Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Corpset
Vi har inte använt vagnen på några veckor nu, och det är inte för att den är dålig. Det är en jättejättebra vagn, men det är så bökigt. Vi har inte hiss ända ned, så vi måste alltid bära vagnen nedför minst en trapp (finns inget barnvagnsrum och man får inte/kan inte ha den i trapphuset). Det är mycket enklare att bara slänga på sig en sele eller en sjal och gå.

Hur länge väntar man? Kommer man vilja ha vagn i vinter? Man borde väl kunna ha bärskydd/bärjacka eller helt enkelt vinterkläder i selen?

Jag vill sälja vagnen nu (saknar tålamod), men maken vill vänta ett tag... och det är ändå han som bär mest.
Av surftrollet
Jaadu... Vi gjorde oss av med vår när lillen var 5 månader. Sedan köpte vi en sittvagn när han var 7 månader. Sittvagnen har väl nu kostat ca 500 kr/användningsgång just nu, 3 månader senare. ;) Och liggvagnen användes 6-7 gånger totalt. Finns det risk att ni blir som vi, så skippa vagnen nu och frigör lite plats hemma! :D
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Det beror på vad det är för vagn. är den stor och dum så sälj, men räkna med att köpa en ny framöver, men då en sittvagn/sulky. Efter ettårsåldern vill de allra flesta ha en vagn, och att bara bära en tvååring är det inte många som gör (och inte många tvååringar som vill)
Av Aelia
Sannasmamma skrev:Det beror på vad det är för vagn. är den stor och dum så sälj, men räkna med att köpa en ny framöver, men då en sittvagn/sulky. Efter ettårsåldern vill de allra flesta ha en vagn, och att bara bära en tvååring är det inte många som gör (och inte många tvååringar som vill)
:iagree:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Sannasmamma skrev:Det beror på vad det är för vagn. är den stor och dum så sälj, men räkna med att köpa en ny framöver, men då en sittvagn/sulky. Efter ettårsåldern vill de allra flesta ha en vagn, och att bara bära en tvååring är det inte många som gör (och inte många tvååringar som vill)
Håller med om att det senare är smartare med en sulky men min kille ville iaf ofta bli buren när han var 2 år och han blir det fortfarande då och då. Skulle han inte haft en lillasyster så skulle behovet av vagn för oss vara i det närmaste obefintligt. :wink: :)
Användarens profilbild
Av Elinea
Jag funderade på allvar på att sälja vagnen jag med häromdagen, mest för att det slog mig hur många sjalar jag hade fått för pengarna :mrgreen: Fast jag kommer nog vilja ha vagnen när Linnéa blir större och börjar använda sittdelen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
enda ordentliga användningen vi fått för vagnen är för att sova i på dagis, fast det är ju olika på olika dagis hur man gör och det går ju att köpa en billig begagnad till det. däremot är en sulky käckt att ha efter de är ca 1,5 år tycker jag.
Av Corpset
Vi har en Bugaboo Cameleon, så den är lätt och smidig nog att fungera som sulky/sittvagn. Men när den används så sällan, så kanske det är lika bra att sälja den och köpa något billigare.

Kanske den kommer till använding nu till vintern, om det blir för bökigt med ytterkläder i sjal/sele.
Användarens profilbild
Av Elin G
Vi hade ingen vagn innan Nemo var 8 månader och började använda den på allvar först när han var typ 10 månader. Hade jag haft en Bugaboo hade jag ångrat mig om jag sålt den (man nu köpte vi ju en Carena när vi behövde istället :roll: ).
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
vagn är praktiskt att ha när barnen blir större. Vi har börjat ha vagn nu vid ett års ålder. Innan dess var det inte lika viktigt. Särskilt nu i sommar har det varit skönt att inte svettas lika mycket :wink:
Användarens profilbild
Av Bina
Behåll din Bugga!! den är suverän även till större barn, min tjej var 2½ och satt super i den förra året. Nu går den som liggvagn till lillebror..
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag har funderat på det oxå under lillens första 2 månader använde vi den nästan inte alls. Nu är han 4 månader och jag tar den när jag ska handla eller vara länge på stan och gå å fika med andra osv för det är smidigt att låta honom sitta i den. Liggdelen är väll använd bara nån enstaka gång av oss (tur vi köpte den begagnad iaf) sittdelen använder han redan nu vid 4 månader för den ser han iaf nått i så han är nöjd en liten stund i vagnen. Men jag behåller vagnen den är bra att lasta i när man handlat och är bra att ha ibland. Men som sagt vi använder den mycket sällan oh lillen gillar den inte alls.
Av Aelia
Bina skrev:Behåll din Bugga!! den är suverän även till större barn, min tjej var 2½ och satt super i den förra året. Nu går den som liggvagn till lillebror..
Den har vi med Binas fel och jag skulle behålla den om jag var du, skrev sälj tidigare, men visste inte att det var en bugaboo du hade. Den väger lika mycket som sulky, men mycket skönare att köra
Av Corpset
Tack för alla svar. Vi hoppas att flytta till något bättre ställe senare, och då kanske vagnen får följa med oftare. Nu måste man som sagt nerför minst en trappa varje gång man skall ut, och sen ska den ju ut ur lägenheten också. Lägg till en dörr som alltid är låst (portkod) som man skall vrida ut och sedan få ut vagnen igenom så förstår man nog varför vi inte har använt vagnen på ett bra tag.

Men men, vi kan nog behålla den. Den är som sagt super när man väl använder den. :)
Användarens profilbild
Av Bina
Corpset skrev:Tack för alla svar. Vi hoppas att flytta till något bättre ställe senare, och då kanske vagnen får följa med oftare. Nu måste man som sagt nerför minst en trappa varje gång man skall ut, och sen ska den ju ut ur lägenheten också. Lägg till en dörr som alltid är låst (portkod) som man skall vrida ut och sedan få ut vagnen igenom så förstår man nog varför vi inte har använt vagnen på ett bra tag.

Men men, vi kan nog behålla den. Den är som sagt super när man väl använder den. :)
:app: :vågen:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?