Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag står inför valet att sålla mig till den sällsynta skaran att skaffa cashmeresjal.
Jag tvekar något eftersom jag kliar nåt så hiskeligt av ull. Jag köpte en indio rotbuche med ull men kan inte ha den eftersom det kliar... Frågan är:
Kliar cashmere?
Användarens profilbild
Av katha
SQ skrev:Du kan vara allergisk mot ullfett. Zelda är det. Hon kan inte ha ullkläder, och absolut inte hudvårdsprodukter med ullfett. Hon får röda utslag av Dekubal, inotiol, bepanthen, Weledas Barncreme mfl, och hon blir galen av allt kliandet.

Men cashmere kommer ju från get, det kanske går? Jag hade gärna haft en ullsjal, men vågar inte.
Nej, det är inte ullfett jag inte tål för jag smörjer ju in bröstvårtorna med linolin när jag blir öm i början av amningsperioderna. Men nu har jag iofs hört att även de som är allergiska mot ullfett kan använda lanolin.. :hmm:
Decubal tål jag ockå, likaså initiol.
Användarens profilbild
Av katha
Bubbi skrev:Jag tycker att cashmere är det som kliar minst (inte alls enligt mig)
Det är det jag vill höra! :loving:
Användarens profilbild
Av Panakeia
vet inte. det ska ju vara nått av det som kliar minst....
Å andra sidan borde du få ut ungefär fullpris om du säljer den igen för att det inte funkar eller?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?