Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hemmamamman
Jag är så imponerad av allt ni skapar här inne! Att ni hinner med så mycket och att göra så fina saker tycker jag är så häftigt. Jag älskar att pyssla, men tycker inte att jag hittar någon tid. Nu när jag tittat runt här och på olika bloggar är jag så sugen på att skaffa en symaskin(jag har inte ens en symaskin :oops: ) och börja sy...men är det någon idé???? Hur svårt är det ärligt talat att sy tex enkla barnplagg??? Har ni sytt länge och övat massor?? Snälla berätta hur länge ni hållt på och om ni tror att det är någon idé att jag ens försöker...

Jag borde ju klara av att sy typ snuttefiltar i alla fall :D . Men det är så fina grejer och jag skulle gärna prova...
Användarens profilbild
Av florin
Kanske har du nån du kan låna en symaskin av för att prova om sömnad är något för dig?

Jag tror ju att alla som vill kan sy :lol: I början är det nog till stor hjälp om man har sällskap av nån har lite erfarenhet. Syjunta är ett toppen-tillfälle för dem som vill lära sig att sy :-D

Jag har sytt sedan jag var typ 5-6 år men hade ett låååångt uppehåll unde högstadiet och gymnasiet. Nu syr jag i princip varje dag, lite grann i alla fall... Tiden är alltid en bristvara men jag prioriterar bort tex tv/film. Å så blir det en hel del sena kvällar och ibland tidiga mornar... Ibland har jag Antonmed mig nör jag syr. Då får han en egen sax, en penna, knappnålar och en bit tyg. Sen får han låtsas att han syr på en annan symaksin :-D

Som nybörjare ska man inte satsa på något för stort och komplicerat. Tax örngott och enkla påsväskor tycker jag är en bra start.... Sen är det en fördel att börja med att sy i vanlig bomull och inte i trikå för det är lite trixigare att få snyggt.

Lycka till!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Av marlene
florin skrev: Jag tror ju att alla som vill kan sy :lol: I början är det nog till stor hjälp om man har sällskap av nån har lite erfarenhet. Syjunta är ett toppen-tillfälle för dem som vill lära sig att sy :-D
:iagree: utan våra syjuntor hade jag aldrig sytt så mycket som jag hade gjort.

Hör runt om det finns nått intresse av en studiecirkel, då kanske man kan få ett studieförbund att stå med lokal (2 studieförbund i luleå åtmistone kan fixa lokal med maskiner) så behöver man inte börja med att köpa maskin utan kan prova lite. Sen att det är väldigt trevligt att sitta och fika så man inte hinner sy så mycket är ju smällar man får ta :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Har du tillgång till att låna en maskin så prova! I början sydde jag bara saker efter mönster då är risken mindre att det blir fel. Men nu har jag även försökt mig på att sy utan mönster på måfå då jag inte kan konstruera mönster. och ibland blir det bra och ibland blir det för litet.
Jag brukar alltid fynda fina tyger i "stuvhögarna" i tygaffären.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?