Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu när jag gjort alla de här OS-mössorna har jag lagt märke till att början på varven liksom förskjuts. Det syns tydligare på den med halvstolpar, så jag visar en bild på skarven så att ni förstår vad jag menar. Hacken vid färgbytena syns ju knappt, men det blir liksom en förskjutning så att varvens början inte kommer rakt ovanför varandra. Hur ska jag få till det snyggare?

Bild
Satt precis och funderade över samma sak igår! Håller på med amigurumi och kroppen jag virkar ser lika ut. Men jag exprimenterade lite och upptäckte att om man börjar varvet i samma maska som första lm så blir det en rak "söm". Testa så får du se :D
(Av någon anledning blev inte mina mössor så)
Apelsin skrev:
Dorotea skrev:Det blir alltid så! Vad man kan göra är att virka varje varv för sig, alltså klippa av tråden efter varje varv och sen börja det nya varvet lite slumpmässigt spritt runt hela mössan. Då hamnar den första stolpen av lm lite här och där och man tänker inte på det så mycket.
så blir det aldrig för mig, jag får typ en rak rand. Virkar ett varv, gör 2-3 lm och gör en stolpe, fortsätter med stolpar runt.
Ja precis, annars blir det spiralvirkning som när man virkar amigurumi. En luftmaska i början av varje varv om man virkar fastmaskor, med stolpar gör man som sagt ett par till så den bli lika hög som stolpen
belinda skrev:
Apelsin skrev:
Dorotea skrev:Det blir alltid så! Vad man kan göra är att virka varje varv för sig, alltså klippa av tråden efter varje varv och sen börja det nya varvet lite slumpmässigt spritt runt hela mössan. Då hamnar den första stolpen av lm lite här och där och man tänker inte på det så mycket.
så blir det aldrig för mig, jag får typ en rak rand. Virkar ett varv, gör 2-3 lm och gör en stolpe, fortsätter med stolpar runt.
Ja precis, annars blir det spiralvirkning som när man virkar amigurumi. En luftmaska i början av varje varv om man virkar fastmaskor, med stolpar gör man som sagt ett par till så den bli lika hög som stolpen
Ja men jag gör ju lm i början av varvet :? :hmm: . Sedan gör jag den sorts maskor det ska vara och till sist tar jag ihop varvet med en smygmaska. Lm räknar jag som maska 1.
Zai skrev:Så där blir det för mig också. Jag virkar bara runt runt ist, det blir ju en annan typ av skarv vid varvbyte men den syns bara om man byter färg.
Jo precis, och det är det jag vill undvika. Jag såg en OS-mössa på stan som var rundvirkad och det såg inte alls snyggt ut där bak. Jag får väl fundera vidare. Fler tips mottages tacksamt. :D
Apelsin skrev:
Britt skrev:
belinda skrev:
Apelsin skrev:
Ja men jag gör ju lm i början av varvet :? :hmm: . Sedan gör jag den sorts maskor det ska vara och till sist tar jag ihop varvet med en smygmaska. Lm räknar jag som maska 1.
ha inte lm som första maska då, utan första fastmaska som första maska, för det är väl det hållet den ahr vridigt sig åt?
Ska jag göra en smygmaska till då för att komma upp till maska ett?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?