Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
Hur sjutton gör man egentligen när man är gravid och ska hålla på att knyta sjal till första barnet? Just nu är jag inte jättetjock och det har funkat att knyta min mei tai ovanför magen liksom. Jag sätter dottern på ryggen då hon väger 13 kg och jag tycker att det funkar bäst men det känns som att det skulle vara omöjligt att sätta henne fram på magen eller är det bara jag som är lite löjlig ;)
Användarens profilbild
Av Siania
Bär på ryggen (precis som du redan gör). Tycker inte det är bekvämt att bära på magen när jag är gravid men ryggen är :tumup: , speciellt om man knyter med tibetanskt avslut. :D
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Kan man fortsätta knyta ovanför magen hela graviditeten? Jag känner lite att det finns en risk att det blir obekvämt (Men hittils är det ju inte det så jag nojjar nog bara) Dottern verkar gilla att sitta på ryggen så det känns ganska bra...

Jag har väldigt mycket foglossning och jag tycker att nu när det är så mycket snö så är det så himla tungt att dra vagnen genom modden hela tiden, det är ju så klart tungt att bära barn med men jag tycker inte att det känns lika mycket. Men vad är egentligen bäst? Dra tung vagn eller bära tungt barn? (Självklart vore det kanske bäst om jag inte gjorde något av det men det finns tyvärr inte som alternativ)

Har du någon länk (eller bild) till tibetanskt avslut?

Jag har provat att både lägga banden som en ryggsäck och som ett kryss fram på bröstet och jag tycker det känns som att kryss avlastar bäst, är jag rätt ute då??
Av Sofie
Jag har ingen länk, men tibetanskt är då du gör som axelbanden på ryggsäcken först och sen tar du ändarna och ist för att knyta i midjan så korsar du dem på bröstet och tär dem innanför axelbanden. Det ser ut lite som en skosnörning över bröstet, typ.

Vad svårt det var att förklara :-D det finns säkert någon bild om du söker på tibetanskt på forumsöket.
Av Sofie
Denna länken dök upp i tråden "ryggknyt för större barn" då jag sökte på "tibetanskt"

Ryggsäck med tibetanskt avslut
http://www.youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk
Användarens profilbild
Av Siania
Trulsamin skrev: Har du någon länk (eller bild) till tibetanskt avslut?
Klicka på sjalbarnsrutan högst upp till vänster här på sidan. Tryck sedan på "knyta". Välj "långsjal" och sedan "Tibetansk" så ser du hur man gör. :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag tyckte att det var bekvämast att ha knuten under magen, då hjälper sjalen till att hålla upp magen likssom. Fast då jag var nygravid så tyckte jag förståss att det var bekvämast med sele... :hmm:
Iallafall så bar jag ända till förlossningen, både på rygg och mage :wink:

Bära på mage med trikå: http://mariet.bilddagboken.se/p/show.ht ... rectlink=1
Bära på mage med ringsjal: http://mariet.bilddagboken.se/p/show.ht ... ctlink=1#0
Ryggsäck med tibetanavslut och gravidmage: http://mariet.bilddagboken.se/p/show.ht ... ctlink=1#0
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Tack så mycket för länkarna :) Nu ska jag bara hitta mig en långsjal (letar lite grann men jag har verkligen inte ekonomi till att betala en massa för en sjal till så jag väntar lite efter att hitta ett traderafynd eller någon som lägger ut på blocket) Jag har ett jättefint tyg som jag har funderat på om det fungerar, det är helt stumt linne(Eventuellt fin bomull, hittade på second hand) på 150 bredd och 240 längd och jättefint :) Men jag har helt enkelt inte vågat prova ännu eftersom jag inte vet om tyget är bra till en långsjal. Jag har hittat då och då på tradera till jättebra priser men bara lite kortare och eftersom jag är både lång och bred så vill jag ha så lång som möjligt...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?