- sön feb 07, 2010 18:33
Glis: Den är verkligen jättefin, jag förstår att det är tråkigt att den inte passar efter så mycket jobb.
Jag har ett liknande problem med denna:

Jag stickade den för ca 10 år sedan och kanske 15-20 kg sedan och redan då var den rymlig så den är på tok för stor nu men jag kan bara inte göra mig av med den och vet inte vad jag ska göra med den
Det var mitt första plagg med flätor och jag tycker så mycket om den.
Kaffemoster skrev:Jo, nu är det upprepat! Jag bestämde mig i morse och sen har jag gått här och tittat på den hela dagen men nu gjorde jag det till sist och det känns bra. Det var riktigt tydligt var skarvarna mellan stickorna varit, jag vet att jag hade stört mig enormt på det sen. och sen har jag kommit fram till att jag ska börja på ett annat ställe i mitt ena nysta så att det blir färgskiftningar i både bottenfärgen och mönsterfärgen. Som det var innan syntes färgskiftningarna endast i bottenfärgen och det var inte vad jag hade tänkt mig.linafelicia skrev:Nu har jag precis bestämt mig för att repa upp en hel veckas arbeteFast utifrån den där bilden förstår jag inte varför du skulle repa upp!![]()
Jag är verkligen usel på att sticka med två färger men vill så gärna sticka döskalletröjan på ravelry till min man och då måste jag öva lite så jag tänkte att ett par vantar skulle vara bra övning.
Jag har redan repat upp en stor del av dom och stickat om och det är oändligt mycket bättre nu än det var från början men igår upptäckte jag att i varje skarv mellan stickorna sträcks garnet på baksidan för mycket och det blir en liten ås på stickningen![]()
Nu repar jag upp hela vanten och börjar om!
Jag tror jag måste testa magic loop, eller vad säger ni som använder den? Det skulle nog bli bättre va?
Sen blir det stor skillnad när man blöter flerfärgsstickat. Mönstret kommer fram mycket bättre efter blockning, precis som med spetsstickning.
Glis: Den är verkligen jättefin, jag förstår att det är tråkigt att den inte passar efter så mycket jobb.
Jag har ett liknande problem med denna:

Jag stickade den för ca 10 år sedan och kanske 15-20 kg sedan och redan då var den rymlig så den är på tok för stor nu men jag kan bara inte göra mig av med den och vet inte vad jag ska göra med den

Bär bara i famnen numera. Storebror född 2005, lillasyster född 2008.
http://linafelicia.wordpress.com/
http://linafelicia.wordpress.com/