Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
MuuM skrev:
Elsa skrev:
MuuM skrev:Jag tänkte bege mig till Marias garn i eftermiddag för att försöka sno åt mig lite Drops Silkealpacka som det är 40% rea på. NÅgon som hänger på? Visslan?

Åh, vad kul! Jag har varit och rensat i hyllorna (nästan) i "min" garnaffär men vill ha mer. Jag :heart: SilkeAlpackan... :D Vad ska du göra av det?
Det blev tio nystan orange. Supervackert garn! Jag gör nog småsaker av det, R kanske behöver en ny halsduk och så även bäbis. En mössa till maken, kanske? Fast han lär vägra orange. :fnissa: Trots att han passar väldigt bra i det, precis som R.
Jag kom hem med orange, grönt och mörklila. Mest av det lila, och det lär gå åt. :D Funderar på att göra någon sorts väst till dottern av det. Det gröna och orange tror jag blir småsaker här också. Benvärmare till R kanske och pannband funderar jag på. Du får övertyga maken med att det lär bli supermjukt och skönt som mössa. :tumup:
Alla ni som redan stickat av silke-alpaca garnet, vad rekomenderar ni att jag ska sticka av det om jag nu lyckas komma över några nystan i för mig vettiga fäger? 8)

Har varit sugen att sticka en lite gles-stickad kofta att ha framåt våren/sommaren, men skulle det funka i det garnet? Eller är det småsaker och tätstickat som gäller?
Eller kaan det kanske funka om koftan är tätstickad runt oket och i ärmslut och sedan glesstickad i kropp och ärmar? :hmm:
Jag köpte två nystan akryl/mohairblandning (med metalltrådar i) och två nystan mohair/silkblandning igår med tanken att gra en sjal av det och ge bort. Men det är så härligt garrn att jag funderade på att göra något till mig själv med det... Men vad?

(Hur långt räcker det? 2*75m metallic garn och 2*210m silkgarn. Silkgarnet kan jag köpa mer av men inte metallic garnet)
Användarens profilbild
Av MuuM
CrazyMagpie skrev:Alla ni som redan stickat av silke-alpaca garnet, vad rekomenderar ni att jag ska sticka av det om jag nu lyckas komma över några nystan i för mig vettiga fäger? 8)

Har varit sugen att sticka en lite gles-stickad kofta att ha framåt våren/sommaren, men skulle det funka i det garnet? Eller är det småsaker och tätstickat som gäller?
Eller kaan det kanske funka om koftan är tätstickad runt oket och i ärmslut och sedan glesstickad i kropp och ärmar? :hmm:
Silkealpackan är ganska tung, så jag skulle inte rekommendera ett helt vuxenplagg i den. Snarare småbarnsplagg och småsaker. Jag har gjort mössor och halsdukar och en fuskpolo av mitt tidigare.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag stickat de första 10cm på min regnbågskofta och ökat enligt tant koftas anvisningar, fast jämnt spritt över oket istället för i raglan. Nu ska det ju enligt beskrivningen ökas lika mycket på livet, men minska ökningstakten på ärmarna. Ska jag nu dela upp min kofta i liv och ärm och följa ökningstakten som rekommenderas, eller ska jag fortsätta som innan? :hmm:
länk till inlägget:
http://tantkofta.blogspot.com/2009/06/a ... -oket.html
Användarens profilbild
Av Elsa
CrazyMagpie: Jag har bara stickat mindre saker i Silkealpackan och precis som MuuM skriver så är nog garnet egentligen bäst till det. Dock finns det flera koftmönster till garnet på Garnstudios hemsida, så jag antar att det kan fungera. Men ska man sticka efter eget mönster får man nog ha i åtanke att det är rätt tungt och kommer att "hänga ut" sig en del. Samt att det är ganska odrygt, så du kommer att behöva mycket.

Kosmos: Grattis! :D Vilken färg blev det? Som jag skrev ovan är det ett ganska odrygt garn. Till ett par (ordentligt tilltagna) benvärmare, ungefär som babylegs, till Rufus gick det åt lite mer än två nystan för mig på stickor 2 1/2. Så jag skulle nog räkna med 3-4 nystan beroende på hur bylsig du vill att den ska vara.
Användarens profilbild
Av Elsa
CrazyMagpie: Måste ju bara berätta att jag verkligen gillar sjalen som jag köpte av dig och har använt den massor. Så mycket att planen på att virka en egen har fått halka ner på listan över saker jag vill göra. :lol: Jag har fått mycket trevliga kommentarer om den också. I garnaffären var de mäkta imponerade och tyvärr fick jag ju då erkänna att jag inte gjort den själv... :Hahaa: Senast idag sa min mamma att den är så fin och lyste upp hela mig. Du kan du! :D :tumup: :heart:
Av Ponyo
MuuM skrev:
Elsa skrev:
MuuM skrev:Jag tänkte bege mig till Marias garn i eftermiddag för att försöka sno åt mig lite Drops Silkealpacka som det är 40% rea på. NÅgon som hänger på? Visslan?

Åh, vad kul! Jag har varit och rensat i hyllorna (nästan) i "min" garnaffär men vill ha mer. Jag :heart: SilkeAlpackan... :D Vad ska du göra av det?
Det blev tio nystan orange. Supervackert garn! Jag gör nog småsaker av det, R kanske behöver en ny halsduk och så även bäbis. En mössa till maken, kanske? Fast han lär vägra orange. :fnissa: Trots att han passar väldigt bra i det, precis som R.
Jag trodde att hans favoritfärg var orange. :D
Minns nog fel.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Elsa skrev:

Minns nog fel.
Är du hemma igen? :vågen: Har saknat dig!

Jo, hans färg är orange, men jag tror att en orange mössa är lite utanför hans excentricitet. ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Elsa skrev:

Minns nog fel.
Är du hemma igen? :vågen: Har saknat dig!

Jo, hans färg är orange, men jag tror att en orange mössa är lite utanför hans excentricitet. ;-)
Japp, landade hemma i lägenheten kl 00 inatt. En mycket glatt förvånad Ville utropade "Va! Är vi i Stockholm nu?"
Första gången det gick att lyfta över honom sovandes från bilen till sängen.

Orange mössa är ju coolt :D
Bild
Användarens profilbild
Av glis
Kvarnvik och jag var i stan idag (det är Jönköping som är stan) och tittade in i en nyare garnaffär. Hon hade underbara garner och jag köpte en jättehärva rött ullgarn som tonar över i långa fina övergångar till vinrött. På banderollen står det OÜ AADE LõNG. Jag tänker mig en tantkofta randad i mitt blå-lila kauni. Perfekt för jag har snart slut på stickning.
MuuM & Elsa - Tack för recention och råd! :tumup:
Låter som att det nog ändå blir till att satsa på bomull eller ull till den där koftan jag har i tankarna.

Elsa - Så glad jag blir att höra att du gillar sjalen och att den används! :-D
Blev plötsligt löjligt glad över att jag lät dig köpa den så att den får bli använd, omtyckt och beundrad! :heart:
Nu så har jag stickat mina första blöjbyxor.
På bilden är de dock helt nystickade. Efter tvätt, lite tovning av det slätstickade partiet och ullkur blev de mer jämnbreda.

Det mörka garnet är mjukt och okliiga Gästrike 4tr som jag hoppas blir bra mot mage och ben och det ljusa är ekologiskt, obehandlat ullgarn från Fale Artut som jag hoppas kommer att funka bra som fuktspärr.

Bild

(Om de passar och funkar vet jag dock ännu inte... :roll: )
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?