- sön aug 26, 2007 12:39
Nu börjar jag bli nervös över min sjal i alla fall. Trodde inte jag skulle ha några köpbehov med nya bebisen. Har en Stork Johannes som jag började använda först när G var tre månader. Då var det vinter. Han gillade den aldrig inomhus så det var mest på promenad som vi använde den. Jag är 173 cm och väger normalt 63 kg, med G hade jag redan återgått till det när jag skaffade sjalen. Den är 4,6 m.
Nu sitter jag här på övertid och har tid att börja oroa mig i alla fall… Tänk om den är för kort och för varm? Knyta kan jag men om jag kommer att få sitta ner med den här bebisen måste jag väl kunna knyta på magen? Jag kan ju inte heller testa nu med giganto-magen. Tror ni att det kommer att gå? Borde jag ha en elastisk nu i början eller klarar jag en pytteliten (nåja kring 4 kg blir det nog) med vävd sjal? Och så är den inte så snygg heller, med klara gröna och blå ränder. (Okej den är väl ganska snygg men passar inte till mina kläder). Suck. Rädda mig från övertidsångesten!
uppdatering 070831
nu har han kommit och jag känner mig som en nybörjare
. när han sitter "groda" går det bra för oss båda men att amma i den är krångligt. jag får ändra om till en egen lösning varje gång och sen börja om från början igen. tycker att storken är lite stor o otymplig också. ska jag akutköpa en elastisk iaf? är de smalare då så jag slipper kämpa så med allt tyg?
Nu sitter jag här på övertid och har tid att börja oroa mig i alla fall… Tänk om den är för kort och för varm? Knyta kan jag men om jag kommer att få sitta ner med den här bebisen måste jag väl kunna knyta på magen? Jag kan ju inte heller testa nu med giganto-magen. Tror ni att det kommer att gå? Borde jag ha en elastisk nu i början eller klarar jag en pytteliten (nåja kring 4 kg blir det nog) med vävd sjal? Och så är den inte så snygg heller, med klara gröna och blå ränder. (Okej den är väl ganska snygg men passar inte till mina kläder). Suck. Rädda mig från övertidsångesten!
uppdatering 070831
nu har han kommit och jag känner mig som en nybörjare

Senast redigerad av Mrs Data den fre aug 31, 2007 11:06, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till triss i pojkar. Finaste G 0411, D 0708 och A 0910
Saknas versaler så ammar jag. Av samma skäl är jag oftast kortfattad.
Saknas versaler så ammar jag. Av samma skäl är jag oftast kortfattad.