Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:Jag behöver en rundsticka till sjalen jag stickar nu, vad ska köpa för en? Någon som provat Addi lace? Hoppas på tips på en rundsticka som inte e för dyr :wink:
Om du tror att du kommer att fortsätta och kanske öka ditt stickande så skulle jag föreslå att du köper Knitpros spectra (för att de är billigare än trästickorna) och en passande vajer, sen, nästa gång du upptäcker att du behöver en sticka, antingen i annan längd eller spetsar i annan storlek så köper du bara till det. Jag stickar allt på rundsticka och hade nästan inga stickor innan jag fick mitt knitproset och jag har inte behövt köpa till mer än någon enstaka vajer och ett par tunna stickor som inte var med i setet. Jag behöver inte mer än ett par spetsar i varje storlek eftersom jag kan flytta runt dem mellan stickningar mitt i pågående arbete om jag vill :vågen:
Så mitt tips är att påbörja en liten knitprosamling 8)
Här finns stickorna: http://3stickor.se/spectraclearspectrac ... 5_136.html
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:Jag behöver en rundsticka till sjalen jag stickar nu, vad ska köpa för en? Någon som provat Addi lace? Hoppas på tips på en rundsticka som inte e för dyr :wink:
Om du tror att du kommer att fortsätta och kanske öka ditt stickande så skulle jag föreslå att du köper Knitpros spectra (för att de är billigare än trästickorna) och en passande vajer, sen, nästa gång du upptäcker att du behöver en sticka, antingen i annan längd eller spetsar i annan storlek så köper du bara till det. Jag stickar allt på rundsticka och hade nästan inga stickor innan jag fick mitt knitproset och jag har inte behövt köpa till mer än någon enstaka vajer och ett par tunna stickor som inte var med i setet. Jag behöver inte mer än ett par spetsar i varje storlek eftersom jag kan flytta runt dem mellan stickningar mitt i pågående arbete om jag vill :vågen:
Tack för hjälpen, jag ogillar plaststickor är de dom som heter symfonie jag ska köpa i så fall? Hur är kabeln, är den mjuk och böjlig? Jag har en rundsticka med en kabel som är stel av sig och den är inte alls bekvämt att sticka med...
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:
Tack för hjälpen, jag ogillar plaststickor är de dom som heter symfonie jag ska köpa i så fall? Hur är kabeln, är den mjuk och böjlig? Jag har en rundsticka med en kabel som är stel av sig och den är inte alls bekvämt att sticka med...
Knitpros vajrar är mjuka och böjliga, jag stickar mycket Magic loop med mina och tycker att det funkar jättebra. De finns ju som metallstickor också, annars är det symfonie=trä som gäller.
Användarens profilbild
Av Edith
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:
Kan också bara rekommendera Knitpro! Jag har träspetsar och de är underbara att sticka med. Precis lagom spetsiga för spetsstickning också och vajrarna är betydligt mjukare och böjligare än alla andra rundstickor jag harprovat! :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
Jag tycker nästan bäst om plast knit-prosarna än så länge... De i trä är det så mycket plast i att jag inte får så mycket träkänsa av dem. Men de är snygga!
Metallvarianten är också bra. Jag gillar främst formen på dem, de är lagom avsmalnande och lagom spetsiga.

Nu har jag köpt mig ett regnbågsset så nu har jag stickor i alla stolrekar jag behöver!!
Användarens profilbild
Av melon
En klasskompis till mig köpte de snygga färgade Knitpro spectra, de som är specialedition. Hennes ena röda gick av häromdagen liggandes i en påse. De var halvbra genomfärgade så jag gissar att de var ett måndagsex. Jag som trodde att de i plast skulle hålla bättre än de i trä.

Kosmos: :vågen: :vågen: Skitsnygg!!
Jag tror att jag testar knit pro i trä först, för visst kan man köpa andra ändspetsar till samma kabel sen, om jag nu inte skulle gilla träspetsarna?

Hur blir övergången mellan stickdelarna och kabeln, blir den verkligen helt slät?
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:Jag tror att jag testar knit pro i trä först, för visst kan man köpa andra ändspetsar till samma kabel sen, om jag nu inte skulle gilla träspetsarna?

Hur blir övergången mellan stickdelarna och kabeln, blir den verkligen helt slät?
Det går bra att använda vilka spetsar som helst på kablarna.
Ang. övergångarna: I skruvskarven blir det helt slätt, mellan vajern och själva fästanordningen är det dock en liten skarv som känns, men inte så att den stör.
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?