Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag har efter färdigställandet av min regnbågskofta börjat på ett par långa handledsvärmare. Det är kallt på jobbet och jag lyckas var och varannan dag glömma mig och ta tröja med 3/4 ärm :? Så nu tänkte jag fixa ett par som räcker en bit upp på armen. Hoppas bara jag blir klar innan det blir varmt :lol:
Såna här ska det bli:
Bild
Jag stickar i Jakgarn från lienes, mjukt och skönt :D
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:Min regnbågskofta är klar! JAg är inte riktigt nöjd med formen på den upptill, den är lite för vid i axelpartiet, men helt duglig att användas då och då, även om mannen frågade med tvekan i rösten: När ska du använda den där? När jag går på Pride-festival, svarade jag :lol: (har aldrig varit på nån och kommer förmodligen inte att hamna där heller)
Min man som sitter här bredvid sa spontant Vilken snygg kofta när bilden kom upp. Och jag håller med honom!
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:Min regnbågskofta är klar! JAg är inte riktigt nöjd med formen på den upptill, den är lite för vid i axelpartiet, men helt duglig att användas då och då, även om mannen frågade med tvekan i rösten: När ska du använda den där? När jag går på Pride-festival, svarade jag :lol: (har aldrig varit på nån och kommer förmodligen inte att hamna där heller)
Min man som sitter här bredvid sa spontant Vilken snygg kofta när bilden kom upp. Och jag håller med honom!
Tack alla för allt beröm :loving: JAg hade den igår och trivdes riktigt bra, fsktiskt
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:
Tack alla för allt beröm :loving: JAg hade den igår och trivdes riktigt bra, fsktiskt
Hur mycket garn gick det åt? Jag har lite regnbågskauni liggande som jag inte riktigt bestämt vad det ska bli...
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:
Hur mycket garn gick det åt? Jag har lite regnbågskauni liggande som jag inte riktigt bestämt vad det ska bli...
Knappt ett nystan av varje, EQ och EM. Det är 23g kvar av EM och det har ju gått åt ungefär lika mycket av varje. Men EQ fick jag slakta på slutet och nysta bort lite av varje färg för att randningen skulle stämma till knapparna jag hade köpt, eftersom varven är kortare på nederdelen.
Användarens profilbild
Av sussry
melon skrev:sussry: Ja, prova! Det vore jätteskoj om fler hängde på :app:

kvarnvik: Den är jättefin!! Klart du kan ha den till vardags, inte måste du vänta till Pride :lol:

Ja, det lutar skarpt åt ett försök. Fast det får vänta lite, ska snart flytta.
Användarens profilbild
Av Fryle
Är det någon som handlat hos istex? http://www.istex.is/default.asp?Sid_Id= ... rod=001%7C De lär vara billiga, men jag tycker det är lite svårt att veta när det inte finns priser utsatta.

Edit: Nu hittade jag priserna och om man köper flera av samma blir det ju ganska billigt, förutsatt att frakten inte är så dyr, och hur blir det med tull egentligen??? Nåja, jag har ju garnköpstopp sålänge skåpet är fullt...
Nu har jag monterat färdigt Tender....

Jag tror att jag stickat fel på ena framstycket, för ärmhålet är större där än vad det är på andra sidan - så ena ärmsömmen blev skitful. Kanske går det att fixa till litegrann genom ångstykjärn och så. Kanske skulle jag försöka med att sy fast ärmen på annat sätt - och dra mera i ärmen så att det inte blir så bubbligt på framsidan just :(.

Men jag vet inte om jag har lust att försöka repa upp sömmen i detta überluddiga tunna garn...
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:Nu har jag monterat färdigt Tender....

Jag tror att jag stickat fel på ena framstycket, för ärmhålet är större där än vad det är på andra sidan - så ena ärmsömmen blev skitful. Kanske går det att fixa till litegrann genom ångstykjärn och så. Kanske skulle jag försöka med att sy fast ärmen på annat sätt - och dra mera i ärmen så att det inte blir så bubbligt på framsidan just :(.

Men jag vet inte om jag har lust att försöka repa upp sömmen i detta überluddiga tunna garn...
Åh, vad trist! :(
erisara skrev:Elsa: Snygga grejer. :love:

Kaffemoster: Neeej, sådant som är så surt. Hoppas du kan få fixat till det så det blir snyggt ändå.
jag kunde inte ha sagt det bättre själv. :iagree:
Användarens profilbild
Av sussry
zandrama skrev:
erisara skrev:Elsa: Snygga grejer. :love:

Kaffemoster: Neeej, sådant som är så surt. Hoppas du kan få fixat till det så det blir snyggt ändå.
jag kunde inte ha sagt det bättre själv. :iagree:
Håller också med!
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?