Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
CrazyMagpie skrev: Elsa - Så glad jag blir att höra att du gillar sjalen och att den används! :-D
Blev plötsligt löjligt glad över att jag lät dig köpa den så att den får bli använd, omtyckt och beundrad! :heart:
:D :lovely:
Användarens profilbild
Av emindy
CrazyMagpie skrev:Nu så har jag stickat mina första blöjbyxor.
På bilden är de dock helt nystickade. Efter tvätt, lite tovning av det slätstickade partiet och ullkur blev de mer jämnbreda.

Det mörka garnet är mjukt och okliiga Gästrike 4tr som jag hoppas blir bra mot mage och ben och det ljusa är ekologiskt, obehandlat ullgarn från Fale Artut som jag hoppas kommer att funka bra som fuktspärr.

Bild

(Om de passar och funkar vet jag dock ännu inte... :roll: )
Dom ser jättebra ut! Jag ser ingen anledning varför de inte skulle funka :-)
Användarens profilbild
Av MuuM
CrazyMagpie skrev:Nu så har jag stickat mina första blöjbyxor.
På bilden är de dock helt nystickade. Efter tvätt, lite tovning av det slätstickade partiet och ullkur blev de mer jämnbreda.

Det mörka garnet är mjukt och okliiga Gästrike 4tr som jag hoppas blir bra mot mage och ben och det ljusa är ekologiskt, obehandlat ullgarn från Fale Artut som jag hoppas kommer att funka bra som fuktspärr.

Bild

(Om de passar och funkar vet jag dock ännu inte... :roll: )
Jättefina! Vad har du använt för mönster?
Nu har jag precis bestämt mig för att repa upp en hel veckas arbete :(
Jag är verkligen usel på att sticka med två färger men vill så gärna sticka döskalletröjan på ravelry till min man och då måste jag öva lite så jag tänkte att ett par vantar skulle vara bra övning.
Jag har redan repat upp en stor del av dom och stickat om och det är oändligt mycket bättre nu än det var från början men igår upptäckte jag att i varje skarv mellan stickorna sträcks garnet på baksidan för mycket och det blir en liten ås på stickningen :evil:
Nu repar jag upp hela vanten och börjar om!
Jag tror jag måste testa magic loop, eller vad säger ni som använder den? Det skulle nog bli bättre va?
Bild
linafelicia - Jag är också nybörjare på flerfärgsstickning och jag tycker magic loop är mycket enklare. Jag började sticka toppen på min döskallemössa på strumpstickor, men jag tyckte det var svårt att få garnet lagom sträckt. När jag stickade vantarna stickade jag med ml och det blev lite ås i kanten, men det syns inte eftersom vanten ändå "viks" där. Sen kom jag på att om man snor det garn man inte stickar med precis innan man byter sticka blir det bättre. (om du förstår hur jag menar. att det alltså inte ligger löst bakom flera maskor i kanten)
Knyttet & K skrev: Sen kom jag på att om man snor det garn man inte stickar med precis innan man byter sticka blir det bättre. (om du förstår hur jag menar. att det alltså inte ligger löst bakom flera maskor i kanten)
Aha, tack för tipset. Det ska jag testa. :tumup:
Användarens profilbild
Av emindy
kvarnvik skrev:Nu har jag kommit en bit på min Kaunikofta :D
Bild

Jag tror att den kommer att blir jättebra :D
Jag håller med, den ser ut att bli jättesnygg!
Användarens profilbild
Av sussry
emindy skrev:
kvarnvik skrev:Nu har jag kommit en bit på min Kaunikofta :D
Bild

Jag tror att den kommer att blir jättebra :D
Jag håller med, den ser ut att bli jättesnygg!

Kan bara instämma! :iagree:
linafelicia skrev:Nu har jag precis bestämt mig för att repa upp en hel veckas arbete :(
Jag är verkligen usel på att sticka med två färger men vill så gärna sticka döskalletröjan på ravelry till min man och då måste jag öva lite så jag tänkte att ett par vantar skulle vara bra övning.
Jag har redan repat upp en stor del av dom och stickat om och det är oändligt mycket bättre nu än det var från början men igår upptäckte jag att i varje skarv mellan stickorna sträcks garnet på baksidan för mycket och det blir en liten ås på stickningen :evil:
Nu repar jag upp hela vanten och börjar om!
Jag tror jag måste testa magic loop, eller vad säger ni som använder den? Det skulle nog bli bättre va?
Bild
Fast utifrån den där bilden förstår jag inte varför du skulle repa upp!

Sen blir det stor skillnad när man blöter flerfärgsstickat. Mönstret kommer fram mycket bättre efter blockning, precis som med spetsstickning.
Nu dyker jag upp som gubben i lådan igen efter 34 sidor. Jag tror helt enkelt att min sticklust börjar komma tillbaka! :vågen: :app: :eld:

Nu hittade jag ett mönster på en hjälmmössa i Eskimo på Granstudios hemsida som jag är sugen på att sticka.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?