Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Halloj!

Nu har jag problem, Jag stickar Pomatomus sockar från Knitty http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTpomatomus.html Jag har körtfast vid hälen där man stickar efter diagram B diagramet ser hel skumt ut i mina ögon :whut: vid varv 6 och uppåt. Det har gått super bra till nu och det blir jätte fint och är kul. Men vad skall jag göra nu?
Är det någon som stickat eller kan förstå mönstret ändå? SNÄLLA HJÄLP!!! :notworking:
Användarens profilbild
Av glis
leonie skrev:Om man ska sticka Kiri, vilket garn skulle man kunna använda, förutom Kid Silk Haze? Förslag?
Jag skulle velat ha ett lite grövre lite mindre luddigt garn. På Ravelry finns bilder på jättefina sjalar i garn av Kauni-grovlek och de ser jättefina ut. Jag tycker att Kid Silk Haze kittlas för att de är så luddigt. Känns som om jag hade hårstrån i BHn för jämnan.

Jitterbug tror jag är ett utmärkt sjalgarn, men ett liknande med lite mer ludd hade varit ännu snyggare (men killigare)
Då kanske det blir en Kiri då. Det är ju snajdigt att kunna sluta när man vill när man inte vet hur mycket garn man har. :tumsup:

Förövrigt har jag stickat klart en (till) babymössa nu, i bomull/bambu, Asia. Jag tycker nog att det garnet är lite väl trådigt egentligen, det är lätt att man hamnar fel i maskan och sen när man flyttar stickan blir det en liten ögla som sticker ut. :?
Men mössan blev fin iaf. :)
Användarens profilbild
Av melon
Oj vad ni stickar nuförtiden :vågen: Själv håller jag på med ett par ballerinaskor, virkade. De skulle bli till Siri men garnet är för tunt så de kommer passa på Dante. Han är redan kär i dem så han får nog behålla dem. :loving:

600 meter blir perfekt Ketronya. Jag stickar själv waves of leaves så om du väljer den kan vi lösa eventuella problem ihop :tumup:
zandrama skrev:Då kanske det blir en Kiri då. Det är ju snajdigt att kunna sluta när man vill när man inte vet hur mycket garn man har. :tumsup:

Förövrigt har jag stickat klart en (till) babymössa nu, i bomull/bambu, Asia. Jag tycker nog att det garnet är lite väl trådigt egentligen, det är lätt att man hamnar fel i maskan och sen när man flyttar stickan blir det en liten ögla som sticker ut. :?
Men mössan blev fin iaf. :)
Förresten lyckades jag för första gången sticka snoddar till den här mössan! :vågen:
Tidigare har jag snurrat resp flätat alla snoddar, men nu lyckades jag sticka. :app:
Empatikan skrev:Idag har jag stickat min första häl och är mäkta stolt. :lol: Jag har hört så många skräckhistorier så jag var redo på det värsta, men det gick ju ganska bra. :wink:
:vågen:
glis skrev:
leonie skrev:Om man ska sticka Kiri, vilket garn skulle man kunna använda, förutom Kid Silk Haze? Förslag?
Jag skulle velat ha ett lite grövre lite mindre luddigt garn. På Ravelry finns bilder på jättefina sjalar i garn av Kauni-grovlek och de ser jättefina ut. Jag tycker att Kid Silk Haze kittlas för att de är så luddigt. Känns som om jag hade hårstrån i BHn för jämnan.

Jitterbug tror jag är ett utmärkt sjalgarn, men ett liknande med lite mer ludd hade varit ännu snyggare (men killigare)
Fördelen med Kiri är att det inte spelar så stor roll vilket garn man väljer eftersom det bara är att sticka vidare så långt man vill (eller har garn till).
melon skrev:Oj vad ni stickar nuförtiden :vågen: Själv håller jag på med ett par ballerinaskor, virkade. De skulle bli till Siri men garnet är för tunt så de kommer passa på Dante. Han är redan kär i dem så han får nog behålla dem. :loving:

600 meter blir perfekt Ketronya. Jag stickar själv waves of leaves så om du väljer den kan vi lösa eventuella problem ihop :tumup:
Det blir waves of leaves, men troligtvis inte förrän nästa månad, vi fick oväntade ekonomiska utgifter :hopmad:

Men vi kanske kan hjälpas åt ändå :D
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
melon skrev:Oj vad ni stickar nuförtiden :vågen: Själv håller jag på med ett par ballerinaskor, virkade. De skulle bli till Siri men garnet är för tunt så de kommer passa på Dante. Han är redan kär i dem så han får nog behålla dem. :loving:

Det blir waves of leaves, men troligtvis inte förrän nästa månad, vi fick oväntade ekonomiska utgifter :hopmad:

Klart vi kan. Så tråkigt att du inte kan starta nu.
MariaL skrev:Halloj!

Nu har jag problem, Jag stickar Pomatomus sockar från Knitty http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTpomatomus.html Jag har körtfast vid hälen där man stickar efter diagram B diagramet ser hel skumt ut i mina ögon :whut: vid varv 6 och uppåt. Det har gått super bra till nu och det blir jätte fint och är kul. Men vad skall jag göra nu?
Är det någon som stickat eller kan förstå mönstret ändå? SNÄLLA HJÄLP!!! :notworking:
Puff puff, jag behöver hjälp! Vill fortsätta på mina sockar
melon skrev:
Ketronya skrev:

Klart vi kan. Så tråkigt att du inte kan starta nu.
Vad bra :tumup: ja det är lite typiskt :|
Användarens profilbild
Av melon
MariaL skrev:
MariaL skrev:Halloj!

Puff puff, jag behöver hjälp! Vill fortsätta på mina sockar
Har du läst texten till mönstret? Ibland är det lättare att förstå. Jag tittade bara en snabbis på mönstret men jag skulle tro att det blir rätt om du följer texten till punkt och pricka. Hälar kan se skumma ut innan de är helt klara och först efteråt fattar man vad som stickats :wink:
Jag har fått för mig att jag ska sticka en liten vårmössa till min lilla tjej och är väldigt sugen på en sån där klassisk liten tjejmössa med vinge i nacken. Jag har letat på drops men hittar inget mönster. Är det någon som vet var jag kan hitta ett mönster till en sådan? Går det över huvud taget att förstå vad jag menar? :roll: Jag har ingen bild...
Av Ponyo
Jag kom på en sak nu när jag stickar min citron. Om man gillar stickade jeans, men vill slippa sticka i bomull, så kan man sticka dem i colinette jitterbug istället. Det påminner mycket om jenasgarnet i färgen.

...
Senast redigerad av Ponyo den sön okt 21, 2012 19:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av MuuM
linafelicia skrev:Jag har fått för mig att jag ska sticka en liten vårmössa till min lilla tjej och är väldigt sugen på en sån där klassisk liten tjejmössa med vinge i nacken. Jag har letat på drops men hittar inget mönster. Är det någon som vet var jag kan hitta ett mönster till en sådan? Går det över huvud taget att förstå vad jag menar? :roll: Jag har ingen bild...
jag tror jag fattar och ska kolla bland mina pappersmönster.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?