Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag fick nyss mail från garnkorgen om att min order är postad :app:

Jag har köpt garn till en kofta (till) jag tänkte prova ett mönster som heter autumn....

Men den här gången ska jag sticka stl L.

Sen slank det visst ner lite entrådigt garn som jag ska göra en entrelac-sjal till av. Hmm... favoriter i repris var visst temat för den beställningen inser jag :oops:
Av Enid
melon skrev:Nu skiter jag i om folk får prestationsångest av att jag stickar fort. Jag vill spamma med bilder på mitt projekt :mrgreen:

Bild
En liten spetsgardin...

Bild
...som ska sitta i detta fönstret.

Bild

Bild
Jag är bättre på att sticka trä än att jobba i trä :lol:

Bild

Bild
Det ska vara monterat och klart på tisdag 16.00 :shock:
:shock: :app: Så fiiiint!!
Av Umma
Kaffemoster skrev:Jag fick nyss mail från garnkorgen om att min order är postad :app:

Jag har köpt garn till en kofta (till) jag tänkte prova ett mönster som heter autumn....

Men den här gången ska jag sticka stl L.

Sen slank det visst ner lite entrådigt garn som jag ska göra en entrelac-sjal till av. Hmm... favoriter i repris var visst temat för den beställningen inser jag :oops:
:lol: du är för rolig du! Men varför ändra på nåt som funkar? :wink: Jag är likadan.
Aaaarrrgggghhhh! :gaah: :gaah: :gaah:
Jag var just tvungen att repa upp den nästan färdiga hjälmmössan för att ett barn drog ur stickorna och jag fick inte tillbaka den igen. :evil:
Montering.

Att det ska vara så tråkigt.... Nu ska jag ändå bara sy ihop axelsömmarna för att sticka på en halsringning, sen ska hela koftan sys ihop.

Det är nog tur att mitt garn från Garnkorgen inte kommit ännu - för då hade jag nog inte kunnat hålla mig från att börja på något nytt istället för att göra färdigt. Men nu har jag bara en massa oinspirerande sjalprojekt på gång förutom den här gosiga koftan som ska avslutas.
Av leonie
Kaffemoster skrev:Montering.
Att det ska vara så tråkigt.... Nu ska jag ändå bara sy ihop axelsömmarna för att sticka på en halsringning, sen ska hela koftan sys ihop.
Ah, det är därför jag bara stickar tröjor på rundsticka numera. Jag avskyr montering. På riktigt alltså.

Just nu håller jag på att sticka en tröja med flätmönster. Den är lite tunikeformad, så jag hoppas jag hinner ha den ett tag innan magen blir alltför stor. Och efter den är det ju bebiskläder som gäller för hela slanten! :app:
Användarens profilbild
Av jazoo
Efterlyser raggsocksmönster. Jag har raggsocksgarn och stickor i strl 4, och vill ha ett mönster som funkar för det. Någon som kan tipsa? Inget superavancerat, men jag har ju stickat sockor förut, så det behöver inte vara enklaste enkla heller.
Användarens profilbild
Av sussry
Vad gör man åt en fröken som alltid är kall om händerna? Vantar så klart :P . Och sedan blev det en mössa av bara farten :whut: .

Bild

Gjorda i Drops Merino, ett underbart mjukt garn.
Användarens profilbild
Av melon
jazoo skrev:Melon :shock: WOW! Vad häftigt! Vad ska hända med konstverket när det är klart? *nyfiken*
:rodna: Tack. Det ska monteras på en canvasväv så att det sticker ut lite och sen ska det först bedömas på slöjdkursen och sedan ska det hänga i mitt vardagsrum.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?