Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Edith
Kan man med att lämna tillbaka strumpstickor som man har provstickat några varv med men som är helt i nyskick?
Det var ett dyrt felköp och jag har ont om pengar... :hide:
Av Ponyo
Edith skrev:Kan man med att lämna tillbaka strumpstickor som man har provstickat några varv med men som är helt i nyskick?
Det beror nog på affären. Godtar de öppet köp? Hur ser förpackningen ut?
Användarens profilbild
Av Edith
Bubbi skrev:
Edith skrev:Kan man med att lämna tillbaka strumpstickor som man har provstickat några varv med men som är helt i nyskick?
Ja, jag tror inte att det skulle vara några problem med affären. Jag är ju god vän med innehavaren och förpackningen är också i nyskick. Frågan är väl mest om jag kan med... OM jag kan det så handlar jag nog något annat hos henne (Nepal till en kofta) så hon förlorar väl inte precis på det.
Av Ponyo
Edith skrev:
Bubbi skrev:
Ja, jag tror inte att det skulle vara några problem med affären. Jag är ju god vän med innehavaren och förpackningen är också i nyskick. Frågan är väl mest om jag kan med... OM jag kan det så handlar jag nog något annat hos henne (Nepal till en kofta) så hon förlorar väl inte precis på det.
Ok :D
glis skrev:Sticka inte på engelska, sticka efter diagrammet :wink:
Finns föresten på tyska och franska också, du verkar vara lite spräkbegåvad så det kanske går att lösa med flera på en gång?
Det låter förstås som en god idé, men jag har aldrig stickat efter diagram innan heller, och är inte helt säker på hur jag ska göra, var jag ska börja osv... :hide:
Ketronya skrev:
glis skrev:
Ketronya skrev:Har stött på ett litet bakslag, jag tycker sjalen som jag stickar på blir för stor, jag vill ju ha den runt halsen, inte vira den runt mig... går det att helt enkelt minska på antalet maskor från början genom att tex lägga upp 229 istället för 299? Det borde väl inte bli fel i mönsterrapporten om man gör så? :hmm:

http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/G ... te-sjalen/
Sticka Kiri istället! Den är väldigt lik men stickas uppifrån och får en mittkant. Jag har stickat en och tyckte det far kul och blev bra. Då kan du ju bara sluta när du är nöjd.
http://www.alltangledup.com/movabletype ... s/kiri.pdf
Den ser jättefin ut, men jag känner mig inte redo än för att sticka på engelska :roll:
Den var jättefin! :love:
Kanske skulle man testa att sticka på engelska. Det är bara några få uttryck som jag inte fattar, och hela början :Hahaa: , men det tar vi då. Jag har lila och svart tunt fluffigt garn hemma, som borde funka. Frågan är väl om man ska sticka randigt eller enfärgat isf. Kanske göra två, en i varje färg. :hmm:
Av Ponyo
melon skrev:Jag läser grundkursen i slöjd och just nu lär vi oss vi träsammansättningar och garntekniker. Detta är mitt garnprojekt än så länge. Om en vecka ska det vara klart :shock:

Bild
Coolt!
Användarens profilbild
Av glis
Jag vill verkligen slå ett slag för Kiri och hjälper till så mycket jag bara kan med översättningar och så. Det var mitt första stickprojekt och det gick så bra så!
http://glisjox.wordpress.com/2009/10/13/spetsar/
Som ni ser är det ett fel mitt på, det berodde på att jag inte hade beskrivningen med mig och trodde att jag kunde mönstret, men tydligen inte... Så kör hårt, lägg upp tre maskor och sticka världens minsta halsduk, 13 eller 14 varv lång, kommer inte ihåg vilket. :rock:
Användarens profilbild
Av Elsa
melon skrev:Jag läser grundkursen i slöjd och just nu lär vi oss vi träsammansättningar och garntekniker. Detta är mitt garnprojekt än så länge. Om en vecka ska det vara klart :shock:

Bild
Oj, vad fint! Jag antar att ni har det helt otroligt kul på den kursen? :D
glis skrev:Jag vill verkligen slå ett slag för Kiri och hjälper till så mycket jag bara kan med översättningar och så. Det var mitt första stickprojekt och det gick så bra så!
Som ni ser är det ett fel mitt på, det berodde på att jag inte hade beskrivningen med mig och trodde att jag kunde mönstret, men tydligen inte... Så kör hårt, lägg upp tre maskor och sticka världens minsta halsduk, 13 eller 14 varv lång, kommer inte ihåg vilket. :rock:
Perfekt till den minsta nallen i huset. :rock:
Användarens profilbild
Av ellla
Elsa skrev:

Bild
Oj, vad fint! Jag antar att ni har det helt otroligt kul på den kursen? :D
åh vad roligt!!!
Vad fint melon!
Nu blir jag sugen på att visa bild på den fantastiska bondgård en i min gamla syjunta gjorde. Eller det var tydligen hennes mamma som gjort gården och hon (och andra juntamedlemmar?) hade stickat små djur till den. Men jag vet inte om det är riktigt ok, det är ju inte min bild. :roll:
glis skrev:Jag vill verkligen slå ett slag för Kiri och hjälper till så mycket jag bara kan med översättningar och så. Det var mitt första stickprojekt och det gick så bra så!
Det tackar jag så mycket för, jag tror att nästa sjal får bli en Kiri och då får du gärna hjälpa mig med allt som jag inte kommer att förstå :wink:
Jag sitter och stickar en hjämmössa i slätstickning och man ska sticka vridna aviga maskor som jag inte riktigt får till. Eller det får jag, men det känns krångligt. Tips på hur man stickar vridna am?
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?