Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Christer Romson Lande
Första frågan är väl om du ska förklara varför du väljer sjal? Om de inte har undrat och du själv inte känner något behov att förklara det så behöver du ju inte säga nånting.

Sen beror det väl lite på varför du väljer sjal. För att det är snyggt? För att det passar din image? För att dert passar ditt barns image? För att det är bekvämt för dig? För att det är bekvämt för ditt barn? För att man förväntas göra det? För att det är mysigt för dig? För att det är mysigt för ditt barn? För att det är nyttigt för dig? För att det är nyttigt för ditt barn? För att allt annat är skadligt? För att det har bra feng shui? Det finns ju massor av olika möjliga själ till att bära i sjal, och en bra början på att kunna berätta utan att verka snorkig och överlägsen är nog att fundera över vilket själ som är viktigast just för dig.

Om de inte har frågat, utan du har något annat själ till att du vill förklara, så beror det väl lite på varför du vill förklara. Känner du dig ifrågasatt? annorlunda? För att du vill berätta om något du tror vore bra för de andra vännerna? Ngt som vore bra för deras barn?
Senast redigerad av Christer Romson Lande den sön aug 26, 2007 13:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Bina
"Jag har sett en ännu käckare sele, den är billigare än BB och man kan bära barnet på ryggen med den också... Ergo hette den visst "

:wink: alltid en start?!
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
Tror inte att man behöver känna sig tvungen aatt frälsa alla till sjal. Det är bekvämare och skönare och allt annat. Men vill man inte tycka det kommer du bara övertyga döva örom så att säga. Låt kompisen ha sin bb och återkomm till henne när barnet är äldre och tyngre. Då brukar bb vara mindre bekvämt. lägg in stöten då.
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag gjorde det lätt för mig när mina vänner som nu ska ha barn började prata om bb jag tog fram min mei tai. cool i cammo :D Sen knöt jag på den lite obesvärat medan dom pratade så blev dom lite nyfiken så då pratade jag lite fördelar med den så blev dom lite mer nyfikna. Killen var fortfarande inne på bb men jag sa att dom kunde komma till mej å prova mei taien nån dag med min lillekille i. Så lånade jag hem en bb oxå av en annan vän så fick dom prova båda efter varandra. gissa om mei taien vann :D mei taien knöt dom på lätt som en plätt (med lite hjälp från mig förståss :wink:) men bb var dessto krångligare att ställa in på alla ställen. så förklarade jag fördelen med meitaien, den kunde dom ju byta mellan sig mycket lättare. utan att behöva ställa om en massa :D så kände dom ju hur mycket tyngre min 7 kilo baby var i bb. Så sagt å gjort nu är dom värvade :D
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag som trodde BB var ute nu och att de trendmedvetna bär i sjal! ;)
Användarens profilbild
Av schmut
måste du förklara? det kanske bara är du som tänker på skillnaden i bärande?

när jag inte känner för långa utlägggningar så säger jag bara att jag bär i sjal för att det känns som att kramas. de flesta nöjer sig glatt med den förklaringen
Användarens profilbild
Av Beckah82
schmut skrev:måste du förklara? det kanske bara är du som tänker på skillnaden i bärande?

när jag inte känner för långa utlägggningar så säger jag bara att jag bär i sjal för att det känns som att kramas. de flesta nöjer sig glatt med den förklaringen
Oj den var bra! *lånar*
Av Christer Romson Lande
Schmuts kommentar är ju verkligen jättebra!
Kosmos skrev:Egentligen kanske jag inte måste förklara, men jag tror att de tror att de gör det bästa för sitt barn. Och då vill jag kunna säga att de inte gör det utan att de blir stötta.
Jag gissar att det är bäst att vänta tills man pratar och jämför bärredskap i allmänhet. Om det fortfarande känns som att de är mottagliga för bra för barnet-argument så kan man ta upp det typ "en bra grej med sjalen, är att den rundade ryggen och stödet under låren är bra för barnet". Alltså formulera det så att man bara pratar om det som är bra med sjalen och inte säger något negativt om deras bärsele eller ens gör en jämförelse. (Alltså "bra med sjalen", inte "bättre med sjalen"). Tror jag.
Användarens profilbild
Av Ester
trikåsjal är ju sååååå SNYGGT!!!!!!

och coolt tycker jag

sen är det väl bara att se lugn och cool UT så kommer de nog med frågor och kanske tom vill testa ska du se - kan du inte säga nåt om Brad Pitt och Angelina 8)
Användarens profilbild
Av boosten
Asså det där tycker jag är så sjukt konstigt.. BB är ju så ohippt och osnyggt det kan bli! :? (Inte för att hippt = snyggt och bra så ofta, men ändå..)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
schmut skrev:för att det känns som att kramas.
Än en gång har schmut slagit huvudet på spiken! :urule:
Av Sia
Vänta tills dom börjar gnälla över att:
#1 "lill*n gråter hela kvännarna, jag måste bära HELA tiden i flera timmar"
#2 "Jag kan inte bära i babybjörn, jag får så ont i axlarna/ryggen/h*n är så tung"

Då kommer du och säger, " Men prova den här! du kan låna den över helgen och säga vad du tycker" se bara till att dom lär sig knyta först, innan du går hem..
Blir dom inte sålda då, så är dom bara dumma och får skylla sig själva.

Att vara en sjalbarnare är lite som att vara Jehovas, man känner till "Den enda rätta vägen" men man kan inte frälsa alla.

/Sia (INTE ett vittne, utan en sjalare istället 8) )
Av Sia
Kosmos skrev:Kanske är så att jag är lite nyfrälst :love: och då vill man ju att alla andra ska förstå hur fantastiskt det är att bära sitt barn i sjal :D
Så känner alla här, jag lovar!! du är inte ensam.
Hittar man världens bästa grej så vill man ju att hela världen ska prova :this:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?