Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aspen
melon skrev:
annelie skrev:
melon skrev:Härligt att du fattar, glad att kunna vara till hjälp. :wink: Hoppas det blir bra nu så du slipper bråka mer med mössan. Vem är den till?
den är till mig :-)

egentligen en till olivia eftersom isak fick en, men hon ville ha en os-mössa i svart, vitt, rosa och lila :lol:
Vilket land tävlar hon för? :app:
hehe, ja, man kan ju undra
prinsesslandet kanske hehe :loving:

den blå kunde får vara kvar, men inte gult.

(just nu verkar favoritfärger vara det som finns på disneyprinsessornas klänningar, därav att liite ljusblått är favvo bland det lila och rosa)
Användarens profilbild
Av melon
annelie skrev:
melon skrev:
annelie skrev:
melon skrev:Härligt att du fattar, glad att kunna vara till hjälp. :wink: Hoppas det blir bra nu så du slipper bråka mer med mössan. Vem är den till?
den är till mig :-)

egentligen en till olivia eftersom isak fick en, men hon ville ha en os-mössa i svart, vitt, rosa och lila :lol:
Vilket land tävlar hon för? :app:
hehe, ja, man kan ju undra
prinsesslandet kanske hehe :loving:

den blå kunde får vara kvar, men inte gult.

(just nu verkar favoritfärger vara det som finns på disneyprinsessornas klänningar, därav att liite ljusblått är favvo bland det lila och rosa)
aha, team Disney 8) Men det finns väl en gul prinsessa? Hm... Är det skönheten tro? Hur går det med mössan?
Användarens profilbild
Av aspen
jo, i o m att jag drog o höll på så började den repa upp sig ändå, så det var abara att fortsätta så det blev bara ett varv smymaskor, utan att jag virkade så fast.
det blev jättebra med anra ord :-)

nu har en som sett denna önskat en till sin son, men hon vill ha den som vårmössa. känner att ull inte funkar då?? vad ska jag ha istället. finns det tjockt bomullsgarn? det är ju lite av charmen att den är i tjockt garn ju
Användarens profilbild
Av melon
annelie skrev:jo, i o m att jag drog o höll på så började den repa upp sig ändå, så det var abara att fortsätta så det blev bara ett varv smymaskor, utan att jag virkade så fast.
det blev jättebra med anra ord :-)

nu har en som sett denna önskat en till sin son, men hon vill ha den som vårmössa. känner att ull inte funkar då?? vad ska jag ha istället. finns det tjockt bomullsgarn? det är ju lite av charmen att den är i tjockt garn ju
Ja, det finns tjocka bomullsgarner, ofta med lite syntet i. Bambu finns också men jag är osäker på i vilka färger...
Användarens profilbild
Av Fryle
Nu har du ju redan fixat till mössan, men till en annan gång kan jag berätta att jag en gång virkade en för stor mössa i ullgarn som jag trodde jag kunde krympa genom att gnugga med ångstrykjärnet, men den töjde sig...
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
annelie skrev:nu har en som sett denna önskat en till sin son, men hon vill ha den som vårmössa. känner att ull inte funkar då?? vad ska jag ha istället. finns det tjockt bomullsgarn? det är ju lite av charmen att den är i tjockt garn ju
Glöm inte att ull andas och anpassar sig väldigt bra. Kanske skönt med en ull-vårmössa också. Då slipper man oroa sig för en kall sommar-regns-våt bomullsmössa. :)
Själv har jag en vinter+vår mössa i ull. Skönt att slippa ta av sig mössan om man t ex går in i en varm affär med "möss-hår" under mössan. :D

melon: tack för virk-namn-skolan. :notes: Tänkte försöka komma igång och virka lite också. :)

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?