Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lojse
jag satt och funderade på om flytande latex inte borde funka fint att göra antihalk prickar på lovikatofflorna jag sitter och virkar till lillen(bild kommer snart), tänkte bara höra om någon har erfarenhet av detta hur slittåligt det kan tänkas vara?
Användarens profilbild
Av Cayenne
Det finns popup-färg i hobbybutiker typ cchobby.se eller panduro. Det kan man använda som antihalk.
Användarens profilbild
Av Elsa
Man kan göra "halkpluttar" av vanligt textillim också. Slitstyrkan är väl kanske inte den bästa, men det är ju lätt och billigt att bättra på om/när det behövs.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har gjort antihalksulor med flytande latex och det funkar kanonbra. Jag har gjort det på tovade tofflor så jag vet inte hur det funkar på stickat men det borde gå bra. Jag strök latex på hela sulorna, inte bara i prickar och jag kan inte se att dom slitits alls faktiskt.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Cayenne skrev:Det finns popup-färg i hobbybutiker typ cchobby.se eller panduro. Det kan man använda som antihalk.
Fast jag tycker inte att det funkar så bra... Jag provat dels på ett par rätstiickade tofflor till Karin och på tovade tofflor till mig. Och jag tycker inte att färgen gör någonting i anti-halkväg.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?