Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
linafeleicia: Din citron är helt underbar!!! Hur har du lyckats få ränderna så snygga i olika färger? Varven blir ju längre och längre men de färgade partierna är väl lika långa?

Jag har köpt lite jitterbug i helgen :loving: det är ett helt fantastiskt garn.

Bild

Bild

Och så har jag färgat lite Lanett med skal från röd lök och valnöt. De gröna garnerna håller på att bli halvvantar till mig.
Bild
melon skrev:linafeleicia: Din citron är helt underbar!!! Hur har du lyckats få ränderna så snygga i olika färger? Varven blir ju längre och längre men de färgade partierna är väl lika långa?

Jag har köpt lite jitterbug i helgen :loving: det är ett helt fantastiskt garn.

Bild

Bild

Och så har jag färgat lite Lanett med skal från röd lök och valnöt. De gröna garnerna håller på att bli halvvantar till mig.
Bild
Jag ääälskar det lila jitterbug :love: :love:
Varven är inte lika långa på min citron, dom är mycket längre i början.
melon skrev: Jag har köpt lite jitterbug i helgen :loving: det är ett helt fantastiskt garn.

Bild

Bild

Bild
:loving: åhh vilka garner

jitterbug :notes:
Användarens profilbild
Av puppan
Bubbi: Han är så himla söt att jag vill äta upp honom! :loving:
Och jeansen så sååå fina!
Användarens profilbild
Av Fryle
glis skrev:
Fryle skrev:Vilken fin regnbågscitron, linafelicia! Jag hade aldrig pallat över 700 maskor!!!

Jag har idag börjat på min första Tant Kofta-kofta och har nu en fråga. När jag stickat de första sju centimetrarna ser jag plötsligt att det står "Avigsidan stickas alltid utan ökningar. På rätsidan görs ökningar tre varv i rad, därefter stickas ett varv utan ökningar." Sedan står det inget mer om hur ofta man ska öka, bara längre ner att man senare ska glesa ut ökningarna på ärmarna jämfört med kroppen. Jag har ökat på varje rätt varv hittills, är det menat så, eller att man alltid ska sticka vartannat rätt varv utan ökningar? :hmm:
Om du ökar för ofta så blir ju koftan bra till någon med väldigt breda axlar. Jag följde hennes recept och är nöjd hittills. Efter drygt tio cm jämförde jag med en annan kofta och slutade öka ärmarna så ofta för att de inte skulle bli gigantiska.
Gör jag alltså rätt om jag stickar alla aviga utan ökning och ökar på vartannat rätt varv? Måste jag dra upp det jag stickat, eller kan jag bara ändra mig nu?
glis skrev:Fryle: Prova! Det är ju det som är det geniala med Tantkoftas mönster. Jämför med en tröja du gillar.
:iagree:

Har kollat på min regnbågstunika nu och jag har ökat på alla räta varv de första fem cm och efter det ökat på vartannat rätt varv (och för att sen glesa ut ännu mer, och då främst öka på fram- och bakstycket) så jag har svårt att tro att två extra cm med täta ökningar skulle göra så stor skillnad i slutänden. Kanske att du får anpassa (minska)ökningstakten aningens lite på slutet? :D
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:Jag började igår på min andra autumn.... :D
Och vad har du gjort med den första? *suktar*
Jamen den ska jag ju ha sen när jag har gått ner de där 5-6 kilona! (Förhoppningsvis ungefär samtidigt som den här andra kommer att bli färdig :D)

Tror jag. Fast OM jag skulle sälja den tror jag den skulle bli rätt dyr...
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:Jag började igår på min andra autumn.... :D
Och vad har du gjort med den första? *suktar*
Jamen den ska jag ju ha sen när jag har gått ner de där 5-6 kilona! (Förhoppningsvis ungefär samtidigt som den här andra kommer att bli färdig :D)

Tror jag. Fast OM jag skulle sälja den tror jag den skulle bli rätt dyr...
:lol: Den kan få flytta hit medan du väntar :wink: Fast jag tror att jag egentligen inte skulle använda en autumnkofta så mycket, men den är grymt vacker :love: Kommer aldrig att sticka någon egen tror jag, mönsterstickning är inte riktigt min grej. Men en autumnmössa har jag! :D

På temat viktminskning: Jag stickade en snygg kofta i eskimo till mig för några år sedan. Men den blev för liten, så syrran fick köpa den av mig för garnkostnaden (tanken var att jag skulle sticka en ny till mig) och nu i julas provade jag den och inser att jag faktiskt krympt om min syster och kan ha den. Igen. :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
CrazyMagpie skrev:
glis skrev:Fryle: Prova! Det är ju det som är det geniala med Tantkoftas mönster. Jämför med en tröja du gillar.
:iagree:

Har kollat på min regnbågstunika nu och jag har ökat på alla räta varv de första fem cm och efter det ökat på vartannat rätt varv (och för att sen glesa ut ännu mer, och då främst öka på fram- och bakstycket) så jag har svårt att tro att två extra cm med täta ökningar skulle göra så stor skillnad i slutänden. Kanske att du får anpassa (minska)ökningstakten aningens lite på slutet? :D
Tack för svar, jag stickar vidare så får vi se vad det blir av den såsmåningom.
:duh: :hopmad: :( :gaah: :dum:
Åhhh... så dum jag är! Jag har missat att öka på ett varv för 23 varv sedan... Nu är ärmarna olika långa! Suck! Frågan är nu om jag ska riva upp hela bakstycket (150m) eller framstycket (som jag redan gjort-och som har ett fel jag tänkte strunta i) Blä! Jag är så trött på den här overallen just nu!
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?