- mån mar 15, 2010 18:43
Nu har vi en himla trevlig sel-hybrid-grej hemma, som jag själv tycker är dödsbekväm. Myyyycket bättre än allt annat vi provat. Men det är lite sisådär med kärleken mellan bärdonet och den lilla. Ibland verkar det okej, korta stunder, men andra gånger skriiiiiiker hon i högan sky. Inte smärtskrik, vad jag kan höra, utan mer något slags skrik av otålighet och irritation.
Något jag tror kan vara orsaken är att benen på henne går jättebrett isär i den här selen. Inte helt rakt ut, men inte heller långt ifrån. Är det dåligt/farligt, eller kan hon vänja sig med att sitta så? I tidigare bäranordningar har hon suttit med knäna i mindre än nittio graders vinkel. Öh... eller alltså inte rakt utpekande med knäna.
Ungen är sex månader, och selen är nog lite stor ännu (rek från 6-8 månader), men jag vill så gärna använda den då den känns så bra...
Vad tror mer vetande människor om detta?
Något jag tror kan vara orsaken är att benen på henne går jättebrett isär i den här selen. Inte helt rakt ut, men inte heller långt ifrån. Är det dåligt/farligt, eller kan hon vänja sig med att sitta så? I tidigare bäranordningar har hon suttit med knäna i mindre än nittio graders vinkel. Öh... eller alltså inte rakt utpekande med knäna.
Ungen är sex månader, och selen är nog lite stor ännu (rek från 6-8 månader), men jag vill så gärna använda den då den känns så bra...
Vad tror mer vetande människor om detta?