Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
...och jag är sjalberoende!

Jag har endel sjalar & selar och dom flesta används inte. Jag måste försöka ta mig ur detta beroende, men behöver nog hjälp för att lyckas! Måste hitta nåt annat att engagera mig i, funderar på vad...

Skulle verkligen behöva rycka upp mig när det gäller mitt utseende, (vikt, hår, smink osv) men tycker att det känns lite motigt att börja, särskilt m vikten... Efter 3 barn så är kroppen inte riktigt som förr! :?

Någon som är i sammma sits?
Användarens profilbild
Av Din mamma
Jag har liknande besvär. Jag är kanske inte lika gravt sjalberoende som du är :lol: men jag är verkligen sjalbarnsberoende. Jag känner att det är en enorm tidstjuv för mig, tid jag verkligen behöver lägga på mina studier. :purskis:
Av Lenaskeå
Din mamma skrev:Jag har liknande besvär. Jag är kanske inte lika gravt sjalberoende som du är :lol: men jag är verkligen sjalbarnsberoende. Jag känner att det är en enorm tidstjuv för mig, tid jag verkligen behöver lägga på mina studier. :purskis:
Skönt att höra!! Vi får kämpa tillsammans! :lol:
Användarens profilbild
Av Din mamma
Lenaskeå skrev:
Din mamma skrev:Jag har liknande besvär. Jag är kanske inte lika gravt sjalberoende som du är :lol: men jag är verkligen sjalbarnsberoende. Jag känner att det är en enorm tidstjuv för mig, tid jag verkligen behöver lägga på mina studier. :purskis:
Du kanske kan engagera dig i formen snarare än vikten, om vikten känns motig? Träna styrka är schyrrans för välmåendet!
Av Lenaskeå
Din mamma skrev:
Lenaskeå skrev:
Du kanske kan engagera dig i formen snarare än vikten, om vikten känns motig? Träna styrka är schyrrans för välmåendet!
Jo, båda dom sakerna borde förbättras avsevärt! Grejen är bara att jag inte kommer igång. Min karl jobbar till kl 18 eller 19 på kvällarna & kan inte lägga vår minsta än så jag är rätt bunden till hemmet på kvällarna. (Ebba är rätt mammakär) Dagtid har vi dom 2 största på dagis, 15-timmars men då är det så mycket hemma jag vill göra.. Eller ja, måste göra.. Mammagympa i stan har jag bara möjlighet att gå på en gång i veckan, känns lite meningslöst tyvärr.

usch vad jag känner mig gnällig
Användarens profilbild
Av Din mamma
Lenaskeå skrev:
Din mamma skrev:
Lenaskeå skrev:
Jo, båda dom sakerna borde förbättras avsevärt! Grejen är bara att jag inte kommer igång. Min karl jobbar till kl 18 eller 19 på kvällarna & kan inte lägga vår minsta än så jag är rätt bunden till hemmet på kvällarna. (Ebba är rätt mammakär) Dagtid har vi dom 2 största på dagis, 15-timmars men då är det så mycket hemma jag vill göra.. Eller ja, måste göra.. Mammagympa i stan har jag bara möjlighet att gå på en gång i veckan, känns lite meningslöst tyvärr.

usch vad jag känner mig gnällig
Men du, du är inte alls gnällig, jag fattar såklart. :klappa: Jag tycker också att man faktiskt får lov att vara lite snäll mot sig själv när man har bebis. Annars också såklart, men extra mycket när man har bebis. Finns det något annat du skulle vilja engagera dig i? Läsa, sticka, lära dig ett nytt språk på ljudband? (Spånar fritt bara) När vårsolen kommer fram kanske det dessutom känns roligare med sjalintresset, att glassa runt i lyxiga rariteter och dra på sig omgivningens avundsjuka blickar! :wink:
Av Sofie
Jag och mannen har precis börjat med armhävningar, situps och knäböj hemma i vardagsrummet :-) det kommer man rätt långt på. Skaffa ett hopprep så har du uppvärmningen klar också :tumup:
Av hedvigmamma
Eller dansa runt med bebis i sjal. Jag har inget annat val än att ägna mig åt den typen av motion o har gjort mig en trevlig liten blandskiva för att muntra upp de stunderna :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
:hello: Hej Lena, jag heter Marie... :wink:

Jag har också "en del" sjalar och selar :fnissa: mest sjalar.
Av sjaltokan
Det verkar gå över när sjalbarnet inte vill sjala längre, eller när man provat allt. :oops:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ingrid skrev:Om man inte är så illa ute att man skaffar ett till barn för att få sjala mer... Den tanken har i alla fall jag tänkt några gånger :D
Och jag har tänkt den tanken många(!) gånger 8)
thowida skrev:Det verkar gå över när sjalbarnet inte vill sjala längre, eller när man provat allt. :oops:
Bejaka begäret menar du? That's the medicine :mrgreen:
Användarens profilbild
Av UWO
Så jag gissar att tårtdekoration som hobby inte blir riktigt rätt att föreslå då? Annars är det jäkligt kul och passar bra när barnen blivit lite större och faktiskt kan underhålla sig själva en liten stund.

Jag är bebisgrejer-beroende. Kan inte slänga bort bebisgrejerna. Rensa ut ja, men inte göra mig av med helt. Man veeet ju aldrig... :roll: Maken har iofs sagt förr att det är sista barnet nu, men den här gången tror jag verkligen han menar allvar. :purskis: Hur motiverar man nu att behålla tygisar, pyttekläder och trikåsjal?! :shock:
Användarens profilbild
Av Din mamma
UWO skrev:Så jag gissar att tårtdekoration som hobby inte blir riktigt rätt att föreslå då? Annars är det jäkligt kul och passar bra när barnen blivit lite större och faktiskt kan underhålla sig själva en liten stund.

Jag är bebisgrejer-beroende. Kan inte slänga bort bebisgrejerna. Rensa ut ja, men inte göra mig av med helt. Man veeet ju aldrig... :roll: Maken har iofs sagt förr att det är sista barnet nu, men den här gången tror jag verkligen han menar allvar. :purskis: Hur motiverar man nu att behålla tygisar, pyttekläder och trikåsjal?! :shock:
Barnbarn! :this:
Användarens profilbild
Av UWO
Din mamma skrev:
UWO skrev:Så jag gissar att tårtdekoration som hobby inte blir riktigt rätt att föreslå då? Annars är det jäkligt kul och passar bra när barnen blivit lite större och faktiskt kan underhålla sig själva en liten stund.

Barnbarn! :this:
Jag har försökt inbilla mig det men sen har jag fått inse att mina grejer kommer vara sååå stenåldern när barnbarnen kommer. Om bara syrran kunde skaffa barn!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?