Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

beve skrev:Wow! Websidan är tillbaka! Och så är sjalen! Finns nu på OKQ8 här. Jag har förlorat 101 kr för rekom.brev, de ville inte hämta paketet och ta sjalen tillbaka...:( Va kan jag säga... tack små knyten...

Undrar bara om en annan ringer eller emajla dem, ska de svara?
Och jag som tänkte; så bra att de är igång igen, då kanske beve kan få returnera sjalen och få pengarna tillbaka! Men nej, så var det kanske inte.
Vad är det med människan som gör att man alltid vill tro det bästa om alla?
Maddemoa skrev:
Dorislina skrev:
Madde: Jag hänger på på lördag och kolla om dom finns fortfarande. :tumup:
:tumup:
Det är farligt att bråka med en sjalbarnare. Då kommer maffian genast och kollar upp en :wink: :fnissa:
Om nu vi klarar oss från magsjukan så följer jag gärna också med... 8)
SQ skrev:Du har ju enligt lag rätt att returnera en vara innom 14 dagar ju. så på dem Bara! Har du provat att få tag på den ndra ägaren? Ansofi Larsson Peretz också?
Men hur kan jag få tag om hon svarar inte? Hon är inte på www.hitta.se. heller för att se mobil telnr.
På eniro
http://www.eniro.se/query?what=all&sear ... n%20Peretz
hon kommer ut pga oss, som hade skrivit hennes namn, annars..

Är det någon som har klarat att prata med en av dom 2 eller få svar på emajl?

Men 14 dagar är passat nu iaf, jag har inte rätt att återlämna längre (trots att sjalen var bara i Kristianstads posten hela tiden).

Jag förlorade några hundra kr men jag undrar om de hade tänkt att göra samma till varje kund... De ska förlora mest i framtid tror jag.
beve skrev: Jag förlorade några hundra kr men jag undrar om de hade tänkt att göra samma till varje kund... De ska förlora mest i framtid tror jag.
Precis, iaf jag kommer hellre välja en annan butik i både första och andra hand :roll:
SQ skrev:Du returnerade innom 14 dagar, sen att de inte hämtade ut paketet är en annan historia. Jag tycker således att de kan ta emot din sjal, betala tillbaks dina pengar inkl extra kostnader för frakt då de int hämtade ut den.
:iagree: och gärna att du får tillbaks pengarna innan du skickar en gång till :roll: om du nu får tag på dem, det skulle kännas lite osäket annars... eller har du fått den såld redan?
Den är inte såld. Jag försöker igen att ringa på alla telefonnr som finns. Om jag klarar inte få tag av dem i veckan då säljar jag den. Jag vill inta skicka den igen innan jag vet att dem bill hämta den från posten. Det skulle kosta 101 till :)
beve skrev:Ah! Websidan har inte samma namn! http://www.xn--smknyten-b0a.se/
Det brukade vara http://www.smaknyten.se Riktig mafia här! 8)
Det där tyder ju på att det där med sajten kan ha att göra med antingen en missad/obetald räkning men även ett serverhaveri hos webbhotellet o dyl - eller hur.

Men. Att inte svara på ngt av flera telefonnummer - låter ju mer orväckande...

Hur har det gått?
Tips när man vill kolla upp företag är Ratsit (tja folk allmänt... :roll: )

http://www.ratsit.se

Sök på företaget eller personen, sedan är det länkat så att man kan se vilka fler firmatecknare o s v som finns.

I detta fall t ex

Funktioner/befattningar
Styrelse: Larsson Peretz, Lena Ann-Sofi, Bolagsman
Ranvert, Linda Kristina Terese (19721016-XXXX), Bolagsman
Firmatecknare: Firman tecknas av Terese Ranvert.
cinclus skrev: Men. Att inte svara på ngt av flera telefonnummer - låter ju mer orväckande...

Hur har det gått?
Första dagarna hade jag skickat 3 emajls och efter det hade jag ringt nästan varje dag på alla telnr jag kunde hitta:
företagens (som finns på websidan också), Therese Ranverts hemtel och 2 mobiltel (en av dem funkar inte).

Nu är jag trött på att "jaga" efter dem, kanske de är på semester i ett varmt land!

Jag är bara jätte nyfiken på Maddenmoas information, om hon går se butiken. Där skulle bli en annons om de är på semester, visst?

Jag väntar faktisk varje dag på ett emajlsvar typ "ursäkta, vi var borta, skicka sjalen tillbaka". Men det finns inga svar.
Tack Dorislina för info! Så snällt av dig, av er alla att hjälpa mig!

De kunde sälja på rea med 20-30% mindre om de ville göra en "close down" och inte få sjalarna tillbaka... Tvärtom, de hade ett så högt pris för en gauze.

Vilken otur att jag hade köpt precis från dem... ibland tänker jag allvarligt att anmälla polisen eller PLUS på tv. Jag känner mig lite lurat nu...
Oj vad tråkigt!
Det förvånar mig. Ann-Sofie har jag aldrig någonsin haft problem med och de har varit i gång länge.

Hoppas du får en så smidig lösning som möjligt på det här.

(själv är jag sjuk just nu och det påverkar mina kunder så klart, men med god kommunikation brukar det mesta lösa sig)
Helen skrev:Oj vad tråkigt!
Det förvånar mig. Ann-Sofie har jag aldrig någonsin haft problem med och de har varit i gång länge.

(själv är jag sjuk just nu och det påverkar mina kunder så klart, men med god kommunikation brukar det mesta lösa sig)
Jag håller med dig, jag vill så gärna kommunicera med dom. Kanske kan du pm-a mig Ann-Sofies mobiltel nr?

Det var ingen faktura i kuvert... Första gång i mitt liv jag köper online och får saken utan en lapp, kvitto, faktura, ingenting... Varför skulle man göra det? Det ser ut att det var lite "planerat" :)
Av anna m
beve skrev:
Helen skrev:Oj vad tråkigt!

Jag håller med dig, jag vill så gärna kommunicera med dom. Kanske kan du pm-a mig Ann-Sofies mobiltel nr?

Det var ingen faktura i kuvert... Första gång i mitt liv jag köper online och får saken utan en lapp, kvitto, faktura, ingenting... Varför skulle man göra det? Det ser ut att det var lite "planerat" :)
Du fick den inte i mejlen heller?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?