Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu är jag strax klar med blöjbyxorna i Incawoolen. Men nu är frågan; ska jag ha ben eller inte? Är Macgic Loop svårt att lära sig? Och varför klippte jag tråden så kort efter avmaskningen, nu kan jag ju inte sy ihop med den?!

Nåväl, de är superfina! Om de sitter bra så blir det nog favvoblöjbyxorna. :love:

Bild kommer när de är klara. 8)
Användarens profilbild
Av ellla
Nu är Arvids blöjbyxor klara. De blev hellånga i ribbstickning med kil under rumpan och förkortade varv. Kan fota imorgon. Jag gjorde dem i den vanliga ekoullen, inte babyekoullen :tumup: vi har fortfarande kallt här och A är ofta kall om banen när vi varit ute så jag tänkte att tjockt och varmt är bra!

Nästa par blir i pinkgreens merinoull, nån som har stickat i den?
Användarens profilbild
Av melon
zandrama skrev:Nu är jag strax klar med blöjbyxorna i Incawoolen. Men nu är frågan; ska jag ha ben eller inte? Är Macgic Loop svårt att lära sig? Och varför klippte jag tråden så kort efter avmaskningen, nu kan jag ju inte sy ihop med den?!

Nåväl, de är superfina! Om de sitter bra så blir det nog favvoblöjbyxorna. :love:

Vi gillade att ha ben på våra för att slippa läckage men så hade ju Dante löst mjölkbajs varje dag. Magic loop lär du dig fort! :tumup:
Av Ponyo
zandrama skrev:Nu är jag strax klar med blöjbyxorna i Incawoolen. Men nu är frågan; ska jag ha ben eller inte? Är Macgic Loop svårt att lära sig? Och varför klippte jag tråden så kort efter avmaskningen, nu kan jag ju inte sy ihop med den?!

ML är inte alls svårt, och väldigt användbart att kunna.
Användarens profilbild
Av Lojse
det här med att BLOCKA, som ni nämner, det är för att det stickade inte ska rulla upp sig va? eller?
kom i diskution igår med mamma som aldrig har hört det utrycket, och hon brukar stryka sina plagg, så jag gissar att syftet är det samma...
Det blev utan ben, jag resonerade att om det behövs så kan jag fixa det då. Dessutom var garnet nästan slut, så jag tvivlar på att det hade räckt och jag ville bli klar. 8)

ML ska jag nog lära mig ändå.

Så här blev dem:
Bild
Av Ponyo
zandrama skrev:Det blev utan ben, jag resonerade att om det behövs så kan jag fixa det då. Dessutom var garnet nästan slut, så jag tvivlar på att det hade räckt och jag ville bli klar. 8)

ML ska jag nog lära mig ändå.

Så här blev dem:
Bild
Fina!
Användarens profilbild
Av Elsa
Jättefina blöjbyxor, zandrama! :tumup:
Jag gillar också ben, men som du säger är det ju lätt ordna sen om du märker att det behövs.
Vad många vi är som stickar blöjbyxor nu. Jag har kvar trådfästning och att fixa snodd till midjan på mina. Ska se om jag kan fixa bild sen. Ser gärna bild på elllas också! Jag gillar ecoullen. :heart:

För övrigt blir det nog inte mycket stickat här idag. Första sportlovsdagen med sol är det idag. :D Tidigare har det bara blåst och snöat, men idag ska vi ut! :app:
Användarens profilbild
Av glis
När ni visar bilder på sådär fina blöjbyxor blir man ju nästan sugen på att börja med tygisar... nu :siishah:

Melon: Gillar också avataren. Och snövallar finns det ju gott om på Trandared...

Jag satt och nystade mitt Jitterbug igår när Kisen kom hem. Han såg klart tveksam ut för han är rädd för garnvindan :roll:
Nu tog han mod till sig, klev in och sa -Ja GILLAR garnvindan! Men när jag började nysta igen gick han ut... Han bearbetar sin garnvindeskräck genom att använda den som paraply, då är den visst ofarlig...
Av Ponyo
glis skrev:När ni visar bilder på sådär fina blöjbyxor blir man ju nästan sugen på att börja med tygisar... nu :siishah:

Melon: Gillar också avataren. Och snövallar finns det ju gott om på Trandared...

Jag satt och nystade mitt Jitterbug igår när Kisen kom hem. Han såg klart tveksam ut för han är rädd för garnvindan :roll:
Nu tog han mod till sig, klev in och sa -Ja GILLAR garnvindan! Men när jag började nysta igen gick han ut... Han bearbetar sin garnvindeskräck genom att använda den som paraply, då är den visst ofarlig...
:lol:

Tyvärr gillar min son garnvindan. Och vill hjälpa till. Så det blir ett enda stort trassel :?
Användarens profilbild
Av glis
Ja, jag inser ju fördelarna, men jag gillar inte när han är rädd för saker, försöker tala om att även vassa knivar som han inte får ha är ofarliga om man hanterar dem rätt... Maken till överpedagogisk morsa?
Av Ponyo
glis skrev:Ja, jag inser ju fördelarna, men jag gillar inte när han är rädd för saker, försöker tala om att även vassa knivar som han inte får ha är ofarliga om man hanterar dem rätt... Maken till överpedagogisk morsa?
Jag förstår precis. Ville kan också vara rädd för saker.
Som Alvedon. Nässpray.
Användarens profilbild
Av glis
Bubbi skrev:
glis skrev:Ja, jag inser ju fördelarna, men jag gillar inte när han är rädd för saker, försöker tala om att även vassa knivar som han inte får ha är ofarliga om man hanterar dem rätt... Maken till överpedagogisk morsa?
Som Alvedon. Nässpray.
:roll: Priset tog han ändå när han plötsligt var rädd för en av våra krukväxter. En garderobsblomma som stått på samma plats i hela hans liv... Det gick i alla fall över ganska fort.
Av Ponyo
glis skrev:
Bubbi skrev:
Som Alvedon. Nässpray.
:roll: Priset tog han ändå när han plötsligt var rädd för en av våra krukväxter. En garderobsblomma som stått på samma plats i hela hans liv... Det gick i alla fall över ganska fort.
:fnissa:
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?