Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mrs Data
Nu börjar jag bli nervös över min sjal i alla fall. Trodde inte jag skulle ha några köpbehov med nya bebisen. Har en Stork Johannes som jag började använda först när G var tre månader. Då var det vinter. Han gillade den aldrig inomhus så det var mest på promenad som vi använde den. Jag är 173 cm och väger normalt 63 kg, med G hade jag redan återgått till det när jag skaffade sjalen. Den är 4,6 m.

Nu sitter jag här på övertid och har tid att börja oroa mig i alla fall… Tänk om den är för kort och för varm? Knyta kan jag men om jag kommer att få sitta ner med den här bebisen måste jag väl kunna knyta på magen? Jag kan ju inte heller testa nu med giganto-magen. Tror ni att det kommer att gå? Borde jag ha en elastisk nu i början eller klarar jag en pytteliten (nåja kring 4 kg blir det nog) med vävd sjal? Och så är den inte så snygg heller, med klara gröna och blå ränder. (Okej den är väl ganska snygg men passar inte till mina kläder). Suck. Rädda mig från övertidsångesten!

uppdatering 070831
nu har han kommit och jag känner mig som en nybörjare :cry: . när han sitter "groda" går det bra för oss båda men att amma i den är krångligt. jag får ändra om till en egen lösning varje gång och sen börja om från början igen. tycker att storken är lite stor o otymplig också. ska jag akutköpa en elastisk iaf? är de smalare då så jag slipper kämpa så med allt tyg?
Senast redigerad av Mrs Data den fre aug 31, 2007 11:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tror det kommer bli jättebra. Den kan omöjligt vara så kort att du inte kan knyta med knuten på ryggen i värsta fall. Jag bar i trikå i tre veckor bara och hade jag bara försökt hade jag lätt kunnat använda den vävda från början. Tänk på miljön, överkonsumera inte :wink:
Användarens profilbild
Av Bina
Om du börjar knyta ca 30 cm från mitten så hamnar knuten i sidan.... fast, det ville du kanske inte höra om du vill köpa ny sjal. :wink:

Hoppas bebis kommer snart :heart:
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Tänkte klara mig med Storken, snål och miljövänlig som jag är *S*. Vill ju kunna sitta ned (har beställt ett lugn barn som sover den här gången :wink: ). Som ni skriver borde jag kunna komma på hur man knyter i sidan. Ni tror inte att Storken är för varm om det blir en strålande höst?
Användarens profilbild
Av Elin G
Idag tycker jag det har känts lite svalt här i alla fall. Jag skulle gärna bära med min varma sköna hoppis. Men det beror ju på hur varm man är själv också. Jag bar Nemo innanför tjocka jackan hela hans första vår. Man jag är mer rädd för kyla än för värme.
Användarens profilbild
Av Kaja
Tror att det funkar bra. Du KAN ju knyta. Det tycker jag annars är ett av de främsta orsakerna till att man kör elastiskt i början. Då är det inte petnoga med att få till alla veck, den sitter bra ändå. Jag slutade att köra elastiskt vid 1 1/2 månad, för då satt Ellen inte bra längre. Vi åkte rutschbana och var ute i skogen och hon svajjade alldeles för mycket. Upptäckte att andra bytte till vävt just då, annars hade jag nog bytt ännu tidigare.

Varmt. Tja, det är väl alltid varmt med sjal. Det är bara att anpassa kläderna... Jag har kört Easy upp till 25-27 grader och EllaRoo upp till 30 grader och det har funkat. Storken är ju lite tjockare än Easy, så 25 grader klarar den säkert fint och så mycket varmare än så blir det ju inte såhär års.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Vad skönt, nu är jag lite lugnare. Ska bara bebisen behaga titta ut också :? . Jag är ju supervarm men det hör ju till så här i slutet av grav, blir kanske bättre sen. Hellre varm än en regning höst, eller vad tycker ni?
Användarens profilbild
Av Mrs Data
nu har han kommit och jag känner mig som en nybörjare :cry: . när han sitter "groda" går det bra för oss båda men att amma i den är krångligt. jag får ändra om till en egen lösning varje gång och sen börja om från början igen. tycker att storken är lite stor o otymplig också. ska jag akutköpa en elastisk iaf? är de smalare då så jag slipper kämpa så med allt tyg?
Användarens profilbild
Av Mrs Data
nu har jag tänkt lite till. det jag är ute efter är nog något lätt att snabbt ta av o på. än har vi inget behov av timslångt bärande eftersom jag gärna sitter o gosar med honom i famnen. vad ska man då ha till nyfödd?
Av eamane
GRATTIS till pojken!
Visst kan du "akuthandla" en trikå om du vill det, finns ju billiga på säljes här oftast. Även om du oftast inte vill bära länge så har ju ju möjligheten att lätt röra dej med en sjal om er om du skulle behöva det. De brukar väl oftast vara lite smalare än de vävda ja men inte så mkt.
Kom på, en del gillar ju Tricotti och de där andra färdiga sjalarna men jag har aldrig prova dem så jag kan varken säga bu eller bä om dem, brukar oxå finnas nån på säljes vet jag...
Användarens profilbild
Av dsjohanna
Har själv en stork och en sino. Sinon är mycket smalare än storken. Gick och mätte nu den är 45cm vid looma märket.
Användarens profilbild
Av frida
Unna er en smidig billig trikå eller en ringsjal. Jag använder ringsjalen jättemycket till A när vi är hemma (och borta också iof) Lätt och snabbt i och ur/amma. Och när hon var alldeles ny gick jag med en hand och stödde huvudet ändå..
Av Aelia
Köp en trikå, helt underbart att bära en nyfödd i en sån

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?