Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av soofia
Funderar på att köpa en Hoppediz (eller annan långsjal). Men tycker att det är så svårt att knyta med barnet i... så därför undrar jag om man kan knyta på sig denna sjal och SEN sätta i barnet. Och ta ut och in honom utan att behöva knyta upp??? (som jag gjort med trikåsjalen)
Skulle detta funka när man bär på magen?
På ryggen (med hjälp av ngn som sätter i honom)?

Hur länge brukar man kunna bära ett barn på magen. Upp till ett år??

Tack ack tack!! :)
Användarens profilbild
Av Jason
Det går nog att knyta sjalen färdigt och sen sätta barnet i, det kan vara lite knepigt att få det tillräckligt tajt/inte för tajt, men du lär dig så småningom hur hårt du ska knyta för att det ska blir bra. Knyta färdigt på ryggen går nog men jag rekommenderar att du övar knyta vanligt så att säga för annars är det svårt att få det bra. Det är svårt de första gångerna och det är bra att ha nån som hjälper till men sen lär du dig nog!

Du kan bära på magen så länge du vill och tycker det är bekvämt. :D

Lycka till med köpet :tumup:
Användarens profilbild
Av Freyja
Åh! En hoppediz panama hade jag då Vidar bars! Den älskade jag! :heart:

Men personligen så tyckte jag det var smidigast att knyta in barnet direkt i sjalen för bäst stadga!
Användarens profilbild
Av Ingrid
Det finns en bra och ganska enkel knytning som fungerar bra med vävd sjal där du kan knyta färdigt sjalen först och sedan lyfta i och ur barnet utan att behöva knyta om sjalen. Den heter dubbelt kryss eller dubbelkryss. Inte den allra bästa om du ska gå långpromenad kanske, men ändå betydligt stadigare än en trikåsjal att bära med. Sedan kan man göra exakt samma knytning som du gör med trikåsjalen (omslutet kryss) men det kräver lite mer träning med en vävd sjal än en trikåsjal. Jag skulle rekommendera att du börjar med dubbelt kryss för att bli lite van vid den vävda sjalen. Den knytningen är som sagt inte alls svår. Så kommer du säkert att fixa de andra knytningarna också sedan!
Av soofia
tack ni för svaren! Längtar efter att få testknyta!
Har bestämt att så snart som möjligt köpa en sele, så sjalen får vänta ytterligare ett par veckor... Men sen, sen ska den köpas! :vågen:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Håller med Ingrid om att dubbelkryss är en himla bra knytning, som gör att du kan ha bärsjalen påknuten under jackan och lyfta iu och ta ut barnet flera gånger utan att knyta om. Perfekt t.ex. om du ska åka bil till mataffären och handla och vill bära barnet inne i affären :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?