Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
:fnissa:
Mitt roligaste är när jag var på Espresso House för första sjalträffen. Nu har de vant sig vid oss med bebisar på ryggen men den gången så satt Arvid och drog i mitt halsband medan jag skulle betala. Jag bara "nä sluta nu och dra i mitt halsband" och så tog jag tag i det och flyttade fram det. Tjejen i kassan bara :shock: för hon trodde uppenbarligen att jag var knäpp och pratade med mig själv :Hahaa:
Så jag visade att jag hade ett barn på ryggen och då erkände hon att hon blivit väldigt konfunderad eftersom hon trodde det var en vanlig ryggsäck jag hade på mig :wink:
Användarens profilbild
Av mica
JennyB73 skrev::fnissa:
Mitt roligaste är när jag var på Espresso House för första sjalträffen. Nu har de vant sig vid oss med bebisar på ryggen men den gången så satt Arvid och drog i mitt halsband medan jag skulle betala. Jag bara "nä sluta nu och dra i mitt halsband" och så tog jag tag i det och flyttade fram det. Tjejen i kassan bara :shock: för hon trodde uppenbarligen att jag var knäpp och pratade med mig själv :Hahaa:
Så jag visade att jag hade ett barn på ryggen och då erkände hon att hon blivit väldigt konfunderad eftersom hon trodde det var en vanlig ryggsäck jag hade på mig :wink:
:Hahaa:

När D var bebis så älskade han att bli uppsvingad på ryggen. Så fort han såg att jag lade ner sjalen på golvet/bordet så började han skratta ljudligt. Och fortsatte medans jag lade ner honom och svingade upp honom. Gissa om jag var trygg att göra sånt överallt. :tumup: Det fanns ju ingen risk att någon skulle tro jag skrämde mitt barn.
Användarens profilbild
Av sussry
JennyB73 skrev::fnissa:

:Hahaa: :D :app:
Av eamane
:lol:
"Bästa" kommentaren var nog gubben som jag träffade i matsalen på patienthotellet när Aron var alldeles nyfödd. Jag hade lila tröja och Aron låg i vagga i lila sjal på mej och han tittade väldigt noga på mej:
-Oj då hade du en bebis där, jag trodde du var väldigt väl begåvad (stora bröst) :roll:
Av kabo80
vad underbart det låter att ha sitt barn så nära sig hela tiden!
Jag har sett någon som bor i samma stad som jag som bär ett av sina barn i sjal.

Hur länge bär Ni Era barn i sjal? (Vilken ålder)?

Mitt yngsta fyllde 1 i slutet av november, MEN vad skönt det hade varit om man kunde fått avlastning genom att ta honom på ryggen istället för i famnen när man samtidigt ska hjälpa tjejerna på 2,5 respektive 4 år!!

Rekommendendationer?
Av Sofie
kabo80 skrev:vad underbart det låter att ha sitt barn så nära sig hela tiden!
Jag har sett någon som bor i samma stad som jag som bär ett av sina barn i sjal.

Hur länge bär Ni Era barn i sjal? (Vilken ålder)?

Mitt yngsta fyllde 1 i slutet av november, MEN vad skönt det hade varit om man kunde fått avlastning genom att ta honom på ryggen istället för i famnen när man samtidigt ska hjälpa tjejerna på 2,5 respektive 4 år!!

Rekommendendationer?
Jag bar w varje dag tills han fyllde ett, vi hade inte vagn jag tycker det är så bökigt. Sen var pappa föräldraledig och han använde vagn en hel del, men jag sjalade vid behov och om vi skulle någonstans på helgen osv.
Det är bara att pröva :tumup: Jag är ju helt såld på sjalar, men jag vet att många tycker sele känns enklare. Sök här på forumet, finns hur mycket som helst att läsa :-)
eller starta en tråd! Jättebra hands-on-hjälp kan man få på en sjalträff, finns säkert andra sjalbarnare nära dig som har roliga bärhjälpmedel du kan få klämma på och prova, kika under träffar-delen av forumet.
Så kan man ju alltid prova hemma med en stadig gardin eller ett gammalt lakan om man bara vill se hur det känns (men en riktig sjal är mkt skönare).
Det är tokmysigt med en ettåring på ryggen :loving: jag längtar till i höst!
Användarens profilbild
Av busflickan
Jag bär min 2åring flera gånger i veckan. Nästan alltid till/från dagis när jag hämtar/lämnar (hon åker bil med pappa). Så nästan varje dag bär vi nånting :heart: Kan dock tillägga att det var typ ½år som vi inte bar alls då lilltjejen vägrade. Nu vill hon åka sele och det går jag med på, dock vill hon oftast sitta på min mage :loving: Hur mysigt som helst, men inte helt okomplicerat att klättra över snövallar med en 2åring på magen. Folk tittar lite roligt på oss där vi går typ :hmm: :siishah: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag bär min 14 mån överallt, använder inte vagnen alls för det slutar ändå med att jag bär! Hon gillar vagn i korta stunder, typ 15 min eller så... :roll: Eller tills jag har hunnit så långt hemifrån att jag inte går tillbaka med vagnen, så då får jag köra en tom vagn istället!
Av hedvigmamma
Sofie skrev:
hedvigmamma skrev:...
... O så snubben på vårt lokala konsum: "Såg nåt som påminde om dej idag på TV, australiensiska pungdjur."
:rofl:
Och idag var jag faktiskt o handlade med en vaken H. i sjalen. Samma snubbe: "Heej! Liten känguru-unge har tittat fram" :D
Användarens profilbild
Av sussry
hedvigmamma skrev:
Sofie skrev:
hedvigmamma skrev:...
... O så snubben på vårt lokala konsum: "Såg nåt som påminde om dej idag på TV, australiensiska pungdjur."
:rofl:
Och idag var jag faktiskt o handlade med en vaken H. i sjalen. Samma snubbe: "Heej! Liten känguru-unge har tittat fram" :D
:Hahaa:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?