Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Nu har vi börjat bära mer och mer på ryggen jag och min 4-månaders. Jag har fixat att knyta bra men har svårt att ordna med huvudstöd. Sambon har hjälpt till att pilla in huvudet innanför sjalsidorna när vi knyter omslutet, men jag fixar det inte själv för sonen blir alldeles för störd av allt pillande. Har fixat att knyta en extra scarf utanpå som stöd för huvudet någon gång, men även detta är pillrigt och stör honom. Utan huvudstöd hänger han obekvämt med huvudet då han somnar/är på väg att somna... Hur gör ni andra?
Användarens profilbild
Av katha
Jag har alltid haft svårt själv för det där men det finns hjälp att få! :tumup:
Ett alternativ är att när ditt barn somnat så lossar du den yttersta krysset (ena sidan) och lyfter sjalen så tyget hamnar på barnets huvud. Därifrån lägger du tillbaks sjalen på plats, voila! (luta dig framåt när du lossar)
Eller om du knyter vanlig ryggsäck så är det lätt att få huvudstöd tycker jag . Jag lämnar kvar en del tyg kvar längst upp på barnets rygg och när bebishuvet blir tungt lutar jag mig fram och stoppar in armar och huvud i tyget som blivit över. Om det skulle visa sig vara löst så är det bara du knyter upp knuten lite och tajtar till. (se bara till att du lutar dig framåt så inte barnet säckar ihop när du knyter upp)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
katha skrev:Jag har alltid haft svårt själv för det där men det finns hjälp att få! :tumup:
Ett alternativ är att när ditt barn somnat så lossar du den yttersta krysset (ena sidan) och lyfter sjalen så tyget hamnar på barnets huvud. Därifrån lägger du tillbaks sjalen på plats, voila! (luta dig framåt när du lossar)
Eller om du knyter vanlig ryggsäck så är det lätt att få huvudstöd tycker jag . Jag lämnar kvar en del tyg kvar längst upp på barnets rygg och när bebishuvet blir tungt lutar jag mig fram och stoppar in armar och huvud i tyget som blivit över. Om det skulle visa sig vara löst så är det bara du knyter upp knuten lite och tajtar till. (se bara till att du lutar dig framåt så inte barnet säckar ihop när du knyter upp)
Hmmm... När jag knyter ryggsäck går det bra tycker jag också, men det är vid omslutet det är knöligt. Det är svårt att dra över ena sjalsidan själv och fram tills dess att sonen somnat måste jag då gå framåtlutad för att han inte ska bli störd - jobbigt om detta tar tid, särskilt som jag oftast ammar eller åtminstone bär en tvilling fram. :wink:

Har lyckats okej med en extra scarf som jag knyter över huvudet, eller drar över ska jag kanske säga, men även det är krångligt. Fick till det rätt bra igår men då var det den andra brorsan som knöts in och han störs inte lika mycket då han är på väg att somna. Knöt då en scarf på framsidan av sjalen, i ena kryssdelen så att säga. Drog sen sjalen nerifrån och bakåt över huvudet för att sen knyta fast i andra sjalsidan fram. Förståeligt? :P Men som sagt så går det bara sådär... Ska expermientera för jag behöver bära på ryggen och tycker det avlastar sååå mycket bättre med omslutet och sjal än med sele då de är så små. Hamnar så långt ner med selen.
Användarens profilbild
Av katha
Nej, du ska ju inte gå framåtlutad hela tiden. :lol: Bara när du ska knyta upp och knyta om. :D
Barn brukar luta huvet mot en när dom börjar bli sömniga och det känner du ju. Det är då som du lutar dig fram och lossar en sjalsida och lägger över tyget. oftast är barnet så trött och uppskattar att få lite undanskymt när dom sover. Min dotter tyckte det var mysigt när det kom tyg över halva huvet så hon liksom kunde titta ut eller vända på ansiktet och gömma sig. :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?