Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sia skrev:
McMorrigan skrev:
Kaja skrev:
McMorrigan skrev:
Sia skrev:
Alecsandra skrev:vad trodde dom du virka då?
Om du virkar ett till hjärta, stannar upp mitt i, vänder på det och frågar T. vad det ser ut som, så får du nog ett bra svar..... :?
En snopp med pung? :fnissa:
Jag tycker att början ser ut ungefär som en bh... :rista:
:lol: Jag måste nog göra ett hjärta själv..... :lol:
Är din man frussen? :Hahaa: :wink:
:lol:
Nu är de väl ganska många som gjort dessa fanstastiska hjärtan som kanske kan hjälpa mig, vilken typ av garn och vilken storlek på virknål skall man använda för att få till bra hjärtan? och om jag vill ha olika storlek på hjärtan räcker det med att använda olika stora virknålar då?
sarah* skrev:Nu är de väl ganska många som gjort dessa fanstastiska hjärtan som kanske kan hjälpa mig, vilken typ av garn och vilken storlek på virknål skall man använda för att få till bra hjärtan? och om jag vill ha olika storlek på hjärtan räcker det med att använda olika stora virknålar då?
Du bör nog byta garn också om du vill ha hjärtan i olika storlekar, annars blir det snarare tätare eller mindre tätt virkat, men inte så väldigt stor skillnad i storlek. Det bästa är att välja olika tjockt garn, och så virknålar som stämmer med garnets rekommendation.

Ett tunnt garn som är fint är tex Tilda (virknål 3) och lite tjockare Muskat eller Paris (virknål 4). Om du vill ha bomull. Annars finns ju akrylgarner också, men det blir inte riktigt lika fint tycker jag.
Jag tycker att det blir finast med garn som är aningen blankt. Och så ska man gärna virka lite hårt. Så, en så liten virknål som möjligt när du virkar. Oftast så står det på garnet "stickor 3-4" till exempel. Då ska man i vanliga fall välja virknål 4, eftersom det blir för hårt annars. Men, nu väljer du i stället 3 (om du får med dig hela tråden med den, annars får du såklart gå upp) och virkar så hårt du klarar av. Då blir det snyggast form. Virkar man löst så blir det lite bulligare i stället, men risken är att man kommer att se vadden igenom, något av mina hjärtan, särskilt de i mörk färg så tycker jag att man kan se vadden igenom. Lättare att få det snyggt med ljusa garner. Såvida du inte har färgad vadd eller ull eller något sådant som du kan använda.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?