Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika E
Jag har precis lagt ner scrappandet, buntat ihop alla prylar och lagt ut dem till försäljning. Känns både sorgligt och jätteskönt! Sorgligt för jag tyckte det var så roligt i många år, men nu blir jag mest frustrerad över alla prylar och att det blir så mycket skräp.... Jätteskönt för att jag nu blir av med grejerna och kan starta på ny kula med ny hobby.
Tror dock att scrappandet kommer att återkomma här hemma så småningom, men då antagligen i digital form så man slipper prylkaoset...
Av FruFrid
Annika E skrev:Jag har precis lagt ner scrappandet, buntat ihop alla prylar och lagt ut dem till försäljning. Känns både sorgligt och jätteskönt! Sorgligt för jag tyckte det var så roligt i många år, men nu blir jag mest frustrerad över alla prylar och att det blir så mycket skräp.... Jätteskönt för att jag nu blir av med grejerna och kan starta på ny kula med ny hobby.
Tror dock att scrappandet kommer att återkomma här hemma så småningom, men då antagligen i digital form så man slipper prylkaoset...
Förstår att du är trött på alla prylar, det är jag med fast jag just nu älskar scrappandet. Hoppas du hittar en ny hobby som är lika rolig som scrapbooking (fast det måste vara svårt :wink: ).
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:Nu har jag en fråga om album.
Jag har satsat på plastfickevarianten eftersom jag inte scrappar i någon särskild ordning utan lite här och lite där, och så är tanken att nån gång i framtiden kunan sortera allting kronologiskt.
Men.
Det blir ju så MYCKET! :whut:
Jag har scrappat 10 sidor om vår tripp till fuerteventura, det blir ju 5 plastfickor. Albumen som kan köper har 10 fickor och sen kan man skruva på fler, men hur många kan man egentligen ha mellan två pärmar? Jag vill ju inte bara scrappa semestrar utan vardagen och det lär ju bli nån sida i veckan iaf.
Hur förvarar ni ert färdiga scrap? :help: Nu har jag dem liggande i lösa plastfickor, jag har bara köpt ett album och det är fullt.. :| Det var väldigt pilligt att skruva på fler fickor tycker jag. :?

Jag sätter alltid en förp till med plastfickor, dvs 10 till. Så det totalt blir 20 st (dvs 40 Lo´s får plaats) Och ja! Det blir många album :)
Jag förvarara mian klara Lo´s i en mapp, tills jag köpt nytt album med extra plastfickor. Jag räknade just mina album och jag har 19 st :shock: + en massa Lo´s som måste in. Det drar tydligen lätt iväg :Hahaa:

Panduro har helt ok album till bra priser. Sen finns det ju mycket finare album. Men dyrare såklart. Jag brukar passa på att köpa album när det är rea, då köper jag ett helt gäng.
Av dora
Jag har satsat på plastfickevarianten eftersom jag inte scrappar i någon särskild ordning utan lite här och lite där, och så är tanken att nån gång i framtiden kunan sortera allting kronologiskt.
Men.
Jag har scrappat 10 sidor om vår tripp till fuerteventura, det blir ju 5 plastfickor. Albumen som kan köper har 10 fickor och sen kan man skruva på fler, men hur många kan man egentligen ha mellan två pärmar? Jag vill ju inte bara scrappa semestrar utan vardagen och det lär ju bli nån sida i veckan iaf.
Hur förvarar ni ert färdiga scrap? :help: Nu har jag dem liggande i lösa plastfickor, jag har bara köpt ett album och det är fullt.. :| Det var väldigt pilligt att skruva på fler fickor tycker jag. :?
i mitt tjockaste album, ett sånt: http://www.americancrafts.com/subcatego ... =21&sub=73 har jag nu 22 plastfickor, två layouter i varje :tumup: . och det är nog gränsen för det albumet tror jag :lol: gillar det för att det är vanliga ringar och inga skruvar att pilla med (bilden visar dock skruvalbum, men de finns som ringalbum med)

sedan har jag massor med olika album och olika teman för varje album. så jo, det blir ju en del album....

och sen så scrappar jag ju digitalt, men de framkallar jag oftast till fotoböcker, och endel har jag framkallat som kort i kvadratiskt format och satt in i plastfickor i album med. det är smidigt det :tumup:
Användarens profilbild
Av jenn79
dora skrev:
Men.
i mitt tjockaste album, ett sånt: http://www.americancrafts.com/subcatego ... =21&sub=73 har jag nu 22 plastfickor, två layouter i varje :tumup: . och det är nog gränsen för det albumet tror jag :lol: gillar det för att det är vanliga ringar och inga skruvar att pilla med (bilden visar dock skruvalbum, men de finns som ringalbum med)

sedan har jag massor med olika album och olika teman för varje album. så jo, det blir ju en del album....

och sen så scrappar jag ju digitalt, men de framkallar jag oftast till fotoböcker, och endel har jag framkallat som kort i kvadratiskt format och satt in i plastfickor i album med. det är smidigt det :tumup:

Vilka fina Lo´s du har gjort! Älskar den när du bär båda :heart:
Av dora
jenn79 skrev:
dora skrev:
Men.

Vilka fina Lo´s du har gjort! Älskar den när du bär båda :heart:
tack snälla du :D
Av dora
Dorotea skrev:dora, du är min pysselidol :urule:
Tack för tips.. men jösses alltså, jag hade kanske satsat på A4-format om jag hade anat vad jag gav mig in på :whut: Jag kanske borde byta innan det är för sent :hmm:
:rodna: tack fina för snälla ord :heart: nä, du ska scrappa i det format du känner mest för i stunden. man kan ha olika storlekar i samma album, man kan göra ett stort album och ett a4 album och kalla dem för del 1 och del 2 om de hör ihop :D , man kan göra precis som man vill :tumup: det är det första och det viktigaste kanske... att det är ok att göra precis som man vill.
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:Nu har jag beställt lite grejer! :D Jag valde nå billiga album som var på rea, det stod att man skulle kunna få in 60 plastfickor i dem :shock: och det kommer man ju rätt långt på tycker jag.
Vart vart vart?? :app: Där vill jag oxå handla!
Användarens profilbild
Av marlene
lyckades så klart spara när jag inte skulle ha gjort det så nu kan jag inte redigera bilden utan måste börja om helt om jag vill ändra nått :? Det går ju visserligen ganska fort om man vet precis hur man vill ha det, men ändå.

Bild
Av dora
så fin marlene! och så härliga färger på pappret.
Användarens profilbild
Av marlene
Idag har jag scrappat 2 födelsedagskort, dom är rätt stora så jag länkar bara

http://busbarnet.files.wordpress.com/20 ... slag-2.jpg
http://busbarnet.files.wordpress.com/20 ... slag-1.jpg

Dom svarta strecken som syns på 2 av korten och det blåa på ett kommer inte synas när korten är klara, det är bara för att jag ska veta vart kortet kommer att vikas.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?