Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Trotsa2
Godmorgon!

Ligger i soffan på doktors inrådan, men det hindrar ju inte att man kan drömma om livet EFTER förlossningen! ;) Är gravid i v17. Har haft en del blödningar därav soffliggandet.
Det är vårt andra barn som ska komma. Första barnet bars på lite olika sätt. Först i babybjörn original, ingen höjdare men det funkar kanske första månaden. Sen köpte vi en vävd långsjal, superbra! Men det blev så krångligt och varmt när sommaren kom, så den låg mest. Därefter köpte vi en Ergo, som vi älskar och fortfarande använder då och då!
Tänkte först att det skulle räcka med babyinsats i Ergon till bebisen...men njae...en sjal vill jag nog ha ändå! :) En mjuk och go trikåsjal. Gärna sval eftersom bebisen tänker komma i augusti. (OM den håller tidsplanen, första barnet kom i v28.)

Så nu till er uppgift, vilken sjal ska vi välja? Den får gärna inte vara jättedyr, sambon förstår inte riktigt charmen med sjal nämligen! ;)
Av Lenaskeå
Dorislina skrev:En Wrapsody Bali Stretch tycker jag. Inte superbillig kanske men helt underbar. Inte tjock och varm heller. :tumup:
Jag håller med, WBS är kanon & den är väldigt stadig så den hänger med länge! Jag bar min 6-månaders i den förra veckan då hon var sjuk. :loving:

Du kan ju hålla utkik här efter en begagnad, lägg undan en peng då & då om du kan så behöver du inte lägga ut hela summan på en gång sen. Gör man det så tycker iallafall jag att det känns lite billigare.. :wink:
Av sjaltokan
Allt är ju en smaksak, jag är inte jätteförtjust i trikåsjalar efter att ha burit i vävd sjal så här är det bara WBS som gäller, men det finns ju tunnare trikåsjalar.
Jag bar Malva i minimundus långa rätt tjocka trikåsjal en sommar och det var helt ok för hon var så liten så jag blev inte så varm. När det var riktigt varmt bar jag mycket i ringsjal. Hon låg i den som i en liten hängmatta, väl skyddad från solen. :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?