev:Man kan även hoppa på folk som har satt på sig en "vanlig" sele alldeles knasigt tycker jag, typ bär barnet vid sina knän, med den inledningen. Det värsta som kan hända är att folk säger att de faktist gillar att bära så :shock: :hmm: :lol:.
Hehe, en sån såg jag häromdagen. En tjej som bar sin bebis i BB, framåtvänd, typ vid knäna. Såg framför allt ruskigt obekvämt ut för tjejen... och inte vågade jag säga något heller :oops:
Av eamane
Jag gjorde ju faktiskt just det, "hoppade" på en tjej som bara i babybjörn och det såg väldigt tungt ut. Skrev en tråd om det men... Bara frågade: ursäkta vad väger din son? Börjar det bli tungt att bära? Vill du prova lite alternativ? Imorgon ska jag visa sjalar och ergo för henne... :D
Användarens profilbild
Av Monique29
eamane skrev:Jag gjorde ju faktiskt just det, "hoppade" på en tjej som bara i babybjörn och det såg väldigt tungt ut. Skrev en tråd om det men... Bara frågade: ursäkta vad väger din son? Börjar det bli tungt att bära? Vill du prova lite alternativ? Imorgon ska jag visa sjalar och ergo för henne... :D
:vågen:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag är nog för feg i de flesta lägen... Idag såg jag tex en babybjörnad STOR bebis framåtvänd på en mkt kort mamma, uppe på universitetet. Det hade kanske inte varit sååå farligt som att hoppa på någon på stan. Men nej... Jag får nog överlåta det åt andra :oops:
Av Elvira71
SKulle heller inte våga kommentera. MEn en elopge till alla som klarar av det och framförallt gör det med gott resultat!
Användarens profilbild
Av schmut
.....tänk om det är värsta sjalbarnsambassadören som har haft en tokdag med barn som vägrat allt?

jag skulle inte 'hjälpa' någon som inte aktivt söker/behöver min hjälp. har jag en tokdag så hjälper det kanske inte när folk kommer med råd, hur välmenta de än må vara.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag såg en tjej på stan som bar precis så och jag vågade inte gå fram. Det skulle kännas fel. Om jag hade burit Isa just då så kanske, men annars länns det fel, som ett påhopp liksom.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Isanna skrev:Jag såg en tjej på stan som bar precis så och jag vågade inte gå fram. Det skulle kännas fel. Om jag hade burit Isa just då så kanske, men annars länns det fel, som ett påhopp liksom.
Jag såg ju samma människa bära i trikå på stan. Jag kände på samma sätt som du Isanna, att om jag hade haft Alicia i sjalen så hade jag kanske... kanske vågat. Eller kanske inte. Sen är väl inte jag nån expert heller men det syntes ju klart och tydligt att det inte var bekvämt för nån av dem.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?