Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av June
Någon som kan lista skillnaderna mellan dessa, gärna med bilder och faktisk erfarenhet av att ha burit i båda?
Bild Bild
Sport har längre axelremmar och bredare höftbälte än övriga ERGObaby Carrier.
Axelremmarna är fastsydda något längre in på sittdelen.
Huvudstödet på Sport kan stoppas undan helt i en liten ficka och under denna fickan är det liksom ett hål.
Sport saknar även den blixtlåsförsedda fickan. Fast kompletterar man med höftväskan spelar det inte så stor roll.

Jag har burit i både Sport och andra ERGObaby Carrier. Båda funkar bra när jag bär ett större barn, men då jag ska bära en mindre bebis och behöver dra åt bärselen lite mera upplever jag ERGObaby Sport som för stor för mig (165 cm lång och stl 34). Jag skulle helst vilja kunna dra åt remmarna mera.

Kan väl även tillägga att jag kan anses som partisk då jag säljer ERGObaby Carrier :wink:
Användarens profilbild
Av aha
Jag bär ju inte längre men sporten är den snyggaste Ergo jag sett :love:
Det är nog tur att jag inte behöver köpa någon för det är väl typiskt att när dom äntligen gör en precis efter min smak så är den för stor. Jag spände axelremmarna på den vanliga nästan så hårt det gick.
Användarens profilbild
Av June
Scharlott skrev:Bild Bild
Sport har längre axelremmar och bredare höftbälte än övriga ERGObaby Carrier.
Axelremmarna är fastsydda något längre in på sittdelen.
Huvudstödet på Sport kan stoppas undan helt i en liten ficka och under denna fickan är det liksom ett hål.
Sport saknar även den blixtlåsförsedda fickan. Fast kompletterar man med höftväskan spelar det inte så stor roll.

Jag har burit i både Sport och andra ERGObaby Carrier. Båda funkar bra när jag bär ett större barn, men då jag ska bära en mindre bebis och behöver dra åt bärselen lite mera upplever jag ERGObaby Sport som för stor för mig (165 cm lång och stl 34). Jag skulle helst vilja kunna dra åt remmarna mera.

Kan väl även tillägga att jag kan anses som partisk då jag säljer ERGObaby Carrier :wink:
Hur är sittbredden och höjden på ryggen är det några skillnader där jämfört med vanliga ergon och luvan ser den likadan ut och fungerar på samma sätt?
Användarens profilbild
Av June
KATARINA skrev:ERGO sport är också några cm högre i sittdelen, ca 37 cm istället för 33 cm. Bredden på sittdelen är lika.
Det låter ju bra, men hur är det med luvan då?
June skrev:
KATARINA skrev:ERGO sport är också några cm högre i sittdelen, ca 37 cm istället för 33 cm. Bredden på sittdelen är lika.
Det låter ju bra, men hur är det med luvan då?
Luvan i sig är precis likadan. På ERGO sport kan den som Lottie skrev stoppas undan helt men också tas bort helt. På den vanlga Ergon kan den stoppas in i en ficka så att den inte hänger löst så att säga. På ERGO sport justeras huvan med tryckknappar så att man på så sätt justerar höjden. På den vanliga justeras den med ett band. På ERGO sport fäster man den i en ögla på axelbanden med ett spänne medan man på vanliga trär runt öglan och sedan fäster med tryckknapp. I stort lika alltså, lite småskillnader.
Flaxa skrev:Kan man använda förlängarna som fanns till den "vanliga" Ergon till Sporten?
Höftbältesförlängaren går att använda till ERGO sport också men sportselen har redan 12 cm längre höftbälte än vanliga, 127 cm istället för 115 cm.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?