Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Juliusdotter: Den var jättesnygg. :love:

Vem det för övrigt var som nämnde Normi garn (lyckades inte hitta det i tråden nu när jag letade) så får jag väl tacka för tipset! Jag äger nu drygt 8hg ullgarn därifrån.

Edit: rättade stavning, man ska inte skriva inlägg och sticka samtidigt.
Senast redigerad av erisara den tor feb 11, 2010 21:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tweed
Det går framåt med min kofta :D Det är så kul att sticka när man hela tiden väntar på att få se hur nästa färgnyans ser ut :D
Testar att lägga upp en bild från FL, får se om jag lyckas
Bild
kvarnvik skrev:Det går framåt med min kofta :D Det är så kul att sticka när man hela tiden väntar på att få se hur nästa färgnyans ser ut :D
Testar att lägga upp en bild från FL, får se om jag lyckas
Bild
Superläckert :tumup:

Det är verkligen jättekul att sticka med självmönstrande garn, det går fortare också, precis som du säger för att man väntar på att få se hur det ser ut :D
CrazyMagpie skrev:
Kaffemoster skrev:Gissa vems dotter som just knäckt koden med hur man stickar? och just själv förfärdigar räta maskor på löpande band...?
*stolt moder*
:vågen: :app:

Visst var det något om äpplen som inte faller så långt från trädet? :wink: :heart:
Tja, vi har ju övat lite när hon velat sticka - men i ärlighetens namn så hade jag börjat misströsta. För tålamod är dessutom inte hennes bästa gren. Men nu på förmiddagen så funkade det helt plötsligt och hon hade koll på både stickor och garn.
Kaffemoster skrev:
CrazyMagpie skrev:
Kaffemoster skrev:Gissa vems dotter som just knäckt koden med hur man stickar? och just själv förfärdigar räta maskor på löpande band...?
*stolt moder*
:vågen: :app:

Visst var det något om äpplen som inte faller så långt från trädet? :wink: :heart:
Tja, vi har ju övat lite när hon velat sticka - men i ärlighetens namn så hade jag börjat misströsta. För tålamod är dessutom inte hennes bästa gren. Men nu på förmiddagen så funkade det helt plötsligt och hon hade koll på både stickor och garn.
WOW! :vågen: :app:
*stolt moder*
Jag skulle också behöva en mamma som du! :fnissa:
Av Ponyo
Empatikan skrev::love: Den där länken ska jag spara... Känner mig inte tillräckligt duktig för att våga mig på dem än... :| Men efter några andra projekt först så kanske... 8)
Bubbi skrev:
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:bubbi - De där jeansen du stickade, vart finns mönster till dem?
Ska leta :D
Här:
http://knitty.com/ISSUEwinter05/PATTblu.html

Bild
Jag trodde att de skulle vara svåra, och det var ett parti som jag först inte förstod, och som sedan kändes för läskigt. Men det skulle jag kunna hjälpa dig med.
CrazyMagpie skrev:Juliusdotter - Åh, kanonfin! :tumup: ...och för att inte vara samma sjal så var det ju skrämmande likt! :lol:

Hur tjockt var ditt garn, hur mycket gick det åt på ett ungefär och på vilka stickor stickade du?
(måste ju utröna alla möjligheter med den där skiraste sjalen... 8) )
Har jämfört mönstrena, det är samma sjal. Hur många nystan minns jag inte och inte vilka stickor jag använde (stickade den 2006), men den väger 174g (mao nästan 4 nystan). Använde drops alpacha och förmodligen sticka 3,5. (Jag stickade den slätstickade versionen).
Användarens profilbild
Av Elsa
*stolt moder*
Wow! Då kan du absolut vara stolt ju! :D M brukar också vilja "sticka". Men jag får absolut inte visa henne, hon kör sin egen stil som mest går ut på att snurra garnet runt, runt på stickan... :roll: :lol:

Jag har precis blivit klar med min senaste stickning. Den var jättekul men nu är det tomt i huvudet på projekt. Vad gör man då? Pausar? :hmm:
Av Ponyo
Elsa skrev:
*stolt moder*
Wow! Då kan du absolut vara stolt ju! :D M brukar också vilja "sticka". Men jag får absolut inte visa henne, hon kör sin egen stil som mest går ut på att snurra garnet runt, runt på stickan... :roll: :lol:

Jag har precis blivit klar med min senaste stickning. Den var jättekul men nu är det tomt i huvudet på projekt. Vad gör man då? Pausar? :hmm:
:shock:
Det är halva grejen med att sticka. Att drömma om nya projekt under tiden. :D
Elsa skrev:
*stolt moder*

Som det fetstilade har det varit här hemma också - tills igår! :D
Så ge inte upp hoppet, det lossnar nog för din tjej också vad det lider, så länge intresset finns.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?