Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Äntligen har jag fått ordning på datorn och tagit mig tid till att fixa bilderna,
här kommer den efterlängtade sybeskrivningen:

Dom här vaxduksbitarna behöver man:
Bild
Med dom här måtten:(överst till vänster:topp, höger: botten, långa biten: sidor och baklucka)
Bild
Sen viker man ner fliken på den stora biten och syr en söm, det är för att inte insidan ska bli kladdig när man krafsar efter papper, samma på topp-biten (som redan är vikt på bilden med måtten)
Bild
När du sytt fliken på stora biten, fortsätt direkt att sy på topp-biten som bilden visar, tänk på hur du vänder bitarna så att dom inte blir ut och in eller åt fel håll
Bild
Såhär mycket sömsmån kör jag med. :wink:
Bild
Såhär ser det ut när topp-delen är ditsydd, lägg märke till 5mm förskjutning i vänsterkanten:
Bild
Sy nu dit botten, jag klippte ut i hörnen så att det inte blir så knöckligt, man kan sy jättenära kanten där eftersom vaxduken inte repar sig
Bild
Sy bara tre sidor, den sista fliken på baksidan ska vara fri för att bli luckan på baksidan för att kunna stoppa in tvättlapparna
Bild
Sy nu fast karborrband runt luckan bak (det är den bit som försvinner ur bild på bild 6), jag andvänder helst självhäftande som jag syr fast, även fast kvinnan i sybehörsbutiken säger att den dödar symaskinsnålar :roll:
Jag brukar dela han-kardborren på längden , det blir smidigare då.
yttersta kanten på luckan är pyttelite för lång så den kan man vika kanten på innan man syr på kardborren på avigsidan så att den fäster på utsidan av sidan, långsidorna på luckan har kardborren på rätsidan så att dom fäster på insidan av topp&botten-bitarna, hänger du med?
Sen är det KLART!

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?