Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av June
Tycker WBS Stella ser så fin ut, men jag har ju ingen nyfödingen längre så nu undrar jag; hur tunga barn kan man bära i en wbs och hur bra funkar de vid ryggbärning? Sedan undrar jag även om man kan knyta typ trikåsjalsknytning fast på höften eller vad fungerar bäst om man vill ha knuten färdig och sedan stoppa ned barnet och bära på höften, typ vid matlagning hemma?
Användarens profilbild
Av hörnsten
Bar min tvååring på ryggen i full vintermundering för några dagar sen. Det funkade bra, men han väger iofs bara drygt 10 kg. :D
Användarens profilbild
Av brisea
Jag har tills ganska nyligen använt min WBS, men väljer hellre vävd eller sele nu. Lilltjejen väger ca 9 kg. Det fungerade fint att knyta på ryggen med den också. Höftbärning har jag inte testat med trikån, men jag har knutit ett höftkryss med vävd sjal, det gick lätt att lyfta barnet i och ur, så det borde väl fungera med trikå också. Men man får nog mycket tyg över, så man får dra något varv extra runt kroppen på slutet.
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag bär min snart 2-åring i en wbs och det går galant! Hon väger ca 12kg.
Användarens profilbild
Av June
Annika E skrev:Jag bär min snart 2-åring i en wbs och det går galant! Hon väger ca 12kg.
Hur bär du och hur länge orkar du bära åt gången?
Användarens profilbild
Av Annika E
June skrev:
Annika E skrev:Jag bär min snart 2-åring i en wbs och det går galant! Hon väger ca 12kg.
Hur bär du och hur länge orkar du bära åt gången?
På ryggen, omslutet kryss. Vet inte hur länge jag orkar bära, jag har burit tills lillgumman vill ner igen, och det har väl varit 1½ timme som mest kanske.
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag har burit min 3½ åring som väger 16 kg i ryggomslut när jag glömt ta med en vävd sjal. Har då gått med honom drygt 2 km, då har vi varit framme vid bussen så jag har kunnat släppa ner honom. Men det fungerar bra, fast vävd sjal fungerar ännu bättre.
Användarens profilbild
Av Droppen
oj, jag har mest övergått till vävd nu och då väger min bebis bara 6 kilo. :wink:
främst när jag ska ut och gå tar jag alltid vävd istället.
Användarens profilbild
Av June
Jag bär ju oftast också i vävd sjal eller sele nu, men den nya wbs stella är ju så snygg så jag undrar främst om det är lönt att köpa en trikå nu när barnen inte är små bebisar längre.
Användarens profilbild
Av June
Ingen annan som har burit äldre barn eller barn över 10kg i wbs? Bär ni på mage eller rygg? Hur är den jämfört andra trikå och vävda sjalar?
Av sjaltokan
Det går utmärkt att bära på ryggen jag bar sonen när han var 1,5 utan problem men numera blir det vävd, jag tycker den belastar lite mycket på axlarna eftersom den är stretchig men korta sträckor skulle det säkert gå utmärkt.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?